The aim of this study is to
determine the healthy lifestyle behaviors of university students and the
demographic and the individual characteristics which affect these behaviors. It
was conducted as a cross-sectional analytical study with a total of 2062
students who were enrolled in four-year colleges and undergraduate program of a
state university located in north western Turkey. Student data form and Healthy
Lifestyle Behavior Scale were used for data collection. Descriptive statistics,
independent samples t test, One way Anova and Pearson correlation analysis were
used to evaluate the data. It has been determined that the students’ healthy
lifestyle behaviors in the university are at a moderate level and the health
behaviors of the students studying in the departments related to health are
better than those who study in other areas. Health status perceived from
socio-demographic characteristics, the place to have lived the longest,
following the media for health related issues were found to be related to
healthy lifestyle behaviors. Studying in health related departments affect
students' health behaviors positively. However, since healthy lifestyle
behaviors of the students are at a medium level, it is important to spread the
health promotion education programs throughout the university.
Bu
çalışma üniversite öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını ve bu
davranışları etkileyen demografik ve bireysel özellikleri belirlemek için
yapılmıştır. Tanımlayıcı tipteki çalışma, Türkiye’nin kuzey batısında yer alan bir
devlet üniversitesinin dört yıllık fakülte ve yüksekokullarında öğrenim gören 2062 öğrenci ile
yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında öğrenci bilgi formu ve Sağlıklı Yaşam Biçimi
Davranışları Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde
tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplarda t testi, One way Anova ve Pearson
korelasyon analizi kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi
davranışlarının orta düzeyde olduğu,
sağlıkla ilgili bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin, bu alan dışında
öğrenim görenlere göre sağlık davranışlarının daha iyi olduğu belirlenmiştir.
Sosyo-demografik özelliklerden algılanan sağlık durumu, en uzun süre yaşanılan
yer ve sağlıkla ilgili konularda medyayı takip etme sağlıklı yaşam biçimi
davranışları ile ilişkili bulunmuştur. Sağlıkla ilgili bölümlerde öğrenim görmek, öğrencilerin sağlık
davranışlarını olumlu etkilemektedir. Bununla birlikte öğrencilerin sağlıklı
yaşam biçimi davranışları orta düzeyde olduğundan sağlığı geliştirmeye yönelik
eğitim programlarının üniversite genelinde yaygınlaştırılması önemli
görünmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Orjinal Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Sağlık Akademisi Kastamonu, 2017 yılından itibaren UAK doçentlik kriterlerine göre 1-b dergiler (SCI, SSCI, SCI-expanded, ESCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergiler) sınıfında yer almaktadır. SAĞLIK AKADEMİSİ KASTAMONU Dergi kapağı Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil edilmiştir.