Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Sayı: 39, 593 - 609, 21.04.2024
https://doi.org/10.29000/rumelide.1471656

Öz

Kaynakça

  • Akagündüz, N. (2006). İnsan yaşamında özgüven kavramı. Ümraniye Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Yayınları.
  • Akbaşlı, S. & Durnalı, M. (2017). Halk eğitim merkezlerinde çalışan iş görenlerin yaşam boyu öğrenme anahtar yeterlik algıları .OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13) , 726-741.
  • Akgündüz, D. & Bağdiken, P. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven düzeylerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 38(2), 535-566.
  • Akın, H. (2015). Kadın olmak. Aya Kitap Yayınları.
  • Akkuş, N. (2008). Yaşam boyu öğrenme becerilerinin göstergesi olarak 2006 Pisa sonuçlarının Türkiye açısından değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aldemir, G.Y. & Bayram, A.(2019). Liderlik özelliklerinin özgüven düzeyleri üzerindeki etkisi: Marmara Üniversitesi spor yöneticiliği öğrencileri üzerinde bir araştırma. Ekev Akademi Dergisi, 0(77), 201 - 220.
  • Ateş, Ö. & Avcı, T. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 343-352.
  • Bakır, N. & Danış, G. (2020). Üniversitedeki kız öğrencilerin özgüven düzeyleri ve etkileyen faktörler. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 9(3), 133-140.
  • Bakioğlu, A. & Ülker, N. (2018). Career barriers faced by Turkish women academics: Support for what? Yükseköğretim Dergisi, 8(3), 313–321.
  • Bulaç, E. & Kurt, M. (2019). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 125-161.
  • Çalışkan Toyoğlu, A. (2016). Okullarda hayat boyu öğrenme kültürüne ilişkin öğretmenlerin algı ve görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Çam, E. & Üstün, A. (2016). Öğretmenlerin mesleki tutumları ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkisi. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 459-476.
  • Çetinkaya, B., Gülaçtı, F., Çiftçi, Z. & Kağan, M. (2019). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ve mesleki doyumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, Ek Sayısı, 809-823.
  • Duran Aksoy, Ö., Ertekin Pınar, Ş., Yurtsal, Z., Uçuk, S., Şahin, T. & Yılan, H. (2017). Doğum eylemine aktif olarak katılan ebelik öğrencilerinin kaygı ve öz-güven düzeylerinin incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 42-53.
  • Elsel, D. (2019). Yetişkin bireylerin özgüvenleri ile psikolojik sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Erten, P. & Kazu, İ. (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri . İlköğretim Online, 15(3), 0-0.
  • Gardiner, H.P. & Kline, T.J.B. (2007). Development of the employee lifelong learning scale (ELLS). PAACE Journal of Lifelong Learning, 16, 63-72.
  • Gökyer, N. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 145-159.
  • Güner, A. (2008). Üniversitede çalışan kadınların kadının çalışma yaşamındaki sorunlarına yönelik algıları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Hergüner, B. & Gül, M. (2019). Okul yöneticilerinde özgüven düzeyini etkileyen faktörler: Trabzon Örneği. Academic Review of Humanities and Social Sciences , 2(1), 1-18.
  • Hildingh, C., Luepker, RV, Baigi, A. & Lidell, E. (2006). Stres, sağlık şikayetleri ve özgüven: İsveç ve ABD'deki genç yetişkin kadınlar arasında bir karşılaştırma. İskandinav Bakım Bilimleri Dergisi, 20(2), 202–208.
  • Hoşgörür, V. (2016). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri. Education Sciences, 11(3), 114-125.
  • Jackson, S. (2003). Lifelong Earning: working-class women and lifelong learning, Gender and Education, 15(4), 365-376.
  • Jakobsson, N. (2012). Cinsiyet ve özgüven: kadınlar özgüvensiz mi? Applied Economics Letters, 19(11), 1057-1059.
  • Kalkan, A., Bakioğlu, F. & Toprak, Y. (2020). Akademik özgüven ölçeğinin(AÖÖ) geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 319-342.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kasatura, İ. (1998). Kişilik ve özgüven. Evrim Yayınları.
  • Kaya, N. & Taştan, N. (2020). Özgüven üzerine bir derleme. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD),10(2), 297-312.
  • Keller, A. C., Meier, L. L., Gross, S. & Semmer, N. K. (2015). Zaman içinde yüksek kalitelibir iş ve benlik saygısı ilişkisi: çok dalgalı bir çalışma. Avrupa Çalışma ve Örgütlenme Dergisi Psikoloji, 24(1), 113-125.
  • Koç, S. (2017). Çalışanların yaşam boyu öğrenme ölçeğinin Türkçe uyarlaması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Koç, S. & Gün, N. (2006). Özsaygı: Öncelikler listesinde kaçıncı sıradasın?. Kuraldışı Yayınları.
  • Kozikoğlu, İ. & Altunova, N. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 8(3), 522-531.
  • Magnusson, M. & Nermo, N. (2018) Çocukluktan itibaren genç yetişkinliğe: çocuklukta benlik saygısının mesleki yaşamdaki önemi genç erkekler ve kadınlar arasındaki başarılar. Journal of Youth Studies, 21(10), 1392-1410.
  • Mezirow, J. (1978). Perspektif dönüşümü. Yetişkin Eğitimi, 28(2), 100–110.
  • Okyay, B. (2012). Yönetici ve çalışanların özgüven Düzeyleri ile kişisel Gelişim inisiyatifi alma becerilerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özeren, A. (2019). Çalışma hayatında çalışan kadınların kariyer gelişimlerini etkileyen faktörler: bir kamu sektörü araştırması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Pallant, J. (2020). SPSS Kullanma Kılavuzu. (Çev; Balcı, S. ve Ahi, B.). Anı yayıncılık.
  • Ranelli, P. L. & Nelson, J. V. (1998). Assessing writing perceptions and practice of pharmacy students. American Journal of Pharmaceutical Education, 62(4), 426-432.
  • Rodolpho, J. R. C., Silva, T. C. C., Hoga, L. A. K. & Borges, A. L. V. (2014). Brezilya, São Paolo şehrinin çevre bir bölgesinde yaşayan yetişkin kadınların benlik saygısı. Women International, 36(4), 424–438.
  • Sarıgöz, O. (2015). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme yaklaşımına ilişkin görüş ve farkındalıkların değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kıbrıs.
  • Sevi̇nç, Ş. & Çelebi̇, M. (2020). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(özel), 3533-3564.
  • Schunk, D. H. (1991). Self-efficacy and academic motivation. Educational Psychologist, 26(3-4), 207-231.
  • Soykut Gündoğar, H. (2019). Hemşirelerin yaşam boyu öğrenme durumları ile problem çözme becerilerinin incelenmesi (Bartın ili örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Şahan, G. (2018). Education of Woman in Turkey. Chapter 19. New Horizons in Educational Sciences – 1, Eds.; Çetin, T., Şahin, A., Mulalıc, A. & Obralıc, N., Lambert Academic Publishing, pp. 365-381.
  • Şahan, G. & Yasa, H. D. (2017). Assessment of the contribution of Life-Long Learning and Adult Education Master's Education to students. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), 1851- 1867.
  • Şahin, S., Köğce, D., Özpınar, İ. & Yenmez, A. (2014). Öğretim elemanlarının 21. Yüzyıl öğrenen standartları ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (22), 185-213.
  • Tetikli Nart, H. (2019). Çalışan ve çalışamayan kadınların depresyon, anksiyete ve benlik saygı düzeylerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tett, L. & Maclachlan, K. (2007). Adult literacy and numeracy, social capital, learner identities and self-confidence. Studies in the Education of Adults, 39(2), 150-167.
  • Tight, M. (1998). Education , education , education ! The vision of lifelong learning in the Kennedy, Dearing and Fryer reports .Oxford Review of Education, 24(4), 473-485.
  • Torun, B. (2020). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve iş doyum düzeylerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Yılmaz, R. & Beşkaya, Y. (2018). Eğitim Yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 159-181.
  • Yurtçiçek-Ergüntop, S. (2019). Kadın Öz Güven Ölçeği'nin geliştirilmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul. İnternet Resources
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2009). Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi(2009-2014), Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı, https://www.yoikk.gov.tr/upload/hayat%20boyu%20ogrenme.pdf (04.12.2020).
  • Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü(2020). 2014-2018 Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi, https://hbogm.meb.gov.tr/(03.12.2020)
  • TUİK(2020).İşgücü İstatistikleri, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Isgucu-Istatistikleri-Ekim-2020-37485(01.01.2021)

Examining the Relationships Between Lifelong Learning and Self-Confidence of Women Working in the Public Sector

Yıl 2024, Sayı: 39, 593 - 609, 21.04.2024
https://doi.org/10.29000/rumelide.1471656

Öz

The aim of this research, which emphasizes the importance of the concept of self-confidence in being a lifelong learner and tries to explain the place of self-confidence in the context of lifelong learning, is to reveal the relationship between the self-confidence levels and lifelong learning levels of women working in the public sector, the lifelong learning levels of working women and To examine their self-confidence in terms of various variables (age, profession, marital status, educational status, years of service). The research was conducted with the relational scanning model, one of the general scanning models. Data were collected with the Women's Self-Confidence Scale and the Employees' Lifelong Learning Scale. The sample group consists of 396 female employees working in the public sector in the center of a province located in the Western Black Sea Region. As a result of the research, it was determined that the self-confidence levels and lifelong learning levels of working women were high. While there was no significant difference between women's self-confidence levels and the variables of age, marital status, education level, professional group, and years of service; It was observed that the only variable that had a relationship with self-confidence was income level. A significant relationship was found between the lifelong learning level of women and the variables of age, education level, occupational group, years of service and income level; It was revealed that there was no significant relationship with the marital status variable. There is a moderate positive relationship between working women's lifelong learning levels and their self-confidence. It has also been concluded that the self-confidence of working women makes it easier for them in their working lives and has positive effects on their lifelong learning competencies.

Kaynakça

  • Akagündüz, N. (2006). İnsan yaşamında özgüven kavramı. Ümraniye Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Yayınları.
  • Akbaşlı, S. & Durnalı, M. (2017). Halk eğitim merkezlerinde çalışan iş görenlerin yaşam boyu öğrenme anahtar yeterlik algıları .OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13) , 726-741.
  • Akgündüz, D. & Bağdiken, P. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven düzeylerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 38(2), 535-566.
  • Akın, H. (2015). Kadın olmak. Aya Kitap Yayınları.
  • Akkuş, N. (2008). Yaşam boyu öğrenme becerilerinin göstergesi olarak 2006 Pisa sonuçlarının Türkiye açısından değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aldemir, G.Y. & Bayram, A.(2019). Liderlik özelliklerinin özgüven düzeyleri üzerindeki etkisi: Marmara Üniversitesi spor yöneticiliği öğrencileri üzerinde bir araştırma. Ekev Akademi Dergisi, 0(77), 201 - 220.
  • Ateş, Ö. & Avcı, T. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi öz güven algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 343-352.
  • Bakır, N. & Danış, G. (2020). Üniversitedeki kız öğrencilerin özgüven düzeyleri ve etkileyen faktörler. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 9(3), 133-140.
  • Bakioğlu, A. & Ülker, N. (2018). Career barriers faced by Turkish women academics: Support for what? Yükseköğretim Dergisi, 8(3), 313–321.
  • Bulaç, E. & Kurt, M. (2019). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 125-161.
  • Çalışkan Toyoğlu, A. (2016). Okullarda hayat boyu öğrenme kültürüne ilişkin öğretmenlerin algı ve görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Çam, E. & Üstün, A. (2016). Öğretmenlerin mesleki tutumları ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkisi. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 459-476.
  • Çetinkaya, B., Gülaçtı, F., Çiftçi, Z. & Kağan, M. (2019). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ve mesleki doyumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, Ek Sayısı, 809-823.
  • Duran Aksoy, Ö., Ertekin Pınar, Ş., Yurtsal, Z., Uçuk, S., Şahin, T. & Yılan, H. (2017). Doğum eylemine aktif olarak katılan ebelik öğrencilerinin kaygı ve öz-güven düzeylerinin incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 42-53.
  • Elsel, D. (2019). Yetişkin bireylerin özgüvenleri ile psikolojik sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Erten, P. & Kazu, İ. (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri . İlköğretim Online, 15(3), 0-0.
  • Gardiner, H.P. & Kline, T.J.B. (2007). Development of the employee lifelong learning scale (ELLS). PAACE Journal of Lifelong Learning, 16, 63-72.
  • Gökyer, N. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 145-159.
  • Güner, A. (2008). Üniversitede çalışan kadınların kadının çalışma yaşamındaki sorunlarına yönelik algıları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Hergüner, B. & Gül, M. (2019). Okul yöneticilerinde özgüven düzeyini etkileyen faktörler: Trabzon Örneği. Academic Review of Humanities and Social Sciences , 2(1), 1-18.
  • Hildingh, C., Luepker, RV, Baigi, A. & Lidell, E. (2006). Stres, sağlık şikayetleri ve özgüven: İsveç ve ABD'deki genç yetişkin kadınlar arasında bir karşılaştırma. İskandinav Bakım Bilimleri Dergisi, 20(2), 202–208.
  • Hoşgörür, V. (2016). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri. Education Sciences, 11(3), 114-125.
  • Jackson, S. (2003). Lifelong Earning: working-class women and lifelong learning, Gender and Education, 15(4), 365-376.
  • Jakobsson, N. (2012). Cinsiyet ve özgüven: kadınlar özgüvensiz mi? Applied Economics Letters, 19(11), 1057-1059.
  • Kalkan, A., Bakioğlu, F. & Toprak, Y. (2020). Akademik özgüven ölçeğinin(AÖÖ) geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 319-342.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kasatura, İ. (1998). Kişilik ve özgüven. Evrim Yayınları.
  • Kaya, N. & Taştan, N. (2020). Özgüven üzerine bir derleme. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD),10(2), 297-312.
  • Keller, A. C., Meier, L. L., Gross, S. & Semmer, N. K. (2015). Zaman içinde yüksek kalitelibir iş ve benlik saygısı ilişkisi: çok dalgalı bir çalışma. Avrupa Çalışma ve Örgütlenme Dergisi Psikoloji, 24(1), 113-125.
  • Koç, S. (2017). Çalışanların yaşam boyu öğrenme ölçeğinin Türkçe uyarlaması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Koç, S. & Gün, N. (2006). Özsaygı: Öncelikler listesinde kaçıncı sıradasın?. Kuraldışı Yayınları.
  • Kozikoğlu, İ. & Altunova, N. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 8(3), 522-531.
  • Magnusson, M. & Nermo, N. (2018) Çocukluktan itibaren genç yetişkinliğe: çocuklukta benlik saygısının mesleki yaşamdaki önemi genç erkekler ve kadınlar arasındaki başarılar. Journal of Youth Studies, 21(10), 1392-1410.
  • Mezirow, J. (1978). Perspektif dönüşümü. Yetişkin Eğitimi, 28(2), 100–110.
  • Okyay, B. (2012). Yönetici ve çalışanların özgüven Düzeyleri ile kişisel Gelişim inisiyatifi alma becerilerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özeren, A. (2019). Çalışma hayatında çalışan kadınların kariyer gelişimlerini etkileyen faktörler: bir kamu sektörü araştırması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Pallant, J. (2020). SPSS Kullanma Kılavuzu. (Çev; Balcı, S. ve Ahi, B.). Anı yayıncılık.
  • Ranelli, P. L. & Nelson, J. V. (1998). Assessing writing perceptions and practice of pharmacy students. American Journal of Pharmaceutical Education, 62(4), 426-432.
  • Rodolpho, J. R. C., Silva, T. C. C., Hoga, L. A. K. & Borges, A. L. V. (2014). Brezilya, São Paolo şehrinin çevre bir bölgesinde yaşayan yetişkin kadınların benlik saygısı. Women International, 36(4), 424–438.
  • Sarıgöz, O. (2015). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme yaklaşımına ilişkin görüş ve farkındalıkların değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Yakın Doğu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kıbrıs.
  • Sevi̇nç, Ş. & Çelebi̇, M. (2020). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(özel), 3533-3564.
  • Schunk, D. H. (1991). Self-efficacy and academic motivation. Educational Psychologist, 26(3-4), 207-231.
  • Soykut Gündoğar, H. (2019). Hemşirelerin yaşam boyu öğrenme durumları ile problem çözme becerilerinin incelenmesi (Bartın ili örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Şahan, G. (2018). Education of Woman in Turkey. Chapter 19. New Horizons in Educational Sciences – 1, Eds.; Çetin, T., Şahin, A., Mulalıc, A. & Obralıc, N., Lambert Academic Publishing, pp. 365-381.
  • Şahan, G. & Yasa, H. D. (2017). Assessment of the contribution of Life-Long Learning and Adult Education Master's Education to students. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), 1851- 1867.
  • Şahin, S., Köğce, D., Özpınar, İ. & Yenmez, A. (2014). Öğretim elemanlarının 21. Yüzyıl öğrenen standartları ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (22), 185-213.
  • Tetikli Nart, H. (2019). Çalışan ve çalışamayan kadınların depresyon, anksiyete ve benlik saygı düzeylerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tett, L. & Maclachlan, K. (2007). Adult literacy and numeracy, social capital, learner identities and self-confidence. Studies in the Education of Adults, 39(2), 150-167.
  • Tight, M. (1998). Education , education , education ! The vision of lifelong learning in the Kennedy, Dearing and Fryer reports .Oxford Review of Education, 24(4), 473-485.
  • Torun, B. (2020). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve iş doyum düzeylerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Yılmaz, R. & Beşkaya, Y. (2018). Eğitim Yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 159-181.
  • Yurtçiçek-Ergüntop, S. (2019). Kadın Öz Güven Ölçeği'nin geliştirilmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul. İnternet Resources
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2009). Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi(2009-2014), Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı, https://www.yoikk.gov.tr/upload/hayat%20boyu%20ogrenme.pdf (04.12.2020).
  • Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü(2020). 2014-2018 Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi, https://hbogm.meb.gov.tr/(03.12.2020)
  • TUİK(2020).İşgücü İstatistikleri, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Isgucu-Istatistikleri-Ekim-2020-37485(01.01.2021)
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi
Bölüm Türk dili, kültürü ve edebiyatı
Yazarlar

Ahu Uzun 0000-0002-9792-2348

Gülsün Şahan 0000-0002-1215-9727

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 11 Mart 2024
Kabul Tarihi 20 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Uzun, A., & Şahan, G. (2024). Examining the Relationships Between Lifelong Learning and Self-Confidence of Women Working in the Public Sector. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(39), 593-609. https://doi.org/10.29000/rumelide.1471656