İnternet teknolojisi turizm endüstrisinde tüketicilerin, yaşadıkları olumlu veya olumsuz deneyimleri sanal ortamda paylaşmalarına zemin hazırlamakta ve bu deneyimler, seyahat kararı almak üzere olan potansiyel tüketicileri yönlendirmede önemli bir bilgi kaynağı haline gelmektedir. Bu çalışmada Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından desteklenen öncelikli 11 kırsal rekreasyon işletmesine ziyaret gerçekleştiren ziyaretçilerin sanal ortamda yaptıkları 2.911 adet yorum, içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Ziyaretçi yorumlarının doğal ortam, yiyecek-içecek, ulaşım, fiyat, hijyen ve iklim temaları etrafında şekillendiği ve genel olarak kırsal alan ziyaretçilerinin memnuniyetlerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmanın kırsal rekreasyon alanı ziyaretçilerinin tüketici davranışlarını anlama ve kırsal rekreasyon işletmelerine yol gösterme yönüyle farklılık arz edebileceği düşünülmektedir.
Kırsal turizm seyahat tatmini tavsiye etme davranışı içerik analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |