Aim: This research was planned to examine the stress dimension of online education in nursing students during the Covid-19 process.
Materials and Methods: The cross-sectional study was carried out with 246 students between January 01-18, 2021. Socio-demographic Question Form, Nursing Education Stress Scale and Coronavirus Anxiety Scale were used as data collection tools.
Results: As a result of the study, it was determined that the academic achievements of most students 87.6%) were negatively affected by the pandemic, they were not satisfied with online education (79.7%), and the students' Nursing Education Stress Scale total, application and academic stress sub-dimension scores were high. In addition, a positive and weak relationship was found between the Nursing Education Stress Scale and the Coronavirus Anxiety Scale.
Conclusion: It has been determined that nursing students have high educational stress level.
Giriş: Covid-19 salgını nedeniyle eğitimde meydana gelen değişiklikler ve uzaktan eğitim, hem teorik hem de uygulamalı olarak eğitim verilen ve eğitimin etkin biçimde sürdürülmesi için birebir insanla etkileşim halinde olması gereken mesleklerden biri olan hemşirelik eğitimini de önemli derecede etkilemiştir. Covid-19 salgınında hemşirelik eğitiminin kesintiye uğramasının öğrencilerin klinik beceri geliştirmede yetersiz olma konusunda endişe yaşayabileceği belirtilmiştir. Ayrıca uygulama becerilerin yetersiz olması, yetersizliğin giderilmesi için telafi eğitimlerinin ne zaman, nerede ve nasıl yapılacağının belirsiz olmasının da hemşirelik öğrencilerini strese sokabileceği belirlenmiştir. Amaç: Bu araştırma Covid-19 sürecinde uzaktan eğitimin hemşirelik öğrencilerinde oluşturduğu stres boyutunun incelenmesi amacıyla planlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Betimsel ve kesitsel tipte olan çalışma 246 öğrenci ile 01-18.01.2021 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak sosyodemografik soru formu, Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği ve Koronavirüs Anksiyete Ölçeği kullanılmıştır. Bulgular: Çalışma sonucunda öğrencilerin çoğunun (%87.6) akademik başarılarının pandemi nedeni ile olumsuz etkilendiği, uzaktan eğitimden memnun olmadıkları (%79.7) öğrencilerin, Hemşirelik Eğitim Stres Ölçeği toplam, uygulama ve akademik stres alt boyut puanlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Hemşirelik Eğitim Stres Ölçeği ile Koronavirüs Anksiyete Ölçeği arasında pozitif yönde ve zayıf şiddette bir ilişki saptanmıştır. Sonuç: Çalışmamızda yaş, cinsiyet, hemşireliği isteme, uzaktan eğitimden memnuniyet, uzaktan eğitimi yararlı bulma, ailenin geliri uzaktan eğitime düzenli takip etme durumları Hemşirelik Eğitimi Stresini etkilediği belirlendi. Hemşirelik öğrencilerin uzaktan eğitim aldıklarında hemşirelik eğitiminde yüksek düzeyde stresli olduğu bulundu.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Orjinal Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: Covid-19 Ek Sayısı |
Sağlık Akademisi Kastamonu, 2017 yılından itibaren UAK doçentlik kriterlerine göre 1-b dergiler (SCI, SSCI, SCI-expanded, ESCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergiler) sınıfında yer almaktadır. SAĞLIK AKADEMİSİ KASTAMONU Dergi kapağı Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil edilmiştir.