Araştırmada ortaöğretim kurumlarında mesleki ve teknik eğitimin sorunları ve çözüm önerileri nitel araştırma yöntemi ile teknik öğretmenlerin görüşleri alınarak incelenmiştir. Veri toplama tekniği olarak görüşme yöntemi kullanılmış olup 7 soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile teknik öğretmenlerin konuya ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Bayrampaşa ilçesinde bulunan bir mesleki ve teknik anadolu lisesinde görev yapan 25 teknik öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, atölye ve donanım eksikliği, öğrencinin isteksiz olması, öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyelerinin düşüklüğü, yanlış okul/alan tercihi, öğretmen yetersizlikleri, müfredatın güncel olmaması ve eksiklerin olması, toplumun mesleki eğitime olumsuz bakışı, disiplin problemleri teknik öğretmenler tarafından mesleki ve teknik eğitimin sorunları olarak tanımlanmıştır. Bu sorunlara sunulan çözüm önerileri, öğrencilerin ortaöğretime geçişleri sırasında mesleki eğitime yönlendirme yapılması, okullardaki atölye ve donanım eksikliklerinin giderilmesi, öğretmen niteliklerinin artırılması, öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyelerinin arttırılması, okul-sektör işbirliği ile hazırlanan programların donanım tamamlandıktan sonra uygulanması, mezun öğrencilere iş imkânı sunulması şeklinde sıralanmıştır.
Mesleki ve Teknik Eğitim Mesleki ve Teknik Eğitimin Sorunları Mesleki ve Teknik Eğitim Sorunlarının Çözüm Önerileri
This study examines the problems and solution proposals of vocational and technical education in secondary education institutions with qualitative research method by taking the opinions of technical teachers. The data were collected using the interview method, and the opinions of the technical teachers on the subject were obtained through a semi-structured interview form with 7 questions. The sample of the study consists of 25 technical teachers working in a Vocational and Technical Anatolian High School in Bayrampaşa, Istanbul in the 2022-2023 academic year. In the study, the lack of workshops and equipment, the reluctance of the students, the low level of readiness of the students, the wrong school/field choice, teacher inadequacies, the lack of current curriculum and inadequacies, the negative view of the society on vocational education, disciplinary problems were defined as the problems of vocational and technical education by technical teachers. The solutions offered to these problems are listed as guiding students to vocational education during their transition to secondary education, eliminating the inadequacies of workshops and equipment in schools, increasing teacher qualifications, increasing the readiness level of students, implementing the programs prepared in cooperation with the school-sector after the equipment is completed and providing job opportunities to graduate students.
Vocational and Technical Education Problems of Vocational and Technical Education Suggested Solutions for Vocational and Technical Education Problem
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 1 |