Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Qualitative Analysis of Articles on The Subject of Assessment and Evaluation in Foreign Language Teaching in Turkey

Yıl 2018, Sayı: 12, 309 - 322, 21.10.2018
https://doi.org/10.29000/rumelide.472784

Öz

The aim of this study is to examine, with regard
to different variables, the articles written on the subject of assessment and
evaluation in the field of foreign language teaching at higher education level
in Turkey, by collecting them into a corpus. In this descriptive qualitative
study based on the scanning model, a total of 64 articles published on the
subject of assessment and evaluation were accessed from the database of the Yükseköğretim Akademik Arama (Higher
Education Academic Search) (http://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/), by
means of the purposeful sampling method. Utilising the document review
technique, the articles were analysed by the content analysis method with
regard to the variables “publication year”, “research type”, “data collection
technique”, “subject” (theme) and “keywords”. The research findings reveal that
the highest number of articles on assessment and evaluation in foreign language
teaching were published in the last two years (2016-2017), that the articles
concentrated mostly on the subjects of foreign language teaching programmes,
the quality of assessment and evaluation tools in foreign language teaching,
the changing syllabi in the field of foreign language teaching, and evaluation
of the European Language Portfolio
and of coursebooks, and that for these studies, the views of different study
groups were consulted. Moreover, in this context, it was determined that with
regard to method, the types of studies were mostly descriptive, while the
research data were obtained by means of questionnaire, open-ended question, and
interview techniques.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme yöntemleri (Balıkesir Üniversitesi ders notları). Retrieved from http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf Conseil de l’Europe. (2001). Un Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues: Apprendre, Enseigner, Evaluer. Strasbourg: Division de politiques linguistiques. Paris: CLE International. Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları. İşman, A. (1998). Türk eğitim sisteminde ölçme ve değerlendirme: Genel kavramlar, uygulamalar, sorunlar, çözüm önerileri ve yeni bir model. Adapazarı: Değişim Yayınları. ÖSYM (2016). Tarihsel Gelişme. Retrieved from http://www.osym.gov.tr/TR,8530/tarihsel-gelisme.html Özgürlük, B., Ozarkan, H. B., Arıcı, Ö., Taş, U.E. (2015). Uluslararası öğrenci değerlendirme programı PISA 2015 ulusal raporu. Ankara: MEB Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Retrieved from http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2014/11/PISA2015_UlusalRapor.pdf Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Türkiye’de Yabancı Dil Öğretimi Alanında Yapılan Ölçme-Değerlendirme Temalı Makaleler Üzerine Nitel Bir Çözümleme

Yıl 2018, Sayı: 12, 309 - 322, 21.10.2018
https://doi.org/10.29000/rumelide.472784

Öz

Bu çalışmada, Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde
yabancı dil öğretimi alanında ölçme-değerlendirme konusunda yapılan makalelerin
bir derlem (korpüs) kapsamında derlenerek farklı değişkenler açısından
incelenmesi amaçlanmaktadır. Tarama modeline dayalı betimsel nitelikli bu
çalışmada amaçlı örneklem yöntemine gidilerek Yükseköğretim Akademik Arama
(http://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/) veri tabanından ölçme-değerlendirme
konusunda yayımlanan toplam 64 makaleye ulaşılmıştır. Doküman incelemesi
tekniğinden yararlanılarak makaleler, “basım yılı”, “araştırma türü”, “veri
toplama tekniği”, “konu” (tema) ve “anahtar kelimeler” değişkenleri açısından
içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulguları; yabancı dil
öğretiminde ölçme-değerlendirme konusunda en fazla makalenin son iki yılda
(2016-2017) yayımlandığını, makalelerde ağırlıklı olarak yabancı dil öğretim
programlarının, yabancı dil öğretimindeki ölçme-değerlendirme araçlarının
niteliğinin, yabancı dil öğretimi alanında değişen müfredatların, Avrupa Dil
Portfolyosu’nun ve ders kitaplarının değerlendirilmesi konularına
yoğunlaşıldığı ve bu araştırmalar için farklı çalışma gruplarının görüşlerine
başvurulduğunu göstermektedir. Ayrıca bu bağlamda, yöntem bakımından çalışma
türlerinin daha çok betimsel olduğu, araştırma verilerinin ise anket, açık uçlu
soru ve görüşme teknikleri aracılığıyla elde edildiği belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme yöntemleri (Balıkesir Üniversitesi ders notları). Retrieved from http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf Conseil de l’Europe. (2001). Un Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues: Apprendre, Enseigner, Evaluer. Strasbourg: Division de politiques linguistiques. Paris: CLE International. Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları. İşman, A. (1998). Türk eğitim sisteminde ölçme ve değerlendirme: Genel kavramlar, uygulamalar, sorunlar, çözüm önerileri ve yeni bir model. Adapazarı: Değişim Yayınları. ÖSYM (2016). Tarihsel Gelişme. Retrieved from http://www.osym.gov.tr/TR,8530/tarihsel-gelisme.html Özgürlük, B., Ozarkan, H. B., Arıcı, Ö., Taş, U.E. (2015). Uluslararası öğrenci değerlendirme programı PISA 2015 ulusal raporu. Ankara: MEB Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Retrieved from http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2014/11/PISA2015_UlusalRapor.pdf Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Türk dili, kültürü ve edebiyatı
Yazarlar

Nahide Arslan 0000-0003-0437-0722

Erdoğan Kartal 0000-0001-5407-0483

Yayımlanma Tarihi 21 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Arslan, N., & Kartal, E. (2018). A Qualitative Analysis of Articles on The Subject of Assessment and Evaluation in Foreign Language Teaching in Turkey. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(12), 309-322. https://doi.org/10.29000/rumelide.472784