Bu araştırma Türkiye’deki kütüphanelerdeki kütüphane ve bilgi profesyonellerinin sosyal medya farkındalıklarını ve kullanımını ölçmek, karşılaştığı zorlukları belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılarak, anket yoluyla veri toplanmıştır. Araştırmanın hedef kitlesi görev yaptıkları kütüphanelerde sosyal medyadan sorumlu olan personellerden oluşmaktadır. Toplamda halk, üniversite ve okul kütüphanelerini temsil eden 362 kütüphane çalışanı araştırmaya katılım sağlamıştır. Kütüphanelerde sosyal medya kullanımı, hangi tür sosyal medyanın tercih edildiği ve sosyal medya platformlarının kütüphanelere yararlılığı başlıklarında toplamda 33 adet soru sorulmuştur. Araştırma sonucunda kütüphanelerdeki sosyal medya kullanımın %90 gibi oldukça yüksek bir seviyede olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca kütüphane hizmetlerinin tanıtılması noktasında sosyal medyanın da aktif bir şekilde kullanıldığı ve sosyal medya kullanımda zaman sıkıntısı, teknik sıkıntılar ve internet erişimi gibi problemlerin giderilmesi gerektiği tespit edilmiştir. Türkiye’deki kütüphane türlerinin büyük çoğunluğunun sosyal medyayı kullandığı ve sosyal medyanın kütüphaneler için önemli bir bileşen olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uluslararası literatürde sosyal medyanın kütüphanelerde kullanımı üzerine çok sayıda çalışma mevcuttur. Ancak yerel literatür incelendiğinde ulusal boyutta sosyal medyanın kütüphanelerde kullanımını ele çalışmaların yetersizliği görülmektedir. Bu nedenle yapılan araştırma ulusal ve uluslararası literatürde konunun ele alınması açısından önemli bir boşluğu doldurmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Türk dili, kültürü ve edebiyatı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 33 |