Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin öğrenme- öğretme sürecinde uyguladıkları yeni
yaklaşımlara ilişkin yaşadıkları problemlerin belirlenmesi ve problem çözme yeterlikleri
konusunda kendilerini nasıl algıladıklarının incelenmesidir. Araştırma, betimsel araştırma
yöntemlerinden örnek olay tarama modeli kullanılarak, İstanbul’da özel bir ilköğretim
okulunun öğretmenleriyle (n=35) yürütülmüştür. Araştırmanın nicel verileri Problem
Çözme Ölçeği (PSI-A) ile toplanmış, elde edilen verileri desteklemek amacıyla
öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Araştırma bulguları, öğretmenlerin sınıf yönetimine
ve yeni yaklaşımlara ilişkin birikimleri ile problem çözme becerilerine dair yeterlik
algılarının istenilen düzeyde olmadığını göstermiştir. Ayrıca, öğretmenlerin problem
çözme becerileri ölçeği genel puanlarının cinsiyet, mesleki kıdem ve yeni yaklaşımları
uygulama yeterlik algısı açısından anlamlı farklılık göstermediği (p > .05) buna karşılık yaş
ve öğrenme-öğretme sürecini etkili yürütme yeterlik algıları değişkenleri açısından anlamlı
bir farklılık gösterdiği (p < .05) sonucuna ulaşılmıştır.
Öğrenme-öğretme süreci problem çözme becerisi yeni öğretim yaklaşımları
The purpose of the study is to determine the problems that the teachers experience while implementing new approaches in teaching-learning process and to examine their perceptions of problem-solving competences. The study was conducted with 35 school teachers working in a private school in Istanbul by using descriptive case study model. The quantitative data was collected by Problem Solving Inventory (PSI-A) and triangulated with teacher interviews. The findings of the study showed that student behavior (classroom management) and lack of information of the new approaches were the most important problems of the teachers regarding teaching-learning process. The study revealed no high scores on the scale of teachers' perceptions of efficacy and problemsolving. In addition, the overall scores on the scale of problem solving skills showed no significant difference (p>.05) between gender, seniority and perceptions of efficacy on the implementation of new approaches, whereas a significant differences (p<.05) was found in terms of the variables of age and the perceptions of executive teaching-learning process.
learning and teaching process problem solving skills new teaching approaches
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 2013 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 22 |