Bu çalışma şikayet yönetim sürecinde müşteriler dışında yer alan ve
yönetim sürecini etkileyen işgörenleri konusu içerisine dahil etmiştir. Bu
çalışmanın amacı; hizmet işletmelerinin önemli bir parçası sayılan yiyecek
içecek işletmelerinde görülen şikayet türlerinin müşteri ve işgörenlere göre belirlenmesi
ve kategorilenmesidir. Müşteri şikayetleri ve hizmet iyileştirme stratejileri
arasındaki ilişki düzeyinin belirlenmesi amacıyla Burdur ilinde yer alan yiyecek
içecek işletmelerinde rastlanan hataların müşteri ve işgören bakış açısına göre
farklılıklarının tespitine yönelik alan araştırması yapılmıştır. Bu bağlamda
çalışmada veriler anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Müşteriler 305 anket
işgörenlere ise 198 anket değerlendirmeye alınarak ve veriler SPSS 22 programı
aracılığı ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre müşteri ve işgören
hizmet hataları arasında farklılıklar olduğu sonucuna, müşteri ve işgören
hizmet hataları arasındaki ilişkide benzerlikler ve farklılıklar olduğu
sonucuna ve kullanılan iyileştirme stratejileri arasında ise daha çok benzerlikler
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Şikayet Yönetimi Hizmet Hataları Hizmet İyileştirme Stratejileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 3 |