Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Özgün Baskı Resim Teknikleri ve Reklam İlişkisi

Yıl 2023, Sayı: 37, 609 - 620, 21.12.2023
https://doi.org/10.29000/rumelide.1405771

Öz

Resim, seramik ya da heykel gibi sanat biçimlerine göre kolay çoğaltılabilir olması nedeniyle özgün baskı resim teknikleri binlerce yıldır reklam amacıyla kullanılmaktadır. Yüksek ve çukur baskı, taş baskı ve elek baskı teknik gelişimlerine göre farklı zamanlarda reklam aracı olarak kullanılmıştır. İlk kez özgün baskı resmin ve reklamın buluştuğu tarihten günümüze elimize farklı dönemlerden örnekler ulaşmıştır. İlk reklam örnekleri teknik olarak daha ilkel olsa da günümüze kadar büyük gelişim göstermiştir. Bu çalışmada Uzak Doğu yüksek baskıları, Art Nouveau dönemi taş baskıları ve daha sonra serigrafiyle günümüze uzanan süreç, ana hatlarıyla tarihsel açıdan incelenmiştir. Bu araştırmanın amacı, baskı resim tekniklerinin gelişimiyle reklam tasarımlarının sanatsal ve teknik açıdan nasıl değiştiğinin örnek çalışmalarla incelenmesidir. Baskı tekniklerinin gelişmesine bağlı olarak basılı reklamların da biçimsel ve işlevsel olarak değiştiği ve ilk zamanlardan bu yana reklam ve özgün baskı resim birbirlerinin gelişmesine neden olduğu bu çalışmanın sonuçları arasındadır.

Kaynakça

  • Bullmore, J. (2018). What is advertising?, https://adassoc.org.uk/credos/what-is-advertising/
  • Bodleian Libraries (2023, Mayıs 20). The Art Of Advertising, https://visit.bodleian.ox.ac.uk/art-advertising-large-print.pdf
  • Cornell University Library (2023, Kasım 20). Introducing Trade Cards https://rmc.library.cornell.edu/tradecards/exhibition/introduction/index.html#modalClosed
  • Einstein, M. (2017). Advertising: What Everyone Needs to Know, New York: Oxford University Press. Farthing, S. (2014). Sanatın Tüm Öyküsü (çev. G. Aldoğan, F. Candil Çulcu). İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
  • Gagasia (2023, Nisan 10) Serıgraphs - A Brıef Hıstory, http://www.serigraphstudio.com/AboutPrints/SerigraphsHistory
  • Kıran, H. (2016). Çağdaş Baskıresim Sanatına Genel Bir Bakış, Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 1, 57.
  • Sivulka, J. (1998). Soap, Sex and Cigarettes. Boston: Schirmer Cengage Learning.
  • Serigraphy, (2023, Temmuz 15). Serigraphy, https://www.artbuzz.in/blogs/art-term/serigraphy
  • Song Dynasty (2023, Kasım 18). History Of Advertising https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_advertising
  • Olcay, S. (1969). Reklam Nedir? Nasıl Yapılmalıdır? Ankara: Baylan Basım ve Cilt Evi
  • Tungate, M. (2007). Reklamcılığın Global Tarihi ( çev. L. Göktem). İstanbul: Mediacat.
  • Trade card, (2023, Kasım 19) Trade Cards, , https://en.wikipedia.org/wiki/Trade_card
  • (Rosemary, 2019). A Brief History of Screenprinting, https://wnybookarts.org/a-brief-history-of-screenprinting/
  • Victoria&Albert Museum (2023, Kasım 20). Printmaking in the 21st century http://www.vam.ac.uk/content/articles/p/prints-21st-century
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Baskı Resim
Bölüm Türk dili, kültürü ve edebiyatı
Yazarlar

Eda Uzun 0000-0002-0767-9154

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 19 Ekim 2023
Kabul Tarihi 20 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Uzun, E. (2023). Özgün Baskı Resim Teknikleri ve Reklam İlişkisi. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(37), 609-620. https://doi.org/10.29000/rumelide.1405771