This study has been carried by confirmatory factor analysis on the 11th class students who has different socio-economic features due to evaluate Schutte Emotional Intelligence Scale is whether valid or not. In the school year of 2010-2011 in Sakarya City, Adapazarı province, 536 persons were approached as random sample and the data obtained were analyzed. As a result of analysis we have, on the scale which has been carried on 11th class students, 31 items remained and It is seen that each factor symbolizes the own questions. Addition, it is determined that the values in this study are admissibleaccording to the goodness of fit statistics.
Confirmatory factor analysis Schutte Emotional Intelligence Scale.
Bu çalışma, doğrulayıcı faktör analizi tekniği uygulanarak 41 maddelik Schutte Duygusal Zeka Ölçeği’nin, ortaöğretim 11. sınıfta okuyan farklı sosyo-ekonomik özelliklere sahip öğrenciler üzerinde geçerli ve doğrulanmış bir ölçek olup olmadığını değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. 2010-2011 öğretim yılında Sakarya İli Adapazarı İlçesi’nde 11. sınıfa devam etmekte olan öğrencilerin oluşturduğu 536 kişilik topluluk rassal örneklem olarak ele alınmış ve elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerine uygulanan ölçekte, doğrulayıcı faktör analizi için 31 madde kalmış ve her faktörün kendisini oluşturan soruları doğru biçimde temsil ettiği görülmüştür. Ayrıca, bu çalışmaya ait değerlerin uyum iyiliği istatistikleri sonucunda kabul edilebilir düzeyde olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 25 |