Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinde Sosyal Medya Kullanımı ile Akademik Başarı ve Akademik Özyeterlik Arasındaki İlişki

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 31 - 41, 01.03.2022

Öz

Giriş ve amaç: Günümüzde artan sosyal medya kullanımı ve sosyal ortamlardaki gelişmeleri kaçırma korkusu ile birlikte öğrencilerin akademik başarıları ve özyeterlikleri de değişmektedir. Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinde sosyal medya kullanımı ile akademik başarı ve akademik özyeterlik arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlandı. Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipteki bu araştırma, Ocak-Haziran 2020 tarihleri arasında Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde eğitim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf n=493 öğrenci üzerinde yürütüldü. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından literatür incelenerek oluşturulan “Anket Formu”, “Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği (SOSOGKKÖ)” ve “Akademik Özyeterlik Ölçeği (AÖÖ)” ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistik, Ki-Kare test ve Pearson korelasyon analiz yöntemleri kullanıldı. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerin yaş ortalaması 20,63±4,81, %80,7’sinin cinsiyeti kadın ve %43,2’sinin AGNO’su 3,01-3,50 arasındadır. Öğrencilerin %97,2’sinin cep telefonu olduğu, %42,2’si cep telefonunu sosyal medya için kullandığı, %93,1’inin sosyal medya kullandığı belirlenmiştir. Öğrencilerin AÖÖ puan ortalamaları ile cinsiyet arasında; SOGKKÖ puan ortalamaları cinsiyet, sosyal medya kullanım durumu, üye olunan sosyal medya hesap sayısı, gün içerisinde sosyal medyada vakit geçirme süre aralığı, sosyal medyayı kontrol etme sıklığı, ders esnasında sosyal medya hesaplarını kontrol etme durumu arasında ilişki olduğu saptanmıştır. AGNO ile AAÖ puan ortalaması arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunurken, SOGKKÖ puan ortalaması arasında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Sonuç: Çalışmada, öğrencilerin akademik başarıları artarken akademik öz yeterliliklerinin azaldığı, buna rağmen sosyal ortamda var olan gelişmeleri kaçırma korkusunda değişim olmadığı belirlenmiştir.

Destekleyen Kurum

Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi (TÜBAP)

Proje Numarası

2020/08

Teşekkür

Çalışmaya katılan tüm öğrencilerimize ve çalışmamızı maddi olarak destekleyen Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi’ne teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • 1. Chugh R, Ruhi U. (2019). Social media for tertiary education. In A. Tatnall (Ed.), Encyclopedia of education and information technologies. Springer Nature: Cham, Switzerland.
  • 2. Chugh R, Grose R, Macht, S. A. (2021). Social media usage by higher education academics: A scoping review of the literature. Education and Information Technologies, 26(1); 983-999.
  • 3. Carrigan M. (2019). Social media for academics: Sage Publications Limited.
  • 4. Chaffey D. (2020). Global social media research summary, 2020. Retrieved from https://www.smartinsights.com/social-media-marketing/social-media-strategy/new-global-social-media-research/ .
  • 5. Whelan E, Islam AN, Brooks S. (2020). Applying the SOBC paradigm to explain how social media overload affects academic performance. Computers & Education, 143; 103692.
  • 6. Statista. (2019). Cumulative number of monthly Facebook product users as of 1st quarter 2019. Retrieved https://www.statista.com/statistics/947869/facebook-productmau/, Accessed date: 27 May 2019.
  • 7. Bright LF, Kleiser SB, Grau SL. (2015). Too much facebook? An exploratory examination of social media fatigue. Computers in Human Behavior, 44; 148–155.
  • 8. Lee AR, Son SM, Kim KK. (2016). Information and communication technology overload and social networking service fatigue: A stress perspective. Computers in Human Behavior, 55; 51-61.
  • 9. Brooks S. (2015). Does personal social media usage affect efficiency and well-being? Computers in Human Behavior, 46; 26–37.
  • 10. Elhai JD, Levine JC, Dvorak RD, Hall BJ. (2016). Fear of missing out, need for touch, anxiety and depression are related to problematic smartphone use. Computers in Human Behavior, 63; 509–516.
  • 11. Maier C, Laumer S, Weinert C, Weitzel T. (2015). The effects of technostress and switching stress on discontinued use of social networking services: A study of facebook use. Information Systems Journal, 25(3); 275–308.
  • 12. Smith AP, Izadyar S. (2020). Effects of the internet, other media and study time on wellbeing and academic attainment of university students. International Journal of Education Humanities and Social Science, 3(2); 1-13.
  • 13. Van Mulligen L. (2020). The Relationship Between Social Media Use and Student Success, with an Additional Focus on a Post-Secondary Professional Program. BU Journal of Graduate Studies in Education, 37.
  • 14. Alyahyan E, Düştegör D. (2020). Predicting academic success in higher education: literature review and best practices. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(1); 3.
  • 15. Thomas TA, Maree D. (2021). Student factors affecting academic success among undergraduate students at two South African higher education institutions. South African Journal of Psychology, 0081246320986287.
  • 16. Hayat AA, Shateri K, Amini M, Shokrpour N. (2020). Relationships between academic self-efficacy, learning-related emotions, and metacognitive learning strategies with academic performance in medical students: a structural equation model. BMC medical education, 20(1); 1-11. https://doi.org/10.1186/s12909-020-01995-9
  • 17. Sagheb MM, Amini M, Saber M, Moghadami M, Nabiei P, Khalili R, et al. (2018). Teaching Evidence-Based Medicine (EBM) to Undergraduate Medical Students through Flipped Classroom Approach. Shiraz E-Med J, 19(2); 1–6.
  • 18. Abood MH, Alharbi BH, Mhaidat F, Gazo AM. (2020). The Relationship between Personality Traits, Academic Self-Efficacy and Academic Adaptation among University Students in Jordan. International Journal of Higher Education, 9(3); 120-128.
  • 19. Li L, Gao H, Xu Y. (2020). The mediating and buffering effect of academic self-efficacy on the relationship between smartphone addiction and academic procrastination. Computers & Education, 159; 104001
  • 20. Tomás JM, Gutiérrez M, Georgieva S, Hernández M. (2020). The effects of self‐efficacy, hope, and engagement on the academic achievement of secondary education in the Dominican Republic. Psychology in the Schools, 57(2); 191-203.
  • 21. Kurbanoglu NI, Akim A. (2010). The relationships between university students’ chemistry laboratory anxiety, attitudes, and self-efficacy beliefs. Aust J Teach Educ, 35(8); 4.
  • 22. Karaboğa MT. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Bir Sosyalleşme Alanı Olarak Sosyal Medya Hakkındaki Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3); 912-936.
  • 23. Przybylski A, Murayama K, DeHaan C, Gladwell V. (2013). Motivational, emotional and behavioral correlates of fear of missing out. Comput Human Behav, 29; 1841-1848.
  • 24. Gökler ME, Aydın R, Ünal E, Metintaş S. (2016). Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Derg, 17(Ek.1); 53-59.
  • 25. Taşcı B, Ekis S. (2018). Serbest Zaman Aktivitesi Olarak Sosyal Medya Bağımlılığı. 2. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı Eğlence ve Ürün Yerleştirme. ISBN 978-605-68171-0-6.
  • 26. Waqas A, et al. (2016). The Impact Of Socıal Networkıng Sıtes’ Usage On The Academıc Performance Of Unıversıty Students Of Lahore, Pakıstan. Int. J. Soc. Sc. Manage, 3(4); 267-276.
  • 27. Jerusalem M, Schwarzer R. (1981). Fragebogen zur Erfassung von "Selbstwirksamkeit. Skalen zur Befindlichkeit und Persoenlichkeit In R. Schwarzer (Hrsg.). (Forschungsbericht No. 5). Berlin: Freie Universitaet, Institut fuer Psychologie.
  • 28. Yılmaz M, Deniz Gürçay D, Gülay Ekici G. (2007). Akademik Özyeterlik Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33; 253-259.
  • 29. Yang H, Wang JJ, Tng GY, Yang S. (2020). Effects of Social Media and Smartphone Use on Body Esteem in Female Adolescents: Testing a Cognitive and Affective Model. Children, 7(9); 148.
  • 30. Tunc-Aksan A, Akbay SE. (2019). Smartphone addiction, fear of missing out and perceived competence as predictors of social media addiction of adolescents. European Journal of Educational Research, 8(2); 559-566. doi: 10.12973/eujer.8.2.559
  • 31. Boumosleh J, Jaalouk D. (2018). Smartphone addiction among university students and its relationship with academic performance. Global Journal of Health Science, 10(1); 48-59.
  • 32. Albayrak ES. (2020). Sosyal medya platformlarında dijital detoks: deneysel bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (44); 252-266.
  • 33. Çınar ÇY, Mutlu E. (2018). Üniversite öğrencilerinde sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusunun yordayıcıları. Current Addiction Research, 2(2); 47-53
  • 34. Ayaydın Y, Ayaydın HY. (2018). Sosyal medyanın değer oluşturma sürecindeki rolünün öğrenci görüşleriyle incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35); 57-89.
  • 35. Basith A, Syahputra A, Ichwanto MA. (2020). Academic self-efficacy as predictor of academic achievement. JPI (Jurnal Pendidikan Indonesia), 9(1); 163-170. http://dx.doi.org/10.23887/jpi-undiksha.v9i1.24403
  • 36. Honicke T, Broadbent J, Fuller-Tyszkiewicz M. (2020). Learner self-efficacy, goal orientation, and academic achievement: exploring mediating and moderating relationships. Higher Education Research & Development, 39(4); 689-703. https://doi.org/10.1080/07294360.2019.1685941
  • 37. Cobo‐Rendón R, Pérez‐Villalobos MV, Páez‐Rovira D, Gracia‐Leiva M. (2020). A longitudinal study: Affective wellbeing, psychological wellbeing, self‐efficacy and academic performance among first‐year undergraduate students. Scandinavian journal of psychology, 61(4); 518-526.
  • 38. Affuso G, Bacchini D, Miranda MC. (2017). The contribution of school-related parental monitoring, self-determination, and self-efficacy to academic achievement. The Journal of Educational Research, 110(5); 565-574.
  • 39. Jung KR, Zhou AQ, Lee RM. (2017). Self-efficacy, self-discipline and academic performance: Testing a context-specific mediation model. Learning and Individual Differences, 60; 33-39.
  • 40. Bozkurt S, Çoban Ö, Özdemir M, Özdemir N. (2021). Liderlik, okul kültürü, kolektif yeterlik, akademik öz-yeterlik ve sosyoekonomik düzeyin öğrenci başarısına etkisi. Eğitim ve Bilim, 1-18.
  • 41. Çelik O. (2020). Üniversiteye yabancılaşmanın cinsiyet, bölüm seçme kararı, akademik performans ve akademik öz-yeterlik açısından yordanması. INUEFD, 21(2); 813-826.
  • 42. Dağyar M, Şahin H. (2020). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öz düzenleme öğrenme stratejilerinin ve akademik başarılarının öz yeterlik inançlarını yordama gücü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1); 396-414. DOI:10.17240/aibuefd.2020.20.52925-596157
  • 43. Al-Furaih SA, Al-Awidi HM. (2021). Fear of missing out (FoMO) among undergraduate students in relation to attention distraction and learning disengagement in lectures. Education and Information Technologies, 26(2); 2355-2373.
  • 44. Ozer O. (2020). Smartphone addiction and fear of missing out: does smartphone use matter for students’ academic performance?. Journal of Computer and Education Research, 8 (15); 344- 355. DOI: 10.18009/jcer.696481
  • 45. Erdoğan P, Şanlı Y . (2019). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinde genel özyeterliliğin gelişmeleri kaçırma korkusu üzerine etkisi . OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14 (20); 594-620. DOI: 10.26466/opus.595661
  • 46. Onu DU, Onyedibe MCC, Ugwu LE, Nche GC. (2021). Relationship between religious commitment and academic dishonesty: is self-efficacy a factor?. Ethics & Behavior, 31(1); 13-20.
  • 47. Akbay B, Kasal H, Özdemir C, Meydan Acımış N, Ergin A. (2020). Bir tıp fakültesi 1. ve 3. sınıf öğrencilerinde sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu ve ilişkili faktörler. Pam Tıp Derg, 13; 291-302. doi:https://dx.doi.org/10.31362/patd.621611
  • 48. Kartol A, Peker A. (2020). Ergenlerde Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (Fomo) Yordayıcılarının İncelenmesi . OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(21); 454-474 . DOI: 10.26466/opus.628081
  • 49. Eşer AK, Alkaya SA. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık durumu ve gelişmeleri kaçırma korkusunun incelenmesi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 1(1); 27-36.
  • 50. Çınar ÇY, Mutlu E. (2019). İnternet Bağımlılığının Benlik Saygısı, Dikkat, Gelişmeleri Kaçırma Korkusu, Yaşam Doyumu ve Kişilik Özellikleri ile İlişkisi. Bağımlılık Dergisi, 20(3); 133-142.
  • 51. Hoşgör H, Koç Tütüncü S, Gündüz Hoşgör D, Tandoğan Ö. (2017). Üniversite öğrencileri arasında sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu yaygınlığının farklı değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Academic Value Studies, 3(17); 213-223.
  • 52. Çetinkaya S, Nemmezi Karaca S, Karagöz N. (2021). Bir Tıp Fakültesi Birinci Sınıf Öğrencilerinin Fakülteyi Seçme Nedenleri, Akreditasyonla İlgili Düşünceleri ve Akademik Başarı Düzeyleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 112-121.
  • 53. Ayyıldız T, Konuk Şener D, Veren F, Kulakçı H, Akkan F, Ada A, Aldoğan A, Yeral K, Emek A, Tetik D, Dinç G. (2014). Hemşirelik öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(5); 222-228.
  • 54. Wray J, Aspland J, Barrett D, Gardiner E. (2017). Factors affecting the programme completion of pre-registration nursing students through a three year course: A retrospective cohort study. Nurse Education in Practice, 24; 14-20.
  • 55. Alshammari F, Saguban R, Pasayan E, Altheban A, Al-Shammari L. (2017). Factors affecting the academic performance of student nurses: A cross-sectional study. Journal of Nursing Education and Practice, 8(1); 60.

The relationship between the use of social media and academic achievement and academic self-efficacy in nursing students

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 31 - 41, 01.03.2022

Öz

Introduction and aim: Today, increasing use of social media and the fear of missing out on developments in social media, students' academic achievements and self-efficacy are also changing. In this study, it is aimed to examine the relationship between the use of social media and academic achievement and academic self-efficacy in nursing students. Materials and Methods: This cross - sectional study was conducted on the first, second, third and fourth grade n = 493 students studying in the Nursing Department of Trakya University Faculty of Health Sciences between January and June 2020. The research data were collected by the “Questionnaire Form” which was prepared by the researchers by examining the literature, “Fear of Missing Developments in Social Environments Scale (FoMo)” and “Academic Self-Efficacy Scale (ASES)”. Descriptive statistics, chi-square, Pearson's correlation were used in the evaluation of the data. Results: The mean age of the students was 20.63 ± 4.81, 80.7% were female, and 43.3% were AGNO between 3.01-3.50. It was determined that 97.2% of the students had a mobile phone, 42.2% used their mobile phone for social media, and 93.1% used social media. It has been determined that between the ASES score averages and gender; there is a relationship between the mean FoMo score averages and gender, social media usage status, the number of social media accounts subscribed to, the interval of time spent on social media during the day, the frequency of checking social media, and the status of checking social media accounts during the lesson. While there was a significant negative correlation between AGNO and ASES mean score, no significant correlation was found between the mean FoMo score. Conclusions: As a result of our study, it was found that while the academic achievement of the students increased, their academic self-efficacy decreased, although there was no change in the fear of missing the developments in the social environment.

Proje Numarası

2020/08

Kaynakça

  • 1. Chugh R, Ruhi U. (2019). Social media for tertiary education. In A. Tatnall (Ed.), Encyclopedia of education and information technologies. Springer Nature: Cham, Switzerland.
  • 2. Chugh R, Grose R, Macht, S. A. (2021). Social media usage by higher education academics: A scoping review of the literature. Education and Information Technologies, 26(1); 983-999.
  • 3. Carrigan M. (2019). Social media for academics: Sage Publications Limited.
  • 4. Chaffey D. (2020). Global social media research summary, 2020. Retrieved from https://www.smartinsights.com/social-media-marketing/social-media-strategy/new-global-social-media-research/ .
  • 5. Whelan E, Islam AN, Brooks S. (2020). Applying the SOBC paradigm to explain how social media overload affects academic performance. Computers & Education, 143; 103692.
  • 6. Statista. (2019). Cumulative number of monthly Facebook product users as of 1st quarter 2019. Retrieved https://www.statista.com/statistics/947869/facebook-productmau/, Accessed date: 27 May 2019.
  • 7. Bright LF, Kleiser SB, Grau SL. (2015). Too much facebook? An exploratory examination of social media fatigue. Computers in Human Behavior, 44; 148–155.
  • 8. Lee AR, Son SM, Kim KK. (2016). Information and communication technology overload and social networking service fatigue: A stress perspective. Computers in Human Behavior, 55; 51-61.
  • 9. Brooks S. (2015). Does personal social media usage affect efficiency and well-being? Computers in Human Behavior, 46; 26–37.
  • 10. Elhai JD, Levine JC, Dvorak RD, Hall BJ. (2016). Fear of missing out, need for touch, anxiety and depression are related to problematic smartphone use. Computers in Human Behavior, 63; 509–516.
  • 11. Maier C, Laumer S, Weinert C, Weitzel T. (2015). The effects of technostress and switching stress on discontinued use of social networking services: A study of facebook use. Information Systems Journal, 25(3); 275–308.
  • 12. Smith AP, Izadyar S. (2020). Effects of the internet, other media and study time on wellbeing and academic attainment of university students. International Journal of Education Humanities and Social Science, 3(2); 1-13.
  • 13. Van Mulligen L. (2020). The Relationship Between Social Media Use and Student Success, with an Additional Focus on a Post-Secondary Professional Program. BU Journal of Graduate Studies in Education, 37.
  • 14. Alyahyan E, Düştegör D. (2020). Predicting academic success in higher education: literature review and best practices. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(1); 3.
  • 15. Thomas TA, Maree D. (2021). Student factors affecting academic success among undergraduate students at two South African higher education institutions. South African Journal of Psychology, 0081246320986287.
  • 16. Hayat AA, Shateri K, Amini M, Shokrpour N. (2020). Relationships between academic self-efficacy, learning-related emotions, and metacognitive learning strategies with academic performance in medical students: a structural equation model. BMC medical education, 20(1); 1-11. https://doi.org/10.1186/s12909-020-01995-9
  • 17. Sagheb MM, Amini M, Saber M, Moghadami M, Nabiei P, Khalili R, et al. (2018). Teaching Evidence-Based Medicine (EBM) to Undergraduate Medical Students through Flipped Classroom Approach. Shiraz E-Med J, 19(2); 1–6.
  • 18. Abood MH, Alharbi BH, Mhaidat F, Gazo AM. (2020). The Relationship between Personality Traits, Academic Self-Efficacy and Academic Adaptation among University Students in Jordan. International Journal of Higher Education, 9(3); 120-128.
  • 19. Li L, Gao H, Xu Y. (2020). The mediating and buffering effect of academic self-efficacy on the relationship between smartphone addiction and academic procrastination. Computers & Education, 159; 104001
  • 20. Tomás JM, Gutiérrez M, Georgieva S, Hernández M. (2020). The effects of self‐efficacy, hope, and engagement on the academic achievement of secondary education in the Dominican Republic. Psychology in the Schools, 57(2); 191-203.
  • 21. Kurbanoglu NI, Akim A. (2010). The relationships between university students’ chemistry laboratory anxiety, attitudes, and self-efficacy beliefs. Aust J Teach Educ, 35(8); 4.
  • 22. Karaboğa MT. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Bir Sosyalleşme Alanı Olarak Sosyal Medya Hakkındaki Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3); 912-936.
  • 23. Przybylski A, Murayama K, DeHaan C, Gladwell V. (2013). Motivational, emotional and behavioral correlates of fear of missing out. Comput Human Behav, 29; 1841-1848.
  • 24. Gökler ME, Aydın R, Ünal E, Metintaş S. (2016). Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Derg, 17(Ek.1); 53-59.
  • 25. Taşcı B, Ekis S. (2018). Serbest Zaman Aktivitesi Olarak Sosyal Medya Bağımlılığı. 2. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı Eğlence ve Ürün Yerleştirme. ISBN 978-605-68171-0-6.
  • 26. Waqas A, et al. (2016). The Impact Of Socıal Networkıng Sıtes’ Usage On The Academıc Performance Of Unıversıty Students Of Lahore, Pakıstan. Int. J. Soc. Sc. Manage, 3(4); 267-276.
  • 27. Jerusalem M, Schwarzer R. (1981). Fragebogen zur Erfassung von "Selbstwirksamkeit. Skalen zur Befindlichkeit und Persoenlichkeit In R. Schwarzer (Hrsg.). (Forschungsbericht No. 5). Berlin: Freie Universitaet, Institut fuer Psychologie.
  • 28. Yılmaz M, Deniz Gürçay D, Gülay Ekici G. (2007). Akademik Özyeterlik Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33; 253-259.
  • 29. Yang H, Wang JJ, Tng GY, Yang S. (2020). Effects of Social Media and Smartphone Use on Body Esteem in Female Adolescents: Testing a Cognitive and Affective Model. Children, 7(9); 148.
  • 30. Tunc-Aksan A, Akbay SE. (2019). Smartphone addiction, fear of missing out and perceived competence as predictors of social media addiction of adolescents. European Journal of Educational Research, 8(2); 559-566. doi: 10.12973/eujer.8.2.559
  • 31. Boumosleh J, Jaalouk D. (2018). Smartphone addiction among university students and its relationship with academic performance. Global Journal of Health Science, 10(1); 48-59.
  • 32. Albayrak ES. (2020). Sosyal medya platformlarında dijital detoks: deneysel bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (44); 252-266.
  • 33. Çınar ÇY, Mutlu E. (2018). Üniversite öğrencilerinde sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusunun yordayıcıları. Current Addiction Research, 2(2); 47-53
  • 34. Ayaydın Y, Ayaydın HY. (2018). Sosyal medyanın değer oluşturma sürecindeki rolünün öğrenci görüşleriyle incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35); 57-89.
  • 35. Basith A, Syahputra A, Ichwanto MA. (2020). Academic self-efficacy as predictor of academic achievement. JPI (Jurnal Pendidikan Indonesia), 9(1); 163-170. http://dx.doi.org/10.23887/jpi-undiksha.v9i1.24403
  • 36. Honicke T, Broadbent J, Fuller-Tyszkiewicz M. (2020). Learner self-efficacy, goal orientation, and academic achievement: exploring mediating and moderating relationships. Higher Education Research & Development, 39(4); 689-703. https://doi.org/10.1080/07294360.2019.1685941
  • 37. Cobo‐Rendón R, Pérez‐Villalobos MV, Páez‐Rovira D, Gracia‐Leiva M. (2020). A longitudinal study: Affective wellbeing, psychological wellbeing, self‐efficacy and academic performance among first‐year undergraduate students. Scandinavian journal of psychology, 61(4); 518-526.
  • 38. Affuso G, Bacchini D, Miranda MC. (2017). The contribution of school-related parental monitoring, self-determination, and self-efficacy to academic achievement. The Journal of Educational Research, 110(5); 565-574.
  • 39. Jung KR, Zhou AQ, Lee RM. (2017). Self-efficacy, self-discipline and academic performance: Testing a context-specific mediation model. Learning and Individual Differences, 60; 33-39.
  • 40. Bozkurt S, Çoban Ö, Özdemir M, Özdemir N. (2021). Liderlik, okul kültürü, kolektif yeterlik, akademik öz-yeterlik ve sosyoekonomik düzeyin öğrenci başarısına etkisi. Eğitim ve Bilim, 1-18.
  • 41. Çelik O. (2020). Üniversiteye yabancılaşmanın cinsiyet, bölüm seçme kararı, akademik performans ve akademik öz-yeterlik açısından yordanması. INUEFD, 21(2); 813-826.
  • 42. Dağyar M, Şahin H. (2020). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öz düzenleme öğrenme stratejilerinin ve akademik başarılarının öz yeterlik inançlarını yordama gücü. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1); 396-414. DOI:10.17240/aibuefd.2020.20.52925-596157
  • 43. Al-Furaih SA, Al-Awidi HM. (2021). Fear of missing out (FoMO) among undergraduate students in relation to attention distraction and learning disengagement in lectures. Education and Information Technologies, 26(2); 2355-2373.
  • 44. Ozer O. (2020). Smartphone addiction and fear of missing out: does smartphone use matter for students’ academic performance?. Journal of Computer and Education Research, 8 (15); 344- 355. DOI: 10.18009/jcer.696481
  • 45. Erdoğan P, Şanlı Y . (2019). Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinde genel özyeterliliğin gelişmeleri kaçırma korkusu üzerine etkisi . OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14 (20); 594-620. DOI: 10.26466/opus.595661
  • 46. Onu DU, Onyedibe MCC, Ugwu LE, Nche GC. (2021). Relationship between religious commitment and academic dishonesty: is self-efficacy a factor?. Ethics & Behavior, 31(1); 13-20.
  • 47. Akbay B, Kasal H, Özdemir C, Meydan Acımış N, Ergin A. (2020). Bir tıp fakültesi 1. ve 3. sınıf öğrencilerinde sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu ve ilişkili faktörler. Pam Tıp Derg, 13; 291-302. doi:https://dx.doi.org/10.31362/patd.621611
  • 48. Kartol A, Peker A. (2020). Ergenlerde Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu (Fomo) Yordayıcılarının İncelenmesi . OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(21); 454-474 . DOI: 10.26466/opus.628081
  • 49. Eşer AK, Alkaya SA. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık durumu ve gelişmeleri kaçırma korkusunun incelenmesi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi 1(1); 27-36.
  • 50. Çınar ÇY, Mutlu E. (2019). İnternet Bağımlılığının Benlik Saygısı, Dikkat, Gelişmeleri Kaçırma Korkusu, Yaşam Doyumu ve Kişilik Özellikleri ile İlişkisi. Bağımlılık Dergisi, 20(3); 133-142.
  • 51. Hoşgör H, Koç Tütüncü S, Gündüz Hoşgör D, Tandoğan Ö. (2017). Üniversite öğrencileri arasında sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu yaygınlığının farklı değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Academic Value Studies, 3(17); 213-223.
  • 52. Çetinkaya S, Nemmezi Karaca S, Karagöz N. (2021). Bir Tıp Fakültesi Birinci Sınıf Öğrencilerinin Fakülteyi Seçme Nedenleri, Akreditasyonla İlgili Düşünceleri ve Akademik Başarı Düzeyleri. Tıp Eğitimi Dünyası, 112-121.
  • 53. Ayyıldız T, Konuk Şener D, Veren F, Kulakçı H, Akkan F, Ada A, Aldoğan A, Yeral K, Emek A, Tetik D, Dinç G. (2014). Hemşirelik öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(5); 222-228.
  • 54. Wray J, Aspland J, Barrett D, Gardiner E. (2017). Factors affecting the programme completion of pre-registration nursing students through a three year course: A retrospective cohort study. Nurse Education in Practice, 24; 14-20.
  • 55. Alshammari F, Saguban R, Pasayan E, Altheban A, Al-Shammari L. (2017). Factors affecting the academic performance of student nurses: A cross-sectional study. Journal of Nursing Education and Practice, 8(1); 60.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Burcu Küçükkaya 0000-0002-3421-9794

Başak Özdemir Bu kişi benim 0000-0002-2513-9434

Hatice Kahyaoğlu Süt 0000-0001-8840-6846

Proje Numarası 2020/08
Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2022
Kabul Tarihi 6 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Küçükkaya, B., Özdemir, B., & Kahyaoğlu Süt, H. (2022). Hemşirelik Öğrencilerinde Sosyal Medya Kullanımı ile Akademik Başarı ve Akademik Özyeterlik Arasındaki İlişki. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 9(1), 31-41. https://doi.org/10.52880/sagakaderg.945297
INDEX: “Index Copernicus, EBSCO Central & Eastern European Academic Source, EBSCO CINAHL,EuroPub, Sobiad, Asos Index, Turk Medline, Google Sholar, Dergipark,Türkiye Atıf Dizini ve Araştırmax...




Creative Commons License


Sağlık Akademisyenleri Dergisi  Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmaktadır.