Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Özgül Öğrenme Güçlüğü Risk Grubunda Bulunan Çocuklarda Ergoterapi Eğitim Programının Görsel Algı Üzerindeki Etkinliğinin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 2 Sayı: 1, 45 - 53, 24.06.2025

Öz

Bu araştırmanın amacı; Özgül öğrenme güçlüğü(ÖG) risk grubunda bulunan çocuklarda Ergoterapi eğitiminin görsel algı üzerindeki etkinliğini incelemektir.

Proje Numarası

61351342

Kaynakça

  • Aksoy, V., & Okur, M. (2024). Öğrenme güçlüğü erken belirtileri tarama ölçeğinin psikometrik niteliklerinin belirlenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 6-8.
  • Akaroğlu, E. G., & Dereli, E. (2012). Okul öncesi çocukların görsel algı eğitimlerine yönelik geliştirilmiş eğitici oyuncakların çocukların görsel algılarına etkisi. Zeitschrift für die Welt der Türken / Journal of Worlds of Turks, 4(1), 201-222.
  • Alpan, G., & Özbalcı, M. (2015). Mental aritmetik eğitimi çocukların görsel algı gelişimini destekliyor mu? Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 5(10), 1-16.
  • Balouti, A., & Nazari, S. (2012). Relationship between visual-motor perception and cognitive abilities of children with learning disorders. International Journal of Psychology and Behavioral Research, 1(1), 32-37.
  • Cooke, D. M., McKenna, K., & Fleming, J. (2005). Development of a standardized occupational therapy screening tool for visual perception in adults. Scandinavian Journal of Occupational Therapy, 12(2), 59-71.
  • Demir, B. (2005). Okul öncesi ve ilköğretim birinci sınıfa devam eden öğrencilerde öğrenme güçlüğünün belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi.
  • Demirci, N. (2016). Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların kaba ve ince motor becerilerinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 47-57.
  • Doğan, H. (1989). Spastik tip cerebral palsili çocuklarda Frostig görsel algı eğitiminin etkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Çocuk Sağlığı Enstitüsü.
  • Doğan, H. (2012). Özel öğrenme güçlüğü riski taşıyan 5-6 yaş çocukları için uygulanan erken müdahale eğitim programının etkisinin incelenmesi (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, 101-103.
  • Duru, H. (2008). Gelişimsel Görsel Algı Testı-2'nin 6 yaş çocukları için güvenirlik ve geçerlik ön çalışması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 30-32.
  • American Psychiatric Association. (2013). Diagnostical and statistical manual of mental disorders (5th ed.). Ercan, Z. G., & Aral, N. (2011). Anasınıfı çocuklarının görsel-motor koordinasyon gelişimine görsel algı eğitiminin etkisinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 443-466.
  • Grajo, L., & Candler, C. (2014). Children with reading difficulties. How occupational therapy can help? Retrieved November 5, 2016, from https://www.aota.org/-/media/Corporate/Files/Practice/Children/classroom-trouble-learning-to-read.pdf
  • Kazak, V. (2019). Okul öncesi dönemdeki 5-6 yaş grubundaki çocukların özgül öğrenme güçlüğü belirti tarama çalışması (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, 1-3.
  • Okur, M. (2019). Öğrenme güçlüğü erken belirtileri tarama ölçeğinin psikometrik niteliklerinin belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 50-55.
  • Özat, N. E. (2010). Öğrenme güçlüğü yaşayan çocuklarda Frostig görsel algı eğitim programının etkisi (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu, 1-3.
  • Yüksel, M., & Kılıçgün, M. (2007). Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 4-5 yaş grubu çocukların görsel algı gelişimlerine Frostig gelişimsel görsel algı eğitim programının etkisi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 36, 193-211.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İş Terapisi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ümmügülsüm Yildiz 0009-0003-7861-2613

A. Aktuğ Ertekin 0000-0003-2401-6616

Proje Numarası 61351342
Erken Görünüm Tarihi 12 Ağustos 2025
Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 9 Kasım 2024
Kabul Tarihi 30 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yildiz, Ü., & Ertekin, A. A. (2025). Özgül Öğrenme Güçlüğü Risk Grubunda Bulunan Çocuklarda Ergoterapi Eğitim Programının Görsel Algı Üzerindeki Etkinliğinin İncelenmesi. Sağlık Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, 2(1), 45-53.

Sağlık Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi (SABİTEK) 'nde yazılar Türkçe veya İngilizce olarak yayımlanır. Türkçe yazılar kolay anlaşılır olmalı, duru bir Türkçe ile yazılmalı, Türk dilinin bütünlüğü korunmalı, yazılar Türk Dil Kurumu kurallarına uygun olmalıdır. Mümkün olduğu kadar yabancı sözcüklerin kullanımından kaçınılmalı, Türkçe çok yaygın olarak kullanılan yabancı sözcüklerin Türkçe karşılığı ilk kullanımlarında parantez içinde verilmelidir. Türkçede çok kullanılmayan sözcüklerin yabancı dildeki karşılığı ilk kullanımlarında parantez içinde verilmelidir. İlaçların ticari adları yerine jenerik (etken madde) adları Türkçe okunduğu gibi verilmelidir. İngilizce yazılar anlaşılır ve hatasız olmalıdır.