Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Y kuşağı orta düzey hastane yöneticilerinin üst yöneticilerinden beklentileri üzerine nitel bir araştırma

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 154 - 160, 30.06.2018

Öz

Giriş: Her dönemin vurgulu olan değerleri, kültürel farklılıkları, düşünce ve davranış kalıpları vardır. Belirli bir zaman diliminde doğmuş, aynı çağın şartlarını, sıkıntılarını, kederlerini, benzer ödevlerle yükümlü olmuş kişilerin oluşturduğu topluluklar da kuşak olarak tanımlanmaktadır ve beş gruba ayrılmıştır. Bunlar sessiz kuşak, bebek patlaması, X kuşağı, Y kuşağı ve Z kuşağı olarak adlandırılmaktadır. Bu çalışmada Y kuşağı olarak 1980’den sonra doğan kişiler kabul edilmiştir.  Amaç: Bu araştırma bir hastanenin yönetiminde etkin rol alan Y kuşağı yöneticilerinin beklentilerini algılamaya yönelik gerçekleştirilmiştir. Yöntem: Bu çalışma, İstanbul’da bir kamu hastanesinde çalışan Y kuşağına mensup 6 hastane yöneticisinin beklentilerini algılamak için, nitel bir araştırma olarak gerçekleştirilmiştir. İlk aşamada derinlemesine görüşme yapılmış ve elde edilen bulgular içerik analizine tabii tutulmuştur. Bulgular: Araştırmaya 4 erkek 2 kadın katılmış olup, 3’ü bekâr 3’ü evlidir. Araştırmaya katılan yöneticilerin eğitim durumu 3’ü lisans, 2’si yüksek lisans ve diğer 1’i de doktora öğrencisidir. Y kuşağı yöneticilerinin meslektaş onayı bekledikleri ve bu şekilde motive oldukları ve alınan her kararda söz sahibi olmak istedikleri görülmüştür. Sonuç: Y kuşağı hastane yöneticilerinin beklentileri genel olarak, yeniliğe açık ve kendisini geliştirebilecek olanakların var olmasını isteyen, kendisine saygı duyulmasını, alınan kararlarda fikir ve görüşlerinin de alınmasını bekleyen, onaylanmayı ve yöneticisinin yanında olduğunu hissettirip, ona yol gösterici olmasını beklemektedirler. Çalışanı motive eden, çalışma ortamında hakkaniyeti sağlayan, çalışanına güven veren, kendisinden bir önceki kuşağın tecrübe ve deneyimlerini kendileri ile paylaşmalarını istediklerini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akdemir, A., Konakay, G., Demirkaya, H., Noyan, A., Demir, B., Ağ, C. ve ark. (2013). Y kuşağının kariyer algısı, kariyer değişimi ve liderlik tarzı beklentilerinin araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2):11- 42.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan kuşağa tüketim olgusu ve geleceğin tüketici profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 4(1): 203-212.
  • Aydın, F. (2013). Y Kuşağının İnternet Üzerinden Turizm Ürünü Satın Alma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir.
  • Çamcı, M. (2007). Sağlık Yönetimi. Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Mersin.
  • Çelik, M. (2014). Hizmet Sektöründeki Y Kuşağı Çalışanlarının İş Hayatındaki Beklentileri (İstanbul Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Çetin, Z. (2015). Stratejik Politik Pazarlama, Y Kuşağına Yönelik Politik Pazarlama Stratejilerin Geliştirilmesi. Yüksek Lisans Tezi..İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Demirkaya, H., Akdemir, A., Karaman, E., Atan, Ö. (2015). Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(1): 186- 204.
  • Fındık, E. (2013). Y Kuşağında Mobbing Algısı Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • İşçimen, D.S. ( 2012). Y Kuşağı Çalışanların İş Yaşamından Beklentilerinin Karşılanma Düzeyi İle Kurumsal Bağlılık Arasındaki İlişki ve Bir Örnek Uygulama. Yüksek Lisan Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Kahyaoğlu, F., Yanık, A. Tengilimoğlu, D. (2013). Batı Akdeniz Bölgesi Sağlık Kurumları Yöneticilerinde Mesleki Yeterliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges. ss.16-17.
  • Keleş, H. N. (2013). Girişimcilik Eğiliminin Kuşak Farkına Göre İncelenmesi. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. (26):26
  • Kuru, İ. (2014). Y Kuşağı ve İş Yaşam Dengesi. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Mavi, N. (2015). Sağlık Yönetimi Açısından Çalışma Hayatın’da Mobbing. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Maxwell, GA., Ogden, SM., Broadbridge, A. (2010). ‘Generation Y’s career expectations and aspirations: Engagement in the hospitality industry’, Journal of Hospitality and Tourism Management, C.17, s.53-61.
  • Mücevher, M.H. (2015). X ve Y Kuşağının Birbirlerine Karşı Özellik ve Etkileşim Algıları: SDÜ Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Neuman, W.L. (2012). Toplumsal Araştırma Yöntemleri. Cilt I, Çeviren: Sedef Özge, Yayın Odası, 5. Basım, Ankara.
  • Öz, Ü. (2015). XYZ Kuşaklarının Özellikleri ve Y Kuşağının Örgütsel Bağlılık Düzeyi Analizi. Yüksek Lisans Tezi. Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Özer, M. E. (2012). Y Kuşağı 2, Aliağa Ticaret Odası, İzmir. http://www.alto.org.tr/tr/component/k2/item/1389-yku%C5%9Fa%C4%9F%C4%B1-2.html (Erişim Tarihi: 29.12.2016).
  • Özmen, N.(2016). Y Kuşağının İnternet Alışveriş Eğilimleri. Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul. Puybaraud, M. (2010). Johnson Controls Global WorkPlace Innovation: Generation Y and the workplace annual report 2010. London, United Kingdom: Johnson Controls, Haworth, and IDEA.
  • Toruntay, H. (2011). Takım Rolleri Çalışması: X ve Y Kuşağı Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Uğuz Arsu, Ş. (2014). Y Kuşağını İşe Alma Ve İşte Tutma Stratejileri: Gaziantep İlinde Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Aksaray.
  • Yüksekbilgili, Z. (2013). Türk tipi Y kuşağı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,12 (45):342 353.
  • Zeybek Sayın, H. (2016). Y Kuşağı Üniversite Öğrencilerinin Beş Faktör Kişilik Özellikleri ve Liderlik Algıları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Mersin.

A qualitative research on the expectations of generation Y hospıial managers

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 154 - 160, 30.06.2018

Öz

Introduction: Every period of time has its own emphasized values, cultural differences, thought and behavioral patterns. Communities which consist the people who were born in a certain time period, who share the conditions of the same era, similar distresses and sorrows, similar objectives are defined as generations and they are divided into five groups: the silent generation, baby boomers, generation X, generation Y and generation Z. In this study, people who were born after the year 1980 were admitted as generation Y. Aim: This research was conducted in order to perceive the expectations of generation Y managers who actively take part in the management of a hospital.

Methods: This study was carried out as a qualitative research in order to perceive the expectations of 6 hospital managers belonging to generation Y, working in a public hospital in Istanbul. In the first stage, in-depth interviews were conducted and the findings were subjected to content analysis. Results: 4 males and 2 females participated in the survey, 3 of them are single and 3 of them are married. Of the administrators participating in the research, 3 of them are undergraduate, 2 are graduate and 1 is doctoral student. It has been observed that generation Y executives are expecting colleague approval and motivated in this way and want to have a say in every decision made.   Conclusion: The expectation of generation Y hospital managers in general is to have the opportunities which are open to innovation and developing themselves, to be respected, to be asked about their ideas and opinions, to be approved and their managers to be with them and guide them. They stated that they want managers who encourages the employee, provides fairness in the working environment, trusts his/her employee, shares their experience and experience from the previous generations with them.

Kaynakça

  • Akdemir, A., Konakay, G., Demirkaya, H., Noyan, A., Demir, B., Ağ, C. ve ark. (2013). Y kuşağının kariyer algısı, kariyer değişimi ve liderlik tarzı beklentilerinin araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2):11- 42.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan kuşağa tüketim olgusu ve geleceğin tüketici profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 4(1): 203-212.
  • Aydın, F. (2013). Y Kuşağının İnternet Üzerinden Turizm Ürünü Satın Alma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir.
  • Çamcı, M. (2007). Sağlık Yönetimi. Yüksek Lisans Tezi. Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Mersin.
  • Çelik, M. (2014). Hizmet Sektöründeki Y Kuşağı Çalışanlarının İş Hayatındaki Beklentileri (İstanbul Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Çetin, Z. (2015). Stratejik Politik Pazarlama, Y Kuşağına Yönelik Politik Pazarlama Stratejilerin Geliştirilmesi. Yüksek Lisans Tezi..İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Demirkaya, H., Akdemir, A., Karaman, E., Atan, Ö. (2015). Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(1): 186- 204.
  • Fındık, E. (2013). Y Kuşağında Mobbing Algısı Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • İşçimen, D.S. ( 2012). Y Kuşağı Çalışanların İş Yaşamından Beklentilerinin Karşılanma Düzeyi İle Kurumsal Bağlılık Arasındaki İlişki ve Bir Örnek Uygulama. Yüksek Lisan Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Kahyaoğlu, F., Yanık, A. Tengilimoğlu, D. (2013). Batı Akdeniz Bölgesi Sağlık Kurumları Yöneticilerinde Mesleki Yeterliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges. ss.16-17.
  • Keleş, H. N. (2013). Girişimcilik Eğiliminin Kuşak Farkına Göre İncelenmesi. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. (26):26
  • Kuru, İ. (2014). Y Kuşağı ve İş Yaşam Dengesi. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Mavi, N. (2015). Sağlık Yönetimi Açısından Çalışma Hayatın’da Mobbing. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Maxwell, GA., Ogden, SM., Broadbridge, A. (2010). ‘Generation Y’s career expectations and aspirations: Engagement in the hospitality industry’, Journal of Hospitality and Tourism Management, C.17, s.53-61.
  • Mücevher, M.H. (2015). X ve Y Kuşağının Birbirlerine Karşı Özellik ve Etkileşim Algıları: SDÜ Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Neuman, W.L. (2012). Toplumsal Araştırma Yöntemleri. Cilt I, Çeviren: Sedef Özge, Yayın Odası, 5. Basım, Ankara.
  • Öz, Ü. (2015). XYZ Kuşaklarının Özellikleri ve Y Kuşağının Örgütsel Bağlılık Düzeyi Analizi. Yüksek Lisans Tezi. Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Özer, M. E. (2012). Y Kuşağı 2, Aliağa Ticaret Odası, İzmir. http://www.alto.org.tr/tr/component/k2/item/1389-yku%C5%9Fa%C4%9F%C4%B1-2.html (Erişim Tarihi: 29.12.2016).
  • Özmen, N.(2016). Y Kuşağının İnternet Alışveriş Eğilimleri. Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul. Puybaraud, M. (2010). Johnson Controls Global WorkPlace Innovation: Generation Y and the workplace annual report 2010. London, United Kingdom: Johnson Controls, Haworth, and IDEA.
  • Toruntay, H. (2011). Takım Rolleri Çalışması: X ve Y Kuşağı Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Uğuz Arsu, Ş. (2014). Y Kuşağını İşe Alma Ve İşte Tutma Stratejileri: Gaziantep İlinde Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Aksaray.
  • Yüksekbilgili, Z. (2013). Türk tipi Y kuşağı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,12 (45):342 353.
  • Zeybek Sayın, H. (2016). Y Kuşağı Üniversite Öğrencilerinin Beş Faktör Kişilik Özellikleri ve Liderlik Algıları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Mersin.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Nilay Gemlik

Pınar İlter Bu kişi benim

Gülfer Bektaş

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Kabul Tarihi 16 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gemlik, N., İlter, P., & Bektaş, G. (2018). Y kuşağı orta düzey hastane yöneticilerinin üst yöneticilerinden beklentileri üzerine nitel bir araştırma. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 5(2), 154-160.
INDEX: “Index Copernicus, EBSCO Central & Eastern European Academic Source, EBSCO CINAHL,EuroPub, Sobiad, Asos Index, Turk Medline, Google Sholar, Dergipark,Türkiye Atıf Dizini ve Araştırmax...




Creative Commons License


Sağlık Akademisyenleri Dergisi  Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmaktadır.