Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının çeşitli demografik değişkenler ile incelemektir. Bu araştırmada, var olan bir durumu olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Sakarya ili Pamukova ilçesi 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışmada veriler uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 210 öğrenciden elde edilmiştir. Çalışmada hatalı ölçekler çıkartılarak toplam 205 veri üzerinden analizler yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Ünal (2006) tarafından geliştirilen okumaya yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre ve evde kitaplıkları bulunan öğrencilerin kitaplıkları olmayanlara göre okumaya yönelik tutumları anlamlı düzeyde yüksek bulunurken, anne eğitimi, baba eğitimi ve aile gelir durumu gibi faktörlerin istatistiki açıdan okumaya yönelik tutuma karşı anlamlı fark oluşturmadığı gözlenmiştir. Ayrıca okumaya yönelik tutumu yüksek olan bireylerin kitap okuma sıklığının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir
The aim of this study is to examine reading attitudes of 4th grade elementary school students in respect to various demographic variables. In the current study, the data were collected using survey method which describes the existing situation. its universe was composed of 4th grade elementary school students studying in Pamukova county of Sakarya. In this study, the data were collected from 210 students who were selected by convenience sampling method. After the Incomplete scales were removed, the study was conducted through totally 205 data. Data collection tool of this study was “ Reading attitude scale” that was developed by Ünal (2010). The results revealed that 1) girls have higher positive reading attitudes than boys 2) students who have a library at home have higher positive reading attitudes that students who don’t have. 3) factors such as education level of mother and father and financial status of a family don’t have a significant effect on the students’ reading attitudes. Moreover, it is identified that students with high level of reading attitude have higher reading frequency.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 32 |