Teknolojinin gelişimi ve değişen turist davranışları ile birlikte turizm hareketlerinde sahiplikten çok deneyim ve paylaşım odaklı bir yöne eğilim olduğu görülmektedir. Çalışma kapsamında; son yıllarda talebin giderek arttığı P2P (eşler arası) turizm faaliyetlerine yönelik etik algıların keşfedilmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntemiyle tasarlanan çalışmada “Airbnb” platformuna üye olan ev sahipleri ve misafirlerin yorumları incelenmiş ve elde edilen veriler; “Küresel Turizm Etiği” ve “Temel Etik İlkeler” den yola çıkılarak içerik analizi ile belirlenen temalar doğrultusunda yorumlanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar; ev sahipleri ve misafir açısından etik değerlerin benzer özellikler taşıdığını fakat önem düzeyine göre farklılıklar gösterdiğini ortaya koymaktadır.
Akan, P. (2007). Uygulama Açısından İş Etiği Kuralları ve Evrensel Turizm Etiği İlkeleri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(1): 7-20.
Akıncı Vural, Z. B. ve Coşkun, G. (2011). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1: 61-87.
Akoğlan Kozak, M. ve Güçlü Nergiz, H. (2018). Turizmde Etik: Kavramlar, İlkeler, Standartlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
Altay, Ş. (2016). Tüketicilerin Etik Algılamaları Üzerinde Demografik Faktörlerin Etkisinin Araştırılmasına Yönelik Bir Araştırma. Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3: 201-215
Ayazlar, R. A. (2018). Paylaşım Ekonomisi ve Turizm Endüstrisine Yansımaları. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17(3): 1186-1202.
Buhalis, D. ve Law, R. (2008). Progress in İnformation Technology And Tourism Management: 20 Years on and 10 Years After the Internet the State of E-tourism, Tourism Management, 29(4): 609-623.
Camilleri, J. and Neuhofer, B. (2017). Value Co-Creation and Co-Destruction in The Airbnb Sharing Economy. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(9), 2322–2340. doi:10.1108/ijchm-09-2016-0492
Botsman, R. (2013). The Sharing Economy Lacks A Shared Definition. FastCompany, 21 November. https://www.fastcompany.com/3022028/the-sharing-economy-lacks-a-shared-definition#10.
Celata, F., Hendrickson, C. Y. ve Sanna, V. S. (2017). The Sharing Economy As Community Marketplace? Trust, Reciprocity and Belonging In Peer-To-Peer Accommodation Platforms. Cambridge Journal of Regions, Economy and Society (10): 349-363.
Creswell, J. (2009). Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Research design. London: Sage.
Francesca, F. ve Roberta, G. (2015). Sharing Economy in Travel and Tourism: The Case of Home-Swapping in Italy. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 16(2): 202-220.
Guttentag, D. (2015). Airbnb: Disruptive İnnovation And The Rise of An İnformal Tourism Accommodation Sector. Current Issues in Tourism, 18(12): 1192-1217.
Guttentag, D. (2019). Progress On Airbnb: A Literature Review. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 10(4): 814-844.
Hatipler, M. ve Köksalan, N. (2021). Dijital Dünyadayeni Nesil Ekonomik Bir Model: Paylaşım Ekonomisini Anlamak. El Ruha 8th Internatıonal Conference On Social Scıences January, 2021 Karak, Jordan Mutah University Proceedıngs Book. 30-31
Jøsang, A., Ismail, R. ve Boyd, C. (2007), A Survey of Trust and Reputation Systems For Online Service Provision. Decision Support Systems, 43(2): 618-644.
Kırel, Ç. (2000). Örgütlerde Etik Davranışlar, Yönetimi ve Bir Uygulama Çalışması. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Krippendorff, K. (2004). Content Analysis : An Introduction to Its Methodology. Second Edition, London: Sage Publications.
Kurt, S. ve Ünlüönen, K . (2017). Paylaşım Ekonomisi Kapsamında Turizm Sisteminin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, (1): 1-21.
Munoz, P. and Cohen, B. (2017). Mapping Out The Sharing Economy: A Configurational Approach to Sharing Business Modeling. Technological Forecasting and Social Change (125): 21-37.
Nica, E. and Potcovaru, A. M. (2015). The Social Sustainability Of The Sharing Economy. Economics, Management, and Financial Markets, Vol. 10 No. 4, pp. 69-75.
Nguyen, L.S., Ruiz-Correa, S., Mast, M.S. ve Gatica-Perez, D. (2018), Check Out This Place: Inferring Ambiance From Airbnb Photos. IEEE Transactions on Multimedia, 20(6): 1499-1511.
Özbek, v., Akkılıç, M. E., ve Ilban, M. O. (2011). Tüketicilerin Seyahat Acentalarına İlişkin Etik Algıları ve Niyetlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış, 11(2): 325-338.
Özyer, K. ve Ö. Azizoğlu. (2010). Demografik Değişkenlerin Kişilerin Etik Tutumları Üzerindeki Etkileri. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2): 59-84.
Erdoğan Morçin, S. ve Aşıroğlu B. A. (2020). Türkiye’de Yayımlanan Turizm Ve Etik Konulu Makalelerin Bibliyometrisi (2003-2019). Journal of Recreation and Tourism Research, 7(4): 613-641.
Tussyadiah, I. P. ve Zach, F. (2016). Identifying Salient Attributes Of Peer-To-Peer Accommodation Experience. Journal of Travel & Tourism Marketing, 1–17.
Vargo, S. L., Maglio, P. P. and Akaka, M. A. (2008). On Value And Value Co-Creation: A Service Systems And Service Logic Perspective. European Management Journal, Vol. 26(3): 145-152.
Yağcı, M. İ. ve Çabuk, S. (2018). Pazarlama Teorileri. 1. Baskı, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.
Zervas, G., Proserpio, D. ve Byers, J. W. (2017). The Rise of The Sharing Economy: Estimating The İmpact of Airbnb on The Hotel İndustry. Journal of Marketing Research, 54(5): 687-705.
Karahan, S., & Güçlü Nergiz, H. (2021). P2P TURİZM FAALİYETLERİNDE ETİK DEĞERLER: AİRBNB ÖRNEĞİ. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 305-325.