Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OTEL YÖNETİM SİSTEMLERİNİN UZMAN VE EĞİTİMCİLER PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 3, 386 - 402, 31.12.2019

Öz

Gelişen
teknoloji ve değişen müşteri istekleri karşısında yoğun rekabette ayakta
kalabilmek için turizm sektörü iş süreçlerini çağdaş teknolojilere uyumlu hale
getirmek durumunda kalmıştır. Bu teknolojilerden olan otel yönetim sistemleri
her otelin yatırım yapmak zorunda kaldığı bir enformasyon sistemidir. Çalışmada
otel yönetim sistemlerinin ihtiyaca cevap verebilme durumunu tespit edebilmek
amacıyla, üniversitelerde öğrencilere bu programların eğitimlerini veren
eğitimcilerin ve yazılım firmalarında otel çalışanlarına bu programların
eğitimlerini veren uzmanların görüşlerine başvurulmuştur. Elde edilen bulgular
piyasada kullanılmakta olan yazılımların otellerin etkin ve verimli
çalışmalarını sağlayabilecek şekilde tasarlan­dıklarını göstermektedir.
Bulgularda sistemin başarısı için sistem yapısının önemi vurgulanırken,
kullanıcıların da eğitimli olması gerektiğinin altı çizilmektedir. Otel
işletmelerinde çalışacak iş görenlerin hem enformasyon teknolojilerine hem de
işletme alan bilgisine sahip olması gerektiği başka bir bulgudur.

Kaynakça

  • Acar, G. (2008). Enformasyon Sistemlerinin Stratejik Önemi ve Planlanması. Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 53-75. Akkuş, B. ve İzci, N. A. (2018). Sistem Yaklaşımı, Kavramları ve Yönetim. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 223-237.
  • Bach, M. P., Schatten, M., and Marušić, Z. (2013). Data Mining Applications in Tourism: A Keyword Analysis. In Hunjak, Tihomir; Lovrenčić, Sandra; Tomičić, Igor (Eds.) Proceedings of The 24th Central European Conference on Information and Intelligent Systems: (S. 26-32), Varaždin, Croatia: Faculty of Organization and Informatics.
  • Bardi, J. A. (2007). Hotel Front Office Management. 4th Ed., New Jersey: John Wiley & Sons, Ltd.
  • Brew, L. S. (2008). The Role of Student Feedback in Evaluating and Revising a Blended Learning Course. The Internet and Higher Education, 11(2), 98-105.
  • Berezina, K., Bilgihan, A., Cobanoglu, C., and Okumus, F. (2016). Understanding Satisfied and Dissatisfied Hotel Customers: Text Mining of Online Hotel Reviews. Journal of Hospitality Marketing & Management, 25(1), 1-24.
  • Bilgihan, A., Berezina, K., Cobanoglu, C., and Okumus, F. (2014). The Information Technology (It) Skills of Hospitality School Graduates as Perceived by Hospitality Professionals. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 14(4), 321-342.
  • Bogicevic, V., Yang, W., Bujisic, M., and Bilgihan, A. (2017). Visual Data Mining: Analysis of Airline Service Quality Attributes. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 18(4), 509-530.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 15. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2003). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. California: Sage Publications.
  • Çizel, B. (2005). İşletme Stratejileri ile Enformasyon Sistem Stratejilerinin Uyumu (Stratejik Uyum) ve Stratejik Uyumun Antalya Yöresindeki Konaklama İşletmelerinde Araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Geetha, M., Singha, P., and Sinha, S. (2017). Relationship between Customer Sentiment and Online Customer Ratings for Hotels: An Empirical Analysis. Tourism Management, 61, 43–54.
  • Glesne, C. (2015). Nitel Araştırmaya Giriş. (Çev. Ed. Ali Ersoy Ve Pelin Yalçınoğlu). 5. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hai-Yan, K., and Baum, T. (2006). Skills and Work in the Hospitality Sector: The Case of Hotel Front Office Employees in China. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 18(6), 509-518.
  • Hu, Y. H., and Chen, K. (2016). Predicting Hotel Review Helpfulness: The Impact of Review Visibility, and Interaction between Hotel Stars and Review Ratings. International Journal of Information Management, 36(6), 929-944.
  • Kantarcı, K. ve Ekinci, İ. (2014). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kasapoğlu, H. (2019). Etkili Bir Yaratıcı Drama Liderinin Sahip Olması Gereken Özellikler: Katılımcı Görüşlerinin Nitel Analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 106-122.
  • Kasavana, M. L. (2011). Managing Technology in the Hospitality Industry. 6th Ed., Michigan: American Hotel & Lodging Educational Institute.
  • Kim, T. G., Lee, J. H., and Law, R. (2008). An Empirical Examination of the Acceptance Behaviour of Hotel Front Office Systems: An Extended Technology Acceptance Model. Tourism Management, 29(3), 500-513.
  • Koçak, A. (2003). Yazılım Seçiminde Analitik Hiyerarşi Yöntemi Yaklaşımı ve Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi, 3(1), 67-77.
  • Magnini, V. P., Honeycutt Jr., E. D., and Hodge, S. K. (2003). Data Mining for Hotel Firms: Use and Limitations. Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly, 44(2), 94-105.
  • Öz, E. ve Alp, S. (2010). Sistem Analizi ve Tasarımı: Sistem Analizinde Kullanılan Sayısal Yöntemler. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Pilepić, L., and Šimunić, M. (2009). Applying Information Technology to Business Decision-Making in the Hotel Enterprises. Ekonomska Misao I Praksa, [Economic Thought And Practice], 2, 411-428.
  • Phillips, P., Zigan, K., Silva, M. M. S., and Schegg, R. (2015). The Interactive Effects of Online Reviews on the Determinants of Swiss Hotel Performance: A Neural Network Analysis. Tourism Management, 50, 130-141.
  • Pucciani, K. K., and Murphy, H. C. (2011). An Investigation of Data Management and Property Management Systems in Hotels. Tourism and Hospitality Management, 17(1), 101-114.
  • Rabea, A., Saad, H., and Abdel-Aleem M. (2018). The Impact of Property Management System Practical Training on Graduates’ Skills Development: An Analytical Study on Faculties of Tourism and Hotels in Egypt. International Journal of Heritage, Tourism, and Hospitality, 12(1/2), 124-140.
  • Ramos, C., and Perna, F. (2009). Information System for Tourism Activity Monitoring and Forecasting Indicators as an Experience for Portugal. Tourism and Hospitality Research, 9(4), 277-289.
  • Rong, J., Vu, H. Q., Law, R., and Li, G. (2012). A Behavioral Analysis of Web Sharers and Browsers in Hong Kong Using Targeted Association Rule Mining. Tourism Management, 33(4), 731-740.
  • Shelly, G. B., and Rosenblatt, H. J. (2012). Systems Analysis and Design. 9th Ed., Boston, Usa: Course Technology, Cengage Learning.
  • Verma, R. (2010). Customer Choice Modeling in Hospitality Services: A Review of Past Research and Discussion of Some New Applications. Cornell Hospitality Quarterly, 51(4), 470-478.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zhao, Y., Xu, X., and Wang, M. (2019). Predicting Overall Customer Satisfaction: Big Data Evidence from Hotel Online Textual Reviews., International Journal of Hospitality Management, 76, 111-121.
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 3, 386 - 402, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Acar, G. (2008). Enformasyon Sistemlerinin Stratejik Önemi ve Planlanması. Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 53-75. Akkuş, B. ve İzci, N. A. (2018). Sistem Yaklaşımı, Kavramları ve Yönetim. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 223-237.
  • Bach, M. P., Schatten, M., and Marušić, Z. (2013). Data Mining Applications in Tourism: A Keyword Analysis. In Hunjak, Tihomir; Lovrenčić, Sandra; Tomičić, Igor (Eds.) Proceedings of The 24th Central European Conference on Information and Intelligent Systems: (S. 26-32), Varaždin, Croatia: Faculty of Organization and Informatics.
  • Bardi, J. A. (2007). Hotel Front Office Management. 4th Ed., New Jersey: John Wiley & Sons, Ltd.
  • Brew, L. S. (2008). The Role of Student Feedback in Evaluating and Revising a Blended Learning Course. The Internet and Higher Education, 11(2), 98-105.
  • Berezina, K., Bilgihan, A., Cobanoglu, C., and Okumus, F. (2016). Understanding Satisfied and Dissatisfied Hotel Customers: Text Mining of Online Hotel Reviews. Journal of Hospitality Marketing & Management, 25(1), 1-24.
  • Bilgihan, A., Berezina, K., Cobanoglu, C., and Okumus, F. (2014). The Information Technology (It) Skills of Hospitality School Graduates as Perceived by Hospitality Professionals. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 14(4), 321-342.
  • Bogicevic, V., Yang, W., Bujisic, M., and Bilgihan, A. (2017). Visual Data Mining: Analysis of Airline Service Quality Attributes. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 18(4), 509-530.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 15. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2003). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. California: Sage Publications.
  • Çizel, B. (2005). İşletme Stratejileri ile Enformasyon Sistem Stratejilerinin Uyumu (Stratejik Uyum) ve Stratejik Uyumun Antalya Yöresindeki Konaklama İşletmelerinde Araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Geetha, M., Singha, P., and Sinha, S. (2017). Relationship between Customer Sentiment and Online Customer Ratings for Hotels: An Empirical Analysis. Tourism Management, 61, 43–54.
  • Glesne, C. (2015). Nitel Araştırmaya Giriş. (Çev. Ed. Ali Ersoy Ve Pelin Yalçınoğlu). 5. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hai-Yan, K., and Baum, T. (2006). Skills and Work in the Hospitality Sector: The Case of Hotel Front Office Employees in China. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 18(6), 509-518.
  • Hu, Y. H., and Chen, K. (2016). Predicting Hotel Review Helpfulness: The Impact of Review Visibility, and Interaction between Hotel Stars and Review Ratings. International Journal of Information Management, 36(6), 929-944.
  • Kantarcı, K. ve Ekinci, İ. (2014). Konaklama İşletmelerinde Ön Büro. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kasapoğlu, H. (2019). Etkili Bir Yaratıcı Drama Liderinin Sahip Olması Gereken Özellikler: Katılımcı Görüşlerinin Nitel Analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 106-122.
  • Kasavana, M. L. (2011). Managing Technology in the Hospitality Industry. 6th Ed., Michigan: American Hotel & Lodging Educational Institute.
  • Kim, T. G., Lee, J. H., and Law, R. (2008). An Empirical Examination of the Acceptance Behaviour of Hotel Front Office Systems: An Extended Technology Acceptance Model. Tourism Management, 29(3), 500-513.
  • Koçak, A. (2003). Yazılım Seçiminde Analitik Hiyerarşi Yöntemi Yaklaşımı ve Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış Dergisi, 3(1), 67-77.
  • Magnini, V. P., Honeycutt Jr., E. D., and Hodge, S. K. (2003). Data Mining for Hotel Firms: Use and Limitations. Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly, 44(2), 94-105.
  • Öz, E. ve Alp, S. (2010). Sistem Analizi ve Tasarımı: Sistem Analizinde Kullanılan Sayısal Yöntemler. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Pilepić, L., and Šimunić, M. (2009). Applying Information Technology to Business Decision-Making in the Hotel Enterprises. Ekonomska Misao I Praksa, [Economic Thought And Practice], 2, 411-428.
  • Phillips, P., Zigan, K., Silva, M. M. S., and Schegg, R. (2015). The Interactive Effects of Online Reviews on the Determinants of Swiss Hotel Performance: A Neural Network Analysis. Tourism Management, 50, 130-141.
  • Pucciani, K. K., and Murphy, H. C. (2011). An Investigation of Data Management and Property Management Systems in Hotels. Tourism and Hospitality Management, 17(1), 101-114.
  • Rabea, A., Saad, H., and Abdel-Aleem M. (2018). The Impact of Property Management System Practical Training on Graduates’ Skills Development: An Analytical Study on Faculties of Tourism and Hotels in Egypt. International Journal of Heritage, Tourism, and Hospitality, 12(1/2), 124-140.
  • Ramos, C., and Perna, F. (2009). Information System for Tourism Activity Monitoring and Forecasting Indicators as an Experience for Portugal. Tourism and Hospitality Research, 9(4), 277-289.
  • Rong, J., Vu, H. Q., Law, R., and Li, G. (2012). A Behavioral Analysis of Web Sharers and Browsers in Hong Kong Using Targeted Association Rule Mining. Tourism Management, 33(4), 731-740.
  • Shelly, G. B., and Rosenblatt, H. J. (2012). Systems Analysis and Design. 9th Ed., Boston, Usa: Course Technology, Cengage Learning.
  • Verma, R. (2010). Customer Choice Modeling in Hospitality Services: A Review of Past Research and Discussion of Some New Applications. Cornell Hospitality Quarterly, 51(4), 470-478.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zhao, Y., Xu, X., and Wang, M. (2019). Predicting Overall Customer Satisfaction: Big Data Evidence from Hotel Online Textual Reviews., International Journal of Hospitality Management, 76, 111-121.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Yılmaz 0000-0002-4593-9666

Abdullah Akgün Bu kişi benim 0000-0001-9949-1417

Hasan Kınay Bu kişi benim 0000-0003-0931-8122

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yılmaz, Y., Akgün, A., & Kınay, H. (2019). OTEL YÖNETİM SİSTEMLERİNİN UZMAN VE EĞİTİMCİLER PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(3), 386-402.
AMA Yılmaz Y, Akgün A, Kınay H. OTEL YÖNETİM SİSTEMLERİNİN UZMAN VE EĞİTİMCİLER PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. saktad. Aralık 2019;2(3):386-402.
Chicago Yılmaz, Yusuf, Abdullah Akgün, ve Hasan Kınay. “OTEL YÖNETİM SİSTEMLERİNİN UZMAN VE EĞİTİMCİLER PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi 2, sy. 3 (Aralık 2019): 386-402.
EndNote Yılmaz Y, Akgün A, Kınay H (01 Aralık 2019) OTEL YÖNETİM SİSTEMLERİNİN UZMAN VE EĞİTİMCİLER PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 2 3 386–402.
IEEE Y. Yılmaz, A. Akgün, ve H. Kınay, “OTEL YÖNETİM SİSTEMLERİNİN UZMAN VE EĞİTİMCİLER PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA”, saktad, c. 2, sy. 3, ss. 386–402, 2019.
ISNAD Yılmaz, Yusuf vd. “OTEL YÖNETİM SİSTEMLERİNİN UZMAN VE EĞİTİMCİLER PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA”. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 2/3 (Aralık 2019), 386-402.
JAMA Yılmaz Y, Akgün A, Kınay H. OTEL YÖNETİM SİSTEMLERİNİN UZMAN VE EĞİTİMCİLER PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. saktad. 2019;2:386–402.
MLA Yılmaz, Yusuf vd. “OTEL YÖNETİM SİSTEMLERİNİN UZMAN VE EĞİTİMCİLER PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 3, 2019, ss. 386-02.
Vancouver Yılmaz Y, Akgün A, Kınay H. OTEL YÖNETİM SİSTEMLERİNİN UZMAN VE EĞİTİMCİLER PERSPEKTİFİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. saktad. 2019;2(3):386-402.