Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KIRSAL TURİZMDE SEYAHAT MEMNUNİYETİ VE TAVSİYE ETME DAVRANIŞI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 1, 89 - 105, 30.04.2023

Öz

İnternet teknolojisi turizm endüstrisinde tüketicilerin, yaşadıkları olumlu veya olumsuz deneyimleri sanal ortamda paylaşmalarına zemin hazırlamakta ve bu deneyimler, seyahat kararı almak üzere olan potansiyel tüketicileri yönlendirmede önemli bir bilgi kaynağı haline gelmektedir. Bu çalışmada Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından desteklenen öncelikli 11 kırsal rekreasyon işletmesine ziyaret gerçekleştiren ziyaretçilerin sanal ortamda yaptıkları 2.911 adet yorum, içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Ziyaretçi yorumlarının doğal ortam, yiyecek-içecek, ulaşım, fiyat, hijyen ve iklim temaları etrafında şekillendiği ve genel olarak kırsal alan ziyaretçilerinin memnuniyetlerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmanın kırsal rekreasyon alanı ziyaretçilerinin tüketici davranışlarını anlama ve kırsal rekreasyon işletmelerine yol gösterme yönüyle farklılık arz edebileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Adinegara, G. N. J., Suprapti, N. W. S., Yasa, N. N. K., & Sukaatmadja, I. P. G. (2017). Factors that influences tourists satisfaction and its consequences. European Journal of Business and Management, 9(8), 39-50.
  • Ahipaşaoğlu, H. S. (2006). Sürdürülebilir Kırsal Turizm. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Akça, H., Esengün, K. ve Sayılı, M. (2001). Kırsal alanların kalkınmasında kırsal turizmin rolü. Standart Dergisi, 470, 29-35.
  • Ayaz, N. (2012). Kırsal turizm ve paydaşları üzerine bir araştırma: Belediyeler örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ayaz, N., Yeşiltaş, M. ve Türkmen, F. (2012). Turizm eğitimi alan öğrencilerin kırsal turizme bakış açıları ve algıları üzerine bir araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(22), 103-112.
  • Ayaz, N. ve Gökgöz, B. (2021). Seyahat işletmelerinin misyonlarına yönelik bir içerik analizi incelemesi. Ekonomi, İşletme ve Yönetim Dergisi, 5(2), 179-206.
  • Bowen, J. T., & Chen, S. L. (2001). The relationship between customer loyalty and customer satisfaction. International Journal Of Contemporary Hospitality Management, 13(5). 213-217.
  • Bulut, Y. (2011). Otellerde müşteri memnuniyeti ve bir uygulama (Samsun örneği). Journal of International Social Research, 4(18).
  • Cai, L. A., & Li, M. (2009). Distance-segmented rural tourists. Journal of Travel & Tourism Marketing, (26), 751-761.
  • Cawley, M., & Gillmor, D. A. (2008). Integrated rural tourism: Concepts and practice. Annals of Tourism Research, 35(2), 316–337.
  • Chen, J. S., & Gürsoy, D. (2001). An investigation of tourists destination loyalty and preferences. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13(2), 79-85.
  • Chin, Y. H., Rahman, A., Haque, R., Pang, A., & Connie, G. (2019). Customer satisfaction in tourism service quality. Advanced Science, 4, 3398-3402.
  • Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scales. Educational and Psychological Measurement, 20(1), 37-46.
  • Çatı, K., Koçoğlu, C. M. ve Gelibolu, L. (2010). Müşteri beklentileri ile müşteri sadakati arasındaki ilişki: Beş yıldızlı bir otel örneği. Journal of The Cukurova University Institute Of Social Sciences, 19(1).
  • De Vos, J., & Witlox, F. (2017). Travel satisfaction revisited. On the pivotal role of travel satisfaction in conceptualising a travel behaviour process. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 106, 364-373.
  • Demirtaş, N. (2011). Turizm ve Çevre. Ankara: Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları.
  • Dettori, D. G., Paba, A. & Pulina, M. (2004). European rural tourism: Agrotouristic firms in Sardinia and their life cycle. Working Papers. Centro Ricerche Ecomiche Nord Sud, Universita di Sassari 2004(3), CUEC.
  • Diener, E., Suh, E. M., Lucas, R. E., & Smith, H. L. (1999). Subjective well-being: Three decades of progress. Psychological Bulletin, 125(2), 276.
  • Harris, H. (2001). Content analysis of secondary data: A study of courage in managerial decision making. Journal of Business Ethics, 34(3), 191-208.
  • Huang, H. H., Chiu, C. K., & Kuo, C. (2006). Exploring customer satisfaction, trust and destination loyalty in tourism. Journal of American Academy of Business, 10(1), 156-159.
  • Hui, T. K., Wan, D., & Ho, A. (2007). Tourists satisfaction, recommendation and revisiting Singapore. Tourism Management, 28(4), 965-975.
  • Jin, N., Lee, H., & Lee, S. (2013). Event quality, perceived value, destination image, and behavioral intention of sports events: the case of the ıaaf world championship, daegu. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 18(8), 849-864.
  • Kesici, M. (2012). Kırsal turizme olan talepte yöresel yiyecek ve içecek kültürünün rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2012(2), 33-37.
  • Kim, K. J., Jeong, I. J., Park, J. C., Park, Y. J., Kim, C. G., & Kim, T. H. (2007). The impact of network service performance on customer satisfaction and loyalty: High-speed internet service case in Korea. Expert Systems with Applications, 32(3), 822-831.
  • Liu, X., Mehraliyev, F., Liu, C., & Schuckert, M. (2020). The roles of social media in tourists choices of travel components. Tourist Studies, 20(1), 27-48.
  • Long, P., & Lane, B. (2000). Rural tourism development. In W. C. Gartner and D. W. Lime (Eds.), Trends in Outdoor Recreation, Leisure and Tourism. (p.299-308). Wallingford: CABI Publishing.
  • OECD (1994). Tourism Strategies and Rural Development. www.oecd.org/dataoecd/31/27/2755218.pdf [Erişim Tarihi: 21.03.2023].
  • Oliver, R. L. (1993). Cognitive, affective, and attribute bases of the satisfaction response. Journal of Consumer Research, 20(3), 418-430.
  • Park, D. B., &Yoon, Y. S. (2009). Segmentation by motivation in rural tourism: A Korean case study. Tourism Management, (30), 99-108.
  • Pearce, P. L., & Kang, M. H. (2009). The effects of prior and recent experience on continuing interest in tourist settings. Annals of Tourism Research, 36(2), 172-190.
  • Ross, S., & Wall, G. (1999). Ecotourism: towards congruence between theory and practice. Tourism Management, 20(1), 123-132.
  • Roya-Vela, M. (2009). Rural-cultural excursion conceptualization: A local tourism marketing management model based on tourist destination image measurement. Tourism Management, (30), 419–428.
  • Sadeh, E., Asgari, F., Mousavi, L., & Sadeh, S. (2012). Factors affecting tourist satisfaction and its consequences. Journal of Basic and Applied Scientific Research, 2(2), 1557-1560.
  • Shahrivar, R. B. (2012). Factors that influence tourist satisfaction. Journal of Travel and Tourism Research (Online), 12(1), 61-79.
  • Sharpley, R., & Sharpley, J. (1997). Rural Tourism: An Introduction. London: International Thomson Business Press.
  • Sharpley, R. (2002). Rural tourism and the challenge of tourism diversification: The case of Cyprus. Tourism Management, 23(3), 233-244.
  • Soykan, F. (1999). Doğal çevre ve kırsal kültürle bütünleşen bir turizm türü: kırsal turizm: kırsal turizm. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 10(1), 67-75.
  • Soykan, F. (2000). Turizm coğrafyası ve turizm planlaması. Ege Coğrafya Dergisi, (11), 39-55.
  • Soykan, F. (2003). Kırsal turizm ve Türkiye turizmi için önemi. Ege Coğrafya Dergisi, (12), 1-11.
  • Tchetchik, A., Fleischer, A. and Finkelshtain, I. (2006). Rural tourism: development, public intervention and lessons from the Israeli experience. Hebrew University of Jerusalem Department of Agricultural Economics and Management, Discussion Paper, (12.06), 1-42.
  • Torun, E. (2013). Kırsal turizmin bölge insanına katkıları. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2013(1), 31-37.
  • Tsaur, S. H., Chiu, Y. C., & Huang, C. H. (2002). Determinants of guest loyalty to international tourist hotels-a neural network approach. Tourism Management, 23(4), 397-405.
  • Valenzuela, F., & Vásquez-Párraga, A. (2006). Trust and commitment as mediating variables in the relationship between satisfaction and hotel guest loyalty. Panorama Socioeconomico, 24(32), 18-23.
  • Wang, Y., & Gao, Y. (2022). Travel satisfaction and travel well-being: Which is more related to travel choice behaviour in the post COVID-19 pandemic? Evidence from public transport travellers in Xian, China. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 166, 218-233.
  • Yoon, Y., & Uysal, M. (2005). An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: a structural model. Tourism Management, 26(1), 45-56.
  • İnternet Kaynakçası https://www.epa.gov/smartgrowth/recreation-economy-rural-communities [Erişim Tarihi: 30.11.2022].
  • https://www.igi-global.com/dictionary/a-new-frontier-in-the-satisfaction-of-the-cultural-tourist/39285#:~:text=1.,or%20surpass%20expectation%20of%20tourist. [Erişim Tarihi: 21.03.2023].
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurettin Ayaz 0000-0003-2117-2015

Sertaç Sert 0000-0003-0716-537X

Burak Pınaroğlu 0000-0003-3738-4020

Erken Görünüm Tarihi 30 Nisan 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ayaz, N., Sert, S., & Pınaroğlu, B. (2023). KIRSAL TURİZMDE SEYAHAT MEMNUNİYETİ VE TAVSİYE ETME DAVRANIŞI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 89-105.
AMA Ayaz N, Sert S, Pınaroğlu B. KIRSAL TURİZMDE SEYAHAT MEMNUNİYETİ VE TAVSİYE ETME DAVRANIŞI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. saktad. Nisan 2023;6(1):89-105.
Chicago Ayaz, Nurettin, Sertaç Sert, ve Burak Pınaroğlu. “KIRSAL TURİZMDE SEYAHAT MEMNUNİYETİ VE TAVSİYE ETME DAVRANIŞI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi 6, sy. 1 (Nisan 2023): 89-105.
EndNote Ayaz N, Sert S, Pınaroğlu B (01 Nisan 2023) KIRSAL TURİZMDE SEYAHAT MEMNUNİYETİ VE TAVSİYE ETME DAVRANIŞI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 6 1 89–105.
IEEE N. Ayaz, S. Sert, ve B. Pınaroğlu, “KIRSAL TURİZMDE SEYAHAT MEMNUNİYETİ VE TAVSİYE ETME DAVRANIŞI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ”, saktad, c. 6, sy. 1, ss. 89–105, 2023.
ISNAD Ayaz, Nurettin vd. “KIRSAL TURİZMDE SEYAHAT MEMNUNİYETİ VE TAVSİYE ETME DAVRANIŞI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ”. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 6/1 (Nisan 2023), 89-105.
JAMA Ayaz N, Sert S, Pınaroğlu B. KIRSAL TURİZMDE SEYAHAT MEMNUNİYETİ VE TAVSİYE ETME DAVRANIŞI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. saktad. 2023;6:89–105.
MLA Ayaz, Nurettin vd. “KIRSAL TURİZMDE SEYAHAT MEMNUNİYETİ VE TAVSİYE ETME DAVRANIŞI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 1, 2023, ss. 89-105.
Vancouver Ayaz N, Sert S, Pınaroğlu B. KIRSAL TURİZMDE SEYAHAT MEMNUNİYETİ VE TAVSİYE ETME DAVRANIŞI ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ. saktad. 2023;6(1):89-105.