BibTex RIS Kaynak Göster

Solution Suggestions Regarding the Challenges Confronted in the 1st Movement of the 4th Cello Concerto by Golterman

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 8, 108 - 127, 01.06.2015
https://doi.org/10.20488/austd.76716

Öz









The aim of this study is to provide exercise and etude suggestions for the challenges, which have
been determined in accordance with the opinions of cello instructors, who conduct cello courses at
Faculties of Education Departments of Music Teaching, confronted while playing Georg Eduard
Goltermann’s Cello Concerto Op.65 No.4’s 1
st movement, which is in the curriculum of Faculties of
Education Departments of Music Teaching. The population of the study consists of cello instructors
at the Faculties of Education Divisions of Music Education in Turkey, and materials provided at
these institutions for cello education. This is a descriptive study and general scanning model has
been used. Data have been collected by means of questionnaires prepared upon expert opinions. 





Kaynakça

  • COŞKUNER, Sonat. (2007). Türkiye’de Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri (Yaylı Çalgılar) Bireysel Çalgı Eğitimi Dersinde Piyano Eşlikli Çalışmalara İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bi- limleri Enstitüsü, Ankara.
  • GEESEMAN, Katherine Ann. (2011). The Rise and Fall of The Cellist – Composer of The Nineteenth Century: A Comp- rehensive Study of The Life and Works of Georg Goltermann Including A Complete Catalog of His Cello Compositions, Unpublished Doctoral’s Thesis, The Florida State University College of Music, ABD.
  • GÖK, Murat. (2006). Gazi Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrenci Orkestrasının Seslendirdiği Eserlerin Viyo- lonsel Partilerinin Ottokar Sevcik Op. 2 5 Numaralı Etütte Yer Alan Varyasyonlar Açısından İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • GÜNAY, E. ve UÇAN, A. (1980). Çevreden Evrene Keman Eğitimi 1, Ankara: Önder Matbaa.
  • İLYASOĞLU, Evin. (2003). Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından Günümüzde Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi. (7. Ba- sım). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • JOHNSTONE, David. (Bilinmiyor). Goltermann, Georg – A Largely Forgotten German Romantic Cellist. http://www. johnstone-music.com/articulos/music/6037/vlc24-article-the-music-of-goltermann-a-largely-forgotten-german-romantic- cellist-/ adresinden 4 Şubat 2012’de alınmıştır.
  • KONAKCI, Nihan. (2010). Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Bireysel Çalgı Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversi- tesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • MİMAROĞLU, İlhan. (1999). Müzik Tarihi. (6. Basım). İstanbul: Varlık Yayınları.
  • RAYCHEV, Evgeni. Dimitrov. (2003). The Virtuoso Cellist – Composers From Luigi Boccherini to David Popper: A Review of Their Lives and Works, Unpublished Doctoral’s Thesis, The Florida State University College of Music, ABD.
  • SAY, Ahmet. (2003). Müzik Tarihi. (5. Basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • SAY, Ahmet. (2001). Müziğin Kitabı.(1. Basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • SELANİK, Cavidan. (2010). Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Müziğin Görkemli Yolculuğu. (2. Basım). İstanbul: Doruk Yayımcılık.
  • TARMAN, Süleyman. (2006). Müzik Eğitiminin Temelleri. (1. Basım). Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • TOPOĞLU, O. ve ERDEN, E. (2012). Bireysel Çalgı Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Akademik Bakış Dergisi. Sayı 31, Sayfa 2.
  • TUNCA, Ozan. Evrim. (2012). Konservatuvarlarda Viyolonsel Eğitimi. (1. Basım). Ankara: Grakifer Yayınları.
  • UÇAN, Ali. (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. (Genişletilmiş 3. Basım). Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Georg_Goltermann (31 Ekim 2014 tarihinde erişilmiştir).
  • http://grandemusica.net/musical-biographies-g-2/goltermann-georg-eduard (31 Ekim 2014 tarihinde erişilmiştir).
  • http://www.yok.gov.tr/web/guest/universitelerimiz (31 Ekim 2014 tarihinde erişilmiştir).

Goltermann 4.Viyolonsel Konçertosunun 1.Bölümünde Karşılaşılan Güçlüklere Yönelik Çözüm Önerileri

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 8, 108 - 127, 01.06.2015
https://doi.org/10.20488/austd.76716

Öz

Bu araştırmanın amacı, Georg Eduard Goltermann Op.65 4. Viyolonsel Konçertosunun I. Bölümünün çalınmasında Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında viyolonsel derslerine giren öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda belirlenen güçlüklerle, araştırmacı ve öğretim elemanlarının bu güçlüklere yönelik önerdiği etüt ve alıştırma önerileri getirmektir. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında görev yapan viyolonsel öğretim elemanları ve bu kurumlarda verilen viyolonsel eğitiminde kullanılan materyaller oluşturmaktadır. Araştırma betimsel nitelikli olup, genel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, uzman görüşü alınarak hazırlanan anket yoluyla toplanmıştır. 

Kaynakça

  • COŞKUNER, Sonat. (2007). Türkiye’de Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri (Yaylı Çalgılar) Bireysel Çalgı Eğitimi Dersinde Piyano Eşlikli Çalışmalara İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bi- limleri Enstitüsü, Ankara.
  • GEESEMAN, Katherine Ann. (2011). The Rise and Fall of The Cellist – Composer of The Nineteenth Century: A Comp- rehensive Study of The Life and Works of Georg Goltermann Including A Complete Catalog of His Cello Compositions, Unpublished Doctoral’s Thesis, The Florida State University College of Music, ABD.
  • GÖK, Murat. (2006). Gazi Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrenci Orkestrasının Seslendirdiği Eserlerin Viyo- lonsel Partilerinin Ottokar Sevcik Op. 2 5 Numaralı Etütte Yer Alan Varyasyonlar Açısından İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • GÜNAY, E. ve UÇAN, A. (1980). Çevreden Evrene Keman Eğitimi 1, Ankara: Önder Matbaa.
  • İLYASOĞLU, Evin. (2003). Zaman İçinde Müzik, Başlangıcından Günümüzde Örneklerle Batı Müziğinin Evrimi. (7. Ba- sım). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • JOHNSTONE, David. (Bilinmiyor). Goltermann, Georg – A Largely Forgotten German Romantic Cellist. http://www. johnstone-music.com/articulos/music/6037/vlc24-article-the-music-of-goltermann-a-largely-forgotten-german-romantic- cellist-/ adresinden 4 Şubat 2012’de alınmıştır.
  • KONAKCI, Nihan. (2010). Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Bireysel Çalgı Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversi- tesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • MİMAROĞLU, İlhan. (1999). Müzik Tarihi. (6. Basım). İstanbul: Varlık Yayınları.
  • RAYCHEV, Evgeni. Dimitrov. (2003). The Virtuoso Cellist – Composers From Luigi Boccherini to David Popper: A Review of Their Lives and Works, Unpublished Doctoral’s Thesis, The Florida State University College of Music, ABD.
  • SAY, Ahmet. (2003). Müzik Tarihi. (5. Basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • SAY, Ahmet. (2001). Müziğin Kitabı.(1. Basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • SELANİK, Cavidan. (2010). Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Müziğin Görkemli Yolculuğu. (2. Basım). İstanbul: Doruk Yayımcılık.
  • TARMAN, Süleyman. (2006). Müzik Eğitiminin Temelleri. (1. Basım). Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • TOPOĞLU, O. ve ERDEN, E. (2012). Bireysel Çalgı Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Akademik Bakış Dergisi. Sayı 31, Sayfa 2.
  • TUNCA, Ozan. Evrim. (2012). Konservatuvarlarda Viyolonsel Eğitimi. (1. Basım). Ankara: Grakifer Yayınları.
  • UÇAN, Ali. (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. (Genişletilmiş 3. Basım). Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Georg_Goltermann (31 Ekim 2014 tarihinde erişilmiştir).
  • http://grandemusica.net/musical-biographies-g-2/goltermann-georg-eduard (31 Ekim 2014 tarihinde erişilmiştir).
  • http://www.yok.gov.tr/web/guest/universitelerimiz (31 Ekim 2014 tarihinde erişilmiştir).
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şebnem Orhan Bu kişi benim

Levent Çınardal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Orhan, Ş., & Çınardal, L. (2015). Goltermann 4.Viyolonsel Konçertosunun 1.Bölümünde Karşılaşılan Güçlüklere Yönelik Çözüm Önerileri. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 5(8), 108-127. https://doi.org/10.20488/austd.76716