Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Confirmatory Factor Analysis and An Application On Schutte Emotional Intelligence Scale

Yıl 2013, Sayı: 25, 86 - 103, 30.01.2014

Öz

This study has been carried by confirmatory factor analysis on the 11th class students who has different socio-economic features due to evaluate Schutte Emotional Intelligence Scale is whether valid or not. In the school year of 2010-2011 in Sakarya City, Adapazarı province, 536 persons were approached as random sample and the data obtained were analyzed. As a result of analysis we have, on the scale which has been carried on 11th class students, 31 items remained and It is seen that each factor symbolizes the own questions. Addition, it is determined that the values in this study are admissibleaccording to the goodness of fit statistics.

Kaynakça

  • Akıncı, E. D. (2007). Yapısal Eşitlik Modellerinde Bilgi Kriterleri, Doktora tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Avşar, F. (2007). Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Beck Depresyon Envanteri Üzerine Bir Uygulama, Yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Deniz, M. & Çok, F. (2010). Kendini Gizleme Ölçeğinin Ergenler için Uyarlanması ve Psikometrik Nitelikleri, İlköğretim Online, 9, 1, 424-432.
  • Göçet, E. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeyleri ile Stresle Başaçıkma Tutumları Arasındaki İlişki, Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gölbaşı Şimşek, G. (2007). Latent Değişkenli Yapısal Denklem Modellerine İlişkin Bir Uygulama, Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hinkin, T. R. (1998). A Brief Tutorial on Development of Measures for Use in Survey Questionnaires, Organizational Research Methods, 1, 1, 1041
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Schumacher, R. & Lomax, R. (2004). A Beginner’s Guide to Structural Equation Modeling, Mahwah, Lawrence Erlbaum.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2007). Using Multivariate Statistics, Fifth Edition. Pearson Education Inc., USA.
  • Tok, S. (2008). Performans Sporcusu Ve Spor Yapmayan Üniversite Öğrencilerinde Duygusal Zeka İle Kişilik Özelliklerinin Karşılaştırılması, Doktora tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, V. & Çelik, H. E. (2004). Bankacılık Sektöründe Müşteri Memnuniyeti ve Bankaya Bağlılık Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modelleriyle Araştırılması, VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, İstanbul, (26-27 Mayıs).

Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Schutte Duygusal ZekaÖlçeğine Uygulaması

Yıl 2013, Sayı: 25, 86 - 103, 30.01.2014

Öz

Bu çalışma, doğrulayıcı faktör analizi tekniği uygulanarak 41 maddelik Schutte Duygusal Zeka Ölçeği’nin, ortaöğretim 11. sınıfta okuyan farklı sosyo-ekonomik özelliklere sahip öğrenciler üzerinde geçerli ve doğrulanmış bir ölçek olup olmadığını değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. 2010-2011 öğretim yılında Sakarya İli Adapazarı İlçesi’nde 11. sınıfa devam etmekte olan öğrencilerin oluşturduğu 536 kişilik topluluk rassal örneklem olarak ele alınmış ve elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler sonucunda ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerine uygulanan ölçekte, doğrulayıcı faktör analizi için 31 madde kalmış ve her faktörün kendisini oluşturan soruları doğru biçimde temsil ettiği görülmüştür. Ayrıca, bu çalışmaya ait değerlerin uyum iyiliği istatistikleri sonucunda kabul edilebilir düzeyde olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akıncı, E. D. (2007). Yapısal Eşitlik Modellerinde Bilgi Kriterleri, Doktora tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Avşar, F. (2007). Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Beck Depresyon Envanteri Üzerine Bir Uygulama, Yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • Deniz, M. & Çok, F. (2010). Kendini Gizleme Ölçeğinin Ergenler için Uyarlanması ve Psikometrik Nitelikleri, İlköğretim Online, 9, 1, 424-432.
  • Göçet, E. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Duygusal Zeka Düzeyleri ile Stresle Başaçıkma Tutumları Arasındaki İlişki, Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gölbaşı Şimşek, G. (2007). Latent Değişkenli Yapısal Denklem Modellerine İlişkin Bir Uygulama, Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hinkin, T. R. (1998). A Brief Tutorial on Development of Measures for Use in Survey Questionnaires, Organizational Research Methods, 1, 1, 1041
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Schumacher, R. & Lomax, R. (2004). A Beginner’s Guide to Structural Equation Modeling, Mahwah, Lawrence Erlbaum.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2007). Using Multivariate Statistics, Fifth Edition. Pearson Education Inc., USA.
  • Tok, S. (2008). Performans Sporcusu Ve Spor Yapmayan Üniversite Öğrencilerinde Duygusal Zeka İle Kişilik Özelliklerinin Karşılaştırılması, Doktora tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, V. & Çelik, H. E. (2004). Bankacılık Sektöründe Müşteri Memnuniyeti ve Bankaya Bağlılık Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modelleriyle Araştırılması, VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, İstanbul, (26-27 Mayıs).
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Filiz

Mahmut Kaya

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2014
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Filiz, Z., & Kaya, M. (2014). Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Schutte Duygusal ZekaÖlçeğine Uygulaması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(25), 86-103.