Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Effects of School TypeandRegion on Transition to Tertiary Education

Yıl 2012, Cilt: 24 Sayı: 24, 89 - 103, 10.10.2013

Öz

Kaynakça

  • Alkire, S. (2002). Valuing freedoms: Sen’s Capability Approach and Poverty Reduction. New York, Oxford University Press.
  • Becker, G. S. (1964). Human Capital: A Theoretical and Empirical Analysis, With Special Reference to Education. New York, Columbia University Press.
  • EARGED. (2010). PISA 2009 Ulusal Ön Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.earged.meb.gov.tr/dosyalar/pisa/pisa2009rapor.pdf
  • Dinçer M. A., Kolaşin G. A. (2009). Türkiye'de Öğrenci Başarısında Eşitsizliğin Belirleyicileri,ERG. http://erg.sabanciuniv.edu/sites/erg.sabanciuniv.edu/files/BETAMRap or.pdf
  • Nussbaum, M. (2003). Women’s Education:a Global Challenge. Signs, 325- 355.doi: 10.1086/378571
  • OECD. (2010). PISA 2009 Results: What Students Know and Can Do: Student Performance in Reading, Mathematics and Science (Volume I). http://dx.doi.org/10.1787/9789264091450-en
  • ÖSYM. (2009). ÖSYS Merkezi Yerleştirme Sonuçları. Ankara: ÖSYM.
  • Robeyns, I. (2006). Three Models of Education : Rights, Capabilities and Human Capital. Theory and Research in Education,69-84. doi: 10. 1177 / 1477878506060683
  • Schultz, T. W. (1963). The Economic Value of Education. New York: Columbia University Press.
  • Sen, A. (1997). Editorial: Human Capital and Human capability. World Development , 1959-1961.
  • Sugden, R. (1993). Review: Welfare, Resources, and Capabilities: a Review of İnequality Reexamined by Amartya Sen. Journal of Economic Literature, 1947-1962.
  • Unterhalter, E. (2003). Education, Capabilities and Social Justice. UNESCO. http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001469/146971e.pdf

Yükseköğretime Geçişte Okul Türü ve Coğrafi Bölge Değişkenlerinin Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 24 Sayı: 24, 89 - 103, 10.10.2013

Öz

Eğitim, toplumsal eşitsizliklerin giderilip insani gelişim için gerekli araçlara erişimde fırsat eşitliği yaratabilmesi açısından önemli bir yapabilirlik alanıdır. Türkiye Cumhuriyeti Anayasası da eğitimi tüm vatandaşlar için eşit bir hak olarak tanımlayarak bu fırsat eşitliğini sağlamayı hedeflemiştir. Toplumsal eşitsizlik tartışmasında okulların konumunu ve rolünü ele alan bu çalışmada, Türkiye’deki ortaöğretim kurumlarının 2003-2010 yılları arasında üniversiteye giriş sınavlarındaki performansları; ders, alan, yerleştirme, okul türü, il, bölge değişkenlerine göre analiz edilmiştir. Türkiye’de eğitim-okul-eşitlik ilişkisini betimleyen çalışmanın bulguları ülkemizde ortaöğretim kurumlarının toplumsal eşitsizliği azaltmanın ötesinde, toplumsal eşitsizliği derinleştiren bir fonksiyon icra ettiğini ortaya koymaktadır. Türkiye’de eğitimde eşitsizlik alanındaki çalışmalar özellikle bölgeler arası eşitsizliği ele alırken, bu çalışma eşitsizliğin il ve okul düzeyindeki görünümünü değerlendirmektedir. 

Kaynakça

  • Alkire, S. (2002). Valuing freedoms: Sen’s Capability Approach and Poverty Reduction. New York, Oxford University Press.
  • Becker, G. S. (1964). Human Capital: A Theoretical and Empirical Analysis, With Special Reference to Education. New York, Columbia University Press.
  • EARGED. (2010). PISA 2009 Ulusal Ön Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.earged.meb.gov.tr/dosyalar/pisa/pisa2009rapor.pdf
  • Dinçer M. A., Kolaşin G. A. (2009). Türkiye'de Öğrenci Başarısında Eşitsizliğin Belirleyicileri,ERG. http://erg.sabanciuniv.edu/sites/erg.sabanciuniv.edu/files/BETAMRap or.pdf
  • Nussbaum, M. (2003). Women’s Education:a Global Challenge. Signs, 325- 355.doi: 10.1086/378571
  • OECD. (2010). PISA 2009 Results: What Students Know and Can Do: Student Performance in Reading, Mathematics and Science (Volume I). http://dx.doi.org/10.1787/9789264091450-en
  • ÖSYM. (2009). ÖSYS Merkezi Yerleştirme Sonuçları. Ankara: ÖSYM.
  • Robeyns, I. (2006). Three Models of Education : Rights, Capabilities and Human Capital. Theory and Research in Education,69-84. doi: 10. 1177 / 1477878506060683
  • Schultz, T. W. (1963). The Economic Value of Education. New York: Columbia University Press.
  • Sen, A. (1997). Editorial: Human Capital and Human capability. World Development , 1959-1961.
  • Sugden, R. (1993). Review: Welfare, Resources, and Capabilities: a Review of İnequality Reexamined by Amartya Sen. Journal of Economic Literature, 1947-1962.
  • Unterhalter, E. (2003). Education, Capabilities and Social Justice. UNESCO. http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001469/146971e.pdf
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Şahin Bu kişi benim

Caner Özdemir Bu kişi benim

Osman Selvi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ekim 2013
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 24 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Şahin, Y., Özdemir, C., & Selvi, O. (2013). Yükseköğretime Geçişte Okul Türü ve Coğrafi Bölge Değişkenlerinin Etkisi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24), 89-103.