Bu çalışmanın amacı isteğe bağlı hazırlık
sınıflarında yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin yazma
stratejileri ile yazma performansları arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu
amaçla Özbay (2008) tarafından geliştirilen Yazma Stratejileri Envanteri, yarı
yapılandırılmış görüşme, öğrencilerin üçüncü vize sınavı sonuçları
kullanılmıştır. Toplamda 166 öğrenci Yazma Stratejileri anketini doldurmuştur
ancak sadece 152 öğrenci üçüncü vize sınavına girmiştir. Strateji anketi ile
nicel verinin toplanmasının ardından öğrencilerin strateji envanterinden aldığı
puanlar üzerinden gerçekleştirilen uç örneklem yöntemi ile seçilen, üçüncü vize
sınavına girmiş 15 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme
gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin vize sınavı sonuçları ile kullandıkları yazma
stratejileri arasında anlamlı ancak zayıf bir ilişki bulunmuştur. Ancak görüşme
sonuçları öğrencilerin internet ve sözlük gibi genelde kullandıkları
stratejilerin sınav ortamı için uygun olmaması ve de sınavlarda kısıtlı bir
süreye sahip olmaları nedeniyle yazma stratejilerinden genel olarak
faydalanamadıklarını ortaya koymuştur. Ayrıca yazma stratejilerinin kullanımı
cinsiyete göre değişmemekle beraber, öz yeterlilik seviyesi yüksek olan
öğrencilerin daha çok yazma stratejisi kullandığı ortaya çıkmıştır.
The aim of the study is to investigate the
relationship between EFL learners’ writing performance and their use of writing
strategies in the context of voluntary-based English Preparatory School. To do
this, Writing Strategy Inventory developed by Özbay (2008), semi-structured
interviews and students’ writing grades of their 3rd midterm exam were used.
Writing Strategy Inventory was delivered to 166 students; however, only 152
students took the midterm exam. Following the quantitative data collection
procedure, semi-structured interviews were carried out with 15 students chosen
via extreme case sampling method based on the students’ scores on the Writing
Strategy Inventory. The results show that there is a significant but a low
correlation between students’ writing strategy use and their midterm results.
However, during the interviews, students state that they can’t use the writing
strategies during the exams because of limited time for the writing part or
just because the strategies such as searching the topic on the internet and
looking up dictionaries they generally use are not appropriate for the exams.
Furthermore, the use of writing strategies does not differ according to gender;
on the other hand, students with higher self-proficiency level use more writing
strategies.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Türk dili, kültürü ve edebiyatı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 13 |