Bu
araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kendini toparlama güçlerinin ve
stresle başa çıkma stratejilerinin onların mutluluk düzeylerinin anlamlı birer
yordayıcısı olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Recep
Tayyip Erdoğan Üniversitesi’nde öğrenim gören 300 kişi oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri Terzi (2008) tarafından oluşturulan Risk Faktörleri
Belirleme Listesi, Sarıçam ve ark. (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan Kendini
Toparlama Gücü Ölçeği, Türküm (2002) tarafından geliştirilen Stresle Başa Çıkma
Ölçeği ve Akın ve Satıcı (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan Öznel Mutluluk
Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler SPSS 23 programında analiz edilmiştir ve veri
analizinde Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı,
çoklu doğrusal regresyon analizi ve bağımsız grup t testi tekniklerinden
yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında; Öğrencilerin mutluluk
düzeyleri ile stresle başa çıkma stratejileri arasında pozitif yönde orta
düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yine öğrencilerin mutluluk düzeyleri
ile kendini toparlama gücü arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir
ilişki bulunmuştur. Mutluluk düzeyleri cinsiyete göre incelendiğinde; mutluluk cinsiyete göre anlamlı bir
farklılık göstermemektedir. Son olarak kendini toparlama gücünün
ve stresle başa çıkma stratejilerinin, öğrencilerin mutluluk düzeylerini
anlamlı bir şekilde yordadığı, kendini toparlama gücü ve stresle başa çıkma
stratejilerinin modele anlamlı bir katkısı olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Çalışmanın bulgularına bakıldığında öğrencilerin
stresle başa çıkma stratejileri ne kadar yüksek ise mutluluk düzeylerinin
de o kadar arttığı görülmüştür. Mutluluk düzeyleri ile pozitif bir ilişki
gösteren değişken ise kendini toparlama gücüdür.
The purpose of
this research was to determine whether resilience and stress coping strategies
of university students are significant predictors of their happiness levels.
The study group consisted of 300 university students from Recep Tayyip Erdoğan
University. As data collection tools, The List of Determining Risk Factors
developed by Terzi (2008), Resilience Scale adapted to Turkish by Sarıçam et
al. (2012), Coping with Stress Scale developed by Türküm (2002) and Subjective
Happiness Scale adapted to Turkish by Akın and Satıcı (2011) were used. In the
analysis of the data, Product-Moment Correlation Coefficient, Multiple
Linear Regression and Independent Samples t-test methods were employed through
SPSS 23 program. According to the results; there was a moderate significant
positive relationship between happiness levels of students and strategies to cope
with stress. Besides, a moderate significant positive relationship was observed
between resilience and the happiness levels of students. When the levels of
happiness were examined according to gender, there wasn’t a significant
difference between happiness and gender. In conclusion, it was found that
resilience and strategies to cope with stress were the significant predictors
of the students’ happiness levels; and resilience and strategies to cope with
stress contributed significantly to the model. Regarding to the findings of the
study, as the level of using strategies to cope with stress increased, the
higher level of happiness was seen. The variable that indicated a positive
relationship with the levels of happiness was resilience.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 33 |