In 2000’s, income-generating effect of yacth tourism is realized in Turkey and excursion boats, cruise ships and private yachts are inlawed in Yacht Tourism Regulations in Tourism Promotion Law. This situtation led to a growth in vessel numbers. Thus, number of the marinas which serve for these vessels are increased. This situation also established a competition and asssessing service quality has become a necessity for marinas. In this context, this study aimed to determine the service quality perceptions of yacht owners in Marmaris where is one of the most yacht attracting destinations in Turkey. Findings indicate that yacht owners in Marmaris are satisfied with the marina services in general and they recommend these marinas to the other yacht owners.
2000’li yıllardan itibaren Türkiye’de deniz turizminin gelir
getirici etkisinin yüksekliği fark edilmiş ve günübirlik gezi tekneleri, yatlar
ve kruvaziyer gemileri de Turizm Teşvik Kanunu’nda yer alan Yat Turizmi
Yönetmeliği’ne dâhil edilerek sektörde büyüme sağlanmıştır. Böylece deniz
turizmi araçlarına hizmet verecek marinalar da artmıştır. Bu durum bu alanda
bir rekabetin ortaya çıkmasına yol açtığı gibi marina işletmelerinin hizmet
kalitesi takibini de zorunlu hale getirmiştir. Bu nedenle, bu çalışmada, en çok
yata ev sahipliği yapan bölgelerden biri olan Marmaris marinalarındaki hizmet
kalitesinin ve yat limanı kullanıcıları olan yat sahipleri ve kaptanların
hizmet kalitesi algılarının tavsiye niyetine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma bulguları yat sahiplerinin genel olarak Marmaris marinalarından
memnun olduğunu ortaya koymuştur. Bu memnuniyetteki en önemli unsurun tekne
sahipleri ve kaptanların ihtiyaçlarının limanlar tarafından karşılanabilme
düzeyi olduğu görülmüştür. Ayrıca yat sahipleri ve kaptanların faydalandıkları
limanları tavsiye niyetlerinde memnuniyetlerinin etkili olduğu belirlenmiştir.
Yat sahipleri ve kaptanların tavsiye niyetlerinin %29’unun memnuniyet ile
açıklandığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 3 |