Sınıf öğretmenlerinin zorunlu ve isteğe bağlı yer değiştirmelerinin ne gibi sonuçları olduğunun araştırıldığı bu çalışmanın amacı veli görüşlerine dayanarak öğrencilerin öğrenme eksiklikleri, eğitime ve okula bakış açılarındaki değişimleri, çocuğun duygusal gelişimleri ve davranışları üzerindeki etkileri olarak belirlenmiştir. Bu amaçla nitel araştırma desenlerinden durum yöntemi deseni kullanılarak, son 4 yıl içinde en az bir defa öğretmeni değişmiş, otuz sekiz öğrenci velisiyle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Veriler nitel araştırma yöntemine uygun şekilde içerik analizine tabi tutulmuştur. Veli görüşlerine göre sınıf öğretmenlerinin eğitim-öğretim dönemi içinde yer değiştirmesinin öğrencileri akademik ve duygusal yönden etkilediği; yeni gelen
öğretmenin mesleki niteliği ve yeterliliğine bağlı olarak öğrencilerin bu durumlarının değiştiği ifade edilmiştir. Öğrencilerin öğretmen üzerinden oluşturdukları eğitim ve okul metaforları her öğretmenle yeniden yapılanmak zorunda kaldığından, öğrencilerin davranış kalıplarını da olumlu veya olumsuz etkilemektedir. Velilerin sınıf öğretmenlerinin yer değiştirmesine ilişkin fikir ve görüşleri analiz edildiğinde, geleneksel olarak aynı öğretmenin dört yıl boyunca aynı sınıfta kalmasına, zorunlu olmadıkça yer değiştirmemesini istemekle birlikte öğretmenin
mesleki yeterliliği ve niteliğini düşükse öğretmenin yer değiştirmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların ışığı doğrultusunda; sınıf öğretmenlerinin yer değiştirmesinin belli kurallara bağlı tutulması, öğretmenlerin yer değiştirme taleplerinde velilerinde görüşlerinin alınması, ara dönemlerde yer
değiştiren öğretmenin yerine sınıf öğretmenliği branşının dışında farklı branşlarda ve eğitim fakültesi alanları dışında lisans mezunu ücretli öğretmen gönderilmemesi önerilmektedir.
sınıf öğretmeni öğrenci velisi yer değiştirme öğrenci davranışları öğrenme eksikleri
The purpose of this study, in which the consequences of compulsory and optional displacements
of classroom teachers were investigated, were determined as students’ learning deficiencies, changes in their
perspectives on education and school, and their effects on emotional development and behavior. In the opinion
of the parents of the child. For this purpose, face-to-face interviews were conducted with the parents of
thirty-eight students who changed teachers at least once in the last 4 years, using the case method, one of
the qualitative research designs. The data were subjected to content analysis. According to the opinions of the
parents, the displacement of the classroom teachers during the education period affects the students academically
and emotionally; It was stated that these situations of the students changed depending on the professional
competence and competence of the new teacher. Since the education and school metaphors created by the
students over the teacher have to be restructured with each teacher, they also affect the behavior patterns of
the students positively or negatively. When the views and opinions of the parents about the relocation of the
classroom teachers were examined, it was concluded that the teacher should stay in the same class for four years
and should not relocate unless it is compulsory. Professionally incompetent teachers should be replaced. In the
light of the findings obtained as a result of the research; It is recommended that the relocation of classroom
teachers be subject to certain rules, the opinions of the parents should be taken in the relocation requests of the
teachers, and a paid teacher with a bachelor’s degree from different branches other than the classroom teaching
branch should not be appointed. The teacher should be replaced by a graduate of the faculty of education.
classroom teacher student parent relocation student behavior learning deficiencies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |