Çocukluk dönemi insan yaşamının temellerini oluşturan, gelecekteki tutum, davranış ve seçimleri etkileyebilen önemli bir dönemdir. Dolayısıyla bu dönemdeki anılar bireyin gelecek yaşamı için önem teşkil etmektedir. Bu araştırmanın amacı, aday öğretmenlerin çocukluk çağı mutluluk ve huzur anıları ile mesleklerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Araştırmada ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu üniversitede Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, ‘Çocukluk Dönemi Mutluluk/Huzur Anıları Ölçeği’, ‘Kişisel Bilgi Formu’ ve ‘Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği’ aracılığı ile toplanmıştır. Aday öğretmenlerin çocukluk çağı mutluluk ve huzur anıları ile mesleklerine yönelik tutumları arasındaki ilişki regresyon ve varyans analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre aday öğretmenlerin çocukluk çağı anıları ile mesleki tutumları arasında düşük düzeyde doğrusal pozitif yönlü bir ilişki olduğu ve mutluluk ve huzur anılarının mesleki tutumun %9’unu açıkladığı görülmektedir. Ayrıca araştırma, aday öğretmenlerin mesleklerine yönelik tutumları, geçmişte öğrenim gördükleri Eğitim ve öğrenim görmekte oldukları öğretmenlik alanları değişkenlerine göre incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre aday öğretmenlerin geçmişte öğrenim gördükleri lise türleri ve öğrenim görmekte oldukları öğretmenlik alanlarına göre mesleki tutumlarının farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
Aday Öğretmen Çocukluk Yaşantıları Mutluluk/ Huzur Anıları Mesleki Tutum
Childhood is a crucial period that forms the foundations of human life and can affect future attitudes, behaviors, and choices. Therefore, the memories from this period are vital for the future life of the individuals. In this respect, this research investigates the relationship between the memories of happiness and peace in childhood and the attitudes of prospective teachers towards their profession. The correlational survey method was used in the research. The study group of this paper consists of prospective teachers studying at the university level. The research data were collected through the ‘Childhood Happiness/Peace Memories Scale’ and the ‘Attitude Scale towards the Teaching Profession.’ The relationship between the prospective teachers’ attitudes towards the profession with memories of childhood happiness and peace was examined with an analysis of variance and regression. According to the study findings, there is a low level of a positive linear relationship between the childhood memories of the prospective teachers and their professional attitudes, and the memories of happiness and peace explain 9% of the professional attitude. Besides, the attitudes of the prospective teachers towards their profession were examined based on the variables of the types of high schools they had studied and the teaching fields they were studying. According to the research results, it was concluded that the professional attitudes of the prospective teachers differ by types of high schools and the teaching fields they studied.
Prospective Teachers Childhood Experiences Memories of Happiness/Peace Professional Attitude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: 2 |