Giriş ve Amaç: Poliklinik randevusuna katılmayan hastalar
sağlık kaynaklarının etkin kullanımını engellemektedir. Bu durumun etkisini
azaltmak için kısa mesaj servisi (SMS) ile poliklinik randevu hatırlatıcı bilgi
gönderilmesi uygulaması oldukça yaygınlaşmıştır. Türkiye’de ilk kez üçüncü
basamak bir hastanenin pilot uygulaması olarak, Merkezi Hekim Randevu Sistemi
vasıtası ile Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları poliklinik randevusu alan hastalara
SMS ile randevu hatırlatıcı bilgi gönderildi. Bu çalışmada SMS ile randevu
hatırlatıcı bilgi gönderilen döneme ait verilerin retrospektif
değerlendirilmesi amaçlandı.
Gereç ve Yöntem: Pediatri
poliklinikleri için 01.04.2017-31.12.2017 tarihleri arasında MHRS vasıtası ile
poliklinik randevusu alan ve SMS ile randevu hatırlatıcı bilgi gönderilen
hastalar Çalışma Grubu olarak, 01.04.2016-31.12.2016 tarihleri arasında MHRS
ile poliklinik randevusu alan ancak SMS ile poliklinik randevu hatırlatıcı
bilgi gönderilmeyen hastalar Kontrol Grubu olarak çalışmaya dahil edildi. İki
grup karşılaştırıldı.
Bulgular: Çalışma grubunda ve
kontrol grubunda muayene olan hastaların sayısı sırası ile 75279 ve 49531 idi. Çalışma
grubunda 27416 hastanın, Kontrol Grubunda ise 11909 hastanın MHRS vasıtası ile
randevu aldığı belirlendi. Çalışma grubunda 2120, Kontrol Grubunda 2151
hastanın poliklinik randevusuna katılmadığı belirlendi (p<0.01). SMS ile
bilgilendirme yapılması sonucunda randevusuna katılan hastaların randevu alan
hasta sayısına oranı % 81.9’dan % 92.2’ye arttığı tespit edildi.
Sonuç: SMS ile poliklinik randevu hatırlatıcı bilgi
gönderilmesi poliklinik randevusuna katılımı arttırıyor.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 3 |