Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

GASTRONOMİ TURİZMİNE İLİŞKİN DENEYİMSEL PAZARLAMADA ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMA KULLANIMININ DENEYİM DEĞERİNE ETKİSİ: ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK MENÜ UYGULAMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 510 - 522, 31.12.2024

Öz

Özellikle, AR uygulamalarıyla zenginleştirilmiş bir gastronomi deneyimi, tüketicilerin derin bir bağ kurmasına yardımcı olabilir. Araştırmaya alınan çeşitli iş birlikleri, üniversiteler, yerel işletmeler ve toplumsal aktörler arasında etkileşimler oluşturarak, gastronomik turizmin sürdürülebilirliğine katkı sağlayabilir. Araştırmanın kapsamı, gastronomik turizm alanındaki artırılmış gerçeklik uygulamalarının farklı yönlerini incelemekte ve bu uygulamaların deneyim değerine olan katkılarını araştırmaktadır. Kullanımın yalnızca tüketicileri çekmekle kalmayıp, yerel kültürü ve gastronomik zenginlikleri gösterme konusunda da önemli bir rol oynaması beklenmektedir. (FERRARA CONCETTA, 2022) ve (Chan et al., 2023) gibi kaynaklar, eğitimli iş gücü ve yerel toplulukların etkileşimlerinin önemini vurgulamakta, iş birliğinin gerekliliğini belirtmektedir. Böylece, artırılmış gerçeklik uygulamalarının etkinliği, deneyimsel pazarlama ve yerel kültürün korunması açısından değerlendirilmektedir. Bu çalışma, artırılmış gerçeklik uygulamalarının deneyim değerine etkilerini belirlemenin yanı sıra, potansiyel engelleri ve fırsatları da analiz etmeyi hedeflemektedir. Araştırma sürecinde ele alınacak faktörler arasında teknoloji kabul modeli ve yerel aktörler arasındaki dinamik etkileşimler yer alacaktır. Bu yapı, katılımcıların bireysel ve kolektif deneyimlerini geliştirmelerine olanak tanıyacak şekilde tasarlanmıştır. Sonuç olarak, bu çalışmalar, gastronomik turizmde sürdürülebilir uygulamaların geliştirilmesine katkı sağlar ve yerel kalkınma ile kültürel zenginliğin teşvik edilmesine dair önemli bir rehber olabilir.

Kaynakça

  • AGAPİTO, Dora, Guerreiro, Manuela (2023). "Designing Accessible Tourism Experiences: Slow, Sensory And Smart Framework". Universidad de Huelva. https://core.ac.uk/download/590406257.pdf
  • BABOLIAN Hendijani, Roozbeh, Jaszus, Kathrin (2024). "The rise of virtual food tourism experiences: integrating diffusion of innovation theory and self-determination theory". University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management. https://core.ac.uk/download/613208038.pdf
  • BENAMAR, F., ANINI, K. (2024). "Assessing Cultural Heritage Touristification: A Content Analysis of Rabat's Historical Site". Ecole des Sciences de l'Information. https://core.ac.uk/download/615495567.pdf
  • CALDERÓN, F., VÍCTOR, C. S., JESÚS, M., R. JİMÉNEZ, C. (2022). "The intention of consumers to use augmented reality apps in gastronomy – case of Málaga". Routledge Taylor & Francis. https://core.ac.uk/download/599471767.pdf
  • CHING HAN, C., ANGELO, S. and others. 2023). "The 3-M framework of circular entrepreneurship in the tourism andhospitality sector". University of South Florida, M3 Publishing. https://core.ac.uk/download/604030328.pdf
  • CONCETTA, F. (2022). "Agrifood and tourism. The collaboration between universities and business networks for the economic development of inner areas through relational, educational and experiential tourism initiatives.". https://core.ac.uk/download/614103535.pdf
  • MIKINAC, KREŠIMIR (2023). "Suvremeni sustavni pregled literature o enogastronomskom doživljaju". University of Zadar, Department of Economics. https://core.ac.uk/download/596968331.pdf
  • O HORA, K. (2021). "Local Food in Tourism: An investigation into food offerings at Irish visitor attractions—Are we telling the right story?". Dublin Institute of Technology. https://core.ac.uk/download/482671375.pdf
  • PERNA, R., R. Perna (2023). "Common Sustainable Governance Model for Archaelogical Parks". place: Macerata. https://core.ac.uk/download/614104094.pdf
  • SİMON Hörtreiter (2020-08-05). "The Strong Potential of Augmented Reality for Experiential Marketing". GRIN Verlag. https://play.google.com/store/books/details?id=FX31DwAAQBAJ&source=gbs_api
  • VİSHAL Mehrotra (2022). "You WON! How Rewards Affect Intrinsic Motivation and Self-brand Connections in Gamified Marketing Implementations". Bond University. https://research.bond.edu.au/files/175480968/Vishal_Mehrotra_Thesis.pdf
  • YANNİ Hu (2024). "Advertising Strategy about Huawei Mate 60 series". https://run.unl.pt/bitstream/10362/170942/1/Mestrado_Yanni_Hu.pdf
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Gün 0000-0002-2501-1078

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2024
Kabul Tarihi 25 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gün, S. (2024). GASTRONOMİ TURİZMİNE İLİŞKİN DENEYİMSEL PAZARLAMADA ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMA KULLANIMININ DENEYİM DEĞERİNE ETKİSİ: ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK MENÜ UYGULAMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(3), 510-522.