Günümüzde dünyadaki gelişme ve değişmeler, 21. yüzyılın bireylerinin yetiştirilmesinde öğrenme ortamlarının etkin kılınarak, öğretmenlerin öğretim teknolojilerini kullanma ve öğretim materyali geliştirme becerilerini beklenen düzeyde kazanmalarını gerektirmektedir, Bu araştırmanın amacı; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersinde Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni adaylarının mesleki becerilerini geliştirme düzeylerini belirlemektir. Araştırma betimsel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2004-2005 eğitim-öğretim bahar yarıyılında öğrenim gören, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersini alan üçüncü Ve dördüncü sınıftaki 320 (160 Fen Bilgisi ve 160 Sınıf Öğretmeni) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında geliştirilen anketin geçerliliği uzman görüşüne dayalı olarak sağlanmış ve güvenirlik katsayısı 0.856 bulunmuştur, Araştırma verileri, SPSS programında, t testi ve betimleyici istatistikte ortalama ve standart sapmalara dayalı olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara dayalı olarak, öğretmen adaylarının Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersinin amaçlarına yönelik mesleki becerilerini büyük ölçüde geliştirdikleri ifade edilebilir. Adayların, bu ders kapsamında beklenen düzeyde geliştiremedikleri becerilerinin ise, bilgisayar okuryazarlık düzeylerindeki yetersizliklerinden kaynaklandığı düşünülmektedir. Hizmet öncesi eğitim'sürecinde öğretmen adaylarının, alanlarına özgü öğretim materyali geliştirme ve kullanma becerilerinin geliştirilmesine özel önem verilerek, bu alanda uygulama yapma imkânlarının arttırılması, araştırma kapsamında sunulan önemli öneriler arasında yer almaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 10 |