Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ VE DİĞER ANABİLİM DALLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2004, Sayı: 7, 193 - 204, 26.04.2013

Öz

Bu çalÕúmada KazÕm Karabekir E÷itim Fakültesinin on beú anabilim dalÕnda ö÷renim gören ö÷retmen adaylarÕnÕn demokratik tutumlarÕ çeúitli de÷iúkenler açÕsÕndan araútÕrÕlmÕútÕr. AyrÕca felsefe grubu ö÷retmenli÷inde ö÷renim gören ö÷rencilerin demokratik tutumlarÕnÕn geliúimi izlenmiútir. ÇalÕúmada üç önemli bulguya ulaúÕlmÕútÕr. Bunlar;ö÷renciler arasÕnda, cinsiyetlerine, ailelerin sosyo-ekonomik düzeylerine göre anlamlÕ bir demokratik tutum farklÕlÕ÷Õ bulunamamÕú,de÷iúik anabilim dallarÕnda ö÷renim gören ö÷rencilerin demokratik tutumlarÕ arasÕnda anlamlÕ farklÕlÕk bulunmuú ve felsefe grubu anabilim dalÕndaki ö÷rencilerin ö÷renim süresince demokratik tutumlarÕnÕn geliúti÷i görülmüútür.

FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ VE DİĞER ANABİLİM DALLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2004, Sayı: 7, 193 - 204, 26.04.2013

Öz

In this study, it is investigated to the democratic attitudes of the student teachers of fifteen main departments of KazÕm Karabekir Educational Faculty from the aspects of different variations. It is also observed the development of the democratic attitudes of the students of the Philosophy Department. Three important findings were obtained in the study. These are; no significant
democratic difference in attitude was found among students regarding sex, social-economic level of their families and significant differences were found among democratic attitudes of students studying in different departments and democratic attitudes of students in philosophy department develop during their study. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adnan Ömerustaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Nisan 2013
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Ömerustaoğlu, A. (2013). FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ VE DİĞER ANABİLİM DALLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(7), 193-204.