Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital oyunlar içeriğinin kültürel miras bağlamında incelenmesi ve gölge oyunu değerlendirmesi

Yıl 2023, Sayı: 34, 898 - 911, 22.06.2023
https://doi.org/10.29000/rumelide.1317112

Öz

Kültürel miras, tarihin ve kimliğin önemli bir parçasıdır. Dijital oyunlar, kültürel mirasın korunması ve genç nesiller arasında kültürel miras bilincinin geliştirilmesi için yeni bir ortam olarak ortaya çıkmıştır. Bu makale, kültürel miras ve dijital oyunlar arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Dijital oyunların kültürel mirası korumak ve genç nesiller arasında kültürel miras bilincini geliştirmek için nasıl kullanılabileceğini tartışılmaktadır. Ayrıca özgünlük ve doğrulukla ilgili sorunlar gibi, dijital oyunlarda kültürel mirasın korunmasıyla ilgili zorlukları da bu tartışmalarların içinde yer almaktadır. Dijital oyunlarda kültürel mirasın korunmasıyla ilgili temel zorluklardan biri özgünlük konusudur. Dijital oyunlar, oyuncular için daha çekici hâle getirmek için genellikle tarihî olayları ve kültürel uygulamaları basitleştirir veya çarpıtır. Bu, kültürel mirasın korunmasına yönelik bir araç olarak dijital oyunların eğitimsel değerini engelleyebilecek özgünlük ve doğruluk kaybına yol açabilir. Bu zorluklara rağmen dijital oyunlar, kültürel mirasın korunması ve genç nesiller arasında kültürel miras bilincinin geliştirilmesi için etkili bir araç olma potansiyeline sahiptir. Dijital oyunların kültürel mirası hem otantik hem de erişilebilir bir şekilde korumak amacıyla nasıl kullanılabileceğini keşfetmek için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır. Bu araştırmada örnek inceleme yöntemi kullanılarak kültürel miras ögelerine sahip oyunlara değinilmiş, örnek bir oyun oyun üzerinden soyut kültürel miras ögesi kullanımı araştırılmış ve gölge oyunu temasının kültürel miras aktarımı için nasıl bir sonuç oluşturacağı incelenmiştir.

Kaynakça

  • Assassin’s Creed şehirleri. Mart 27, 2023. https://assassinscreed.fandom.com/wiki/Category:Cities.
  • Assassin's Creed – Wikipedia. (2023, 1 Mayıs). Son erişim, Mart 27, 2023. Wikipedia içinde https://en.wikipedia.org/wiki/Assassin%27s_Creed.
  • Bascom, William R. (2010). Folklorun Dört İşlevi. (Çeviren: Ferya ÇALIŞ). HalkbilimindeKuramlar ve Yaklaşımlar 2. (Editör: M. Öcal OĞUZ ve Selcan GÜRÇAYIR). Ankara:Geleneksel Yayınları. 71-86.
  • Doğaner, S. (2003). Miras Turizminin Coğrafi Kaynakları ve Korunması (s. 1-8). Coğrafi Çevre Koruma ve Turizm Sempozyumu. İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları
  • Dumont, Jonathan [JoeDumondAC].(2018). Hi I’m Jonathan Dumont, Creative Director of Assassin’s Creed Odyssey, Ask Me Anything! Electronic document [Çevrimiçi forum paylaşımı]. Son erişim, Mart 27, 2023. www.reddit.com/r/assassinscreed/comments/8suomv/hi_im_jonathan_dumont_creative_director_of/
  • Erikht12. (Fotoğrafçı). (2011). Görüntü 2. Son erişim, Mart 27, 2023. https://community.greeka.com/posts/65940
  • Gümüşçü, O. (2018). Tarihi Coğrafya ve Kültürel Miras . Erdem , 0 (75) , 99-120 . DOI: 10.32704/erdem.496740. Son erişim, Mart 14, 2023. http://www.academia.edu/4509617/M%C4%B0RAS_TUR%C4%B0ZM%C4%B0N%C4%B0N_CO%C4%9ERAF%C4%B0_KAYNAKLARI_VE_KORUNMASI
  • Huizinga, J. (2013). Homo Ludens (s. 16-20), Çev. Mehmet Ali Kılıçbay, İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Kr, Oleg. (Fotoğrafçı). (Haziran 8, 2019). Görüntü 3. Son erişim, Mart 27, 2023. https://www.flickr.com/photos/mesec/48025498576
  • Kurtar, C. & Somuncu, M. (2013). Kentsel Kültürel Mirasın Korunması ve Sürdürülebilirliği: Ankara Hamamönü örneği (1 (2), s. 35-47). Ankara: Ankara Araştırmaları Dergisi
  • Lowe, Dunstan (2012). Always Already Ancient: Ruins in the Virtual World. In Greek and Roman Games in the Computer Age (s. 52–90), edited by Thea S. Thorsen. Norveç: Akademika
  • Maxime Durand. Anasayfa [linkedin.com]. Linkedin. Son erişim Mart 27, 2023. www.linkedin.com/in/maxime-durand-81380533/?originalSubdomain=ca/
  • Metin, And. (1969). Geleneksel Türk Tiyatrosu - Kukla Karagöz Ortaoyunu (s. 110). Ankara: Bilgi Yayınevi
  • Metin, And. (1977). Dünyada ve Bizde Gölge Oyunu (s. 15) . Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
  • Metin, And. (2019). Oyun ve Bügü (s. 37), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Öcal Oğuz. (2009). Somut olmayan kültürel miras ve kültürel ifade çeşitliliği (s.8). Ankara: Milli Folklor dergisi.
  • Özgen, I. (2013). Uluslararası Gastronomiye Genel Bakış. İçinde: Mehmet Sarıışık ve Gülçin Özbay (Der.). Uluslararası Gastronomi (Temel Özellikler- Örnek Menüler ve Reçeteler), Ankara: Detay Yayıncılık.
  • TDK (Türk Dil Kurumu). (2005). Türkçe Sözlük, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları
  • UNESCO Türkiye Millî Komisyonu. Son erişim, Mart 27, 2023. www.unesco.org.tr/Pages/176/18/Somut-K%C3%BClt%C3%BCrel-Miras-%C4%B0htisas-Komitesi.
  • UNESCO Türkiye Millî Komisyonu. Son erişim, Mart 27, 2023. www.unesco.org.tr/Pages/149/44.
  • UNESCO Türkiye Millî Komisyonu. Son erişim, Mart 27, 2023. www.unesco.org.tr/Pages/181/177/.
  • UNESCO Türkiye Millî Komisyonu. Son erişim, Mart 27, 2023. www.unesco.org.tr/Pages/126/123/UNESCO-Somut-Olmayan-Kültürel-Miras-Listeleri
  • Zucker, S. (Fotografçı). (Şubat 22, 2016). Görüntü 1. Son erişim, Mart 27, 2023. https://www.flickr.com/photos/profzucker/25074460062
  • Usta, H. İ. (2006). Türkçe Sözlük Hazırlamada Yöntem Sorunları. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 46/1, 223-242.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kültürel ve Yaratıcı Endüstriler
Bölüm Türk dili, kültürü ve edebiyatı
Yazarlar

Erkan Özkarakaş Bu kişi benim 0000-0002-0650-2904

Nadire Şule Atılgan Bu kişi benim 0000-0002-7375-7480

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Özkarakaş, E., & Atılgan, N. Ş. (2023). Dijital oyunlar içeriğinin kültürel miras bağlamında incelenmesi ve gölge oyunu değerlendirmesi. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(34), 898-911. https://doi.org/10.29000/rumelide.1317112