BibTex RIS Kaynak Göster

Hazır-Nesnelerin ve Teknoloji Sanatta Kullanımı ve Seramik Sanatına Yansıması

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 111 - 135, 01.11.2011

Öz

Sanat, Modernizm ile birlikte geleneğin yıkılması, sürekli yenilik ve değişim, teknolojiyle beraber de büyüme, türeme ve dolayısı ile çoğalma yoluna girmiştir. Çağdaş teknoloji bugün, insan gücünü çok çok aşan mekanik bir üretim gücü olarak geçirdiği gelişim sonrası, her alanda olduğu gibi sanatsal üretim için de çeşitli olanaklar sağlamaktadır. Teknoloji ile sanat arasındaki bu sıkı bağ ve ilişki tüm plastik sanatları köklü bir biçimde değişime itmiştir. Plastik sanatların bir dalı olarak seramik sanatı ile teknoloji ve teknolojinin birer ürünü olarak günlük kullanım nesneleri arasındaki yakın ilişki dikkate değerdir. Seramik sanatı, tüm diğer sanatlar ile karşılaştırıldığında, gelişen teknoloji karşısında içeriksel ve estetik dönüşümünü henüz çözümleyebilmiştir. Çağımızda seramik sanatı teknoloji ve estetik ile bir bağ kurmakta, düşünce ve kavram ile birlikteliği, yeni bir tavır ortaya koymaktadır. 

Kaynakça

  • ALKAN Dilek. (1999). Amerika’da Çağdaş Seramik Sanatı. Anadolu Sanat. Sayı: 10. Eskişehir
  • DUCHAMP Marcel (2003). Marcel Duchamp ve Ready-Made, Modernizmin Serüveni, Hazırlayan: Enis Batur, YKY,
  • İstanbul
  • ERİNÇ M.Sıtkı; (1997) Kare Sanat Galerisi, Füsun Kavalcı Sergisi Katalogu, İstanbul
  • ERİNÇ M.Sıtkı. (2004). Karaca Sanat Galerisi, Mutlu Başkaya Sergisi Katalogu, Ankara
  • ERSOY Ayla. (2004). 500 Türk Sanatçısı. Akdeniz Yayıncılık. İstanbul
  • GALATALI Atilla . (1988). Teknolojik Toplumlarda Sanat ve Sanatçı II. Ulusal Sanat Sempozyumu Bildiri Kitapçığı. Hacettepe Üniversitesi. Ankara
  • GENÇAYDIN Zafer. (1988). Teknolojik Toplumlarda Sanat ve Sanatçı II. Ulusal Sanat Sempozyumu Bildiri Kitapçığı. Hacettepe Üniversitesi. Ankara
  • İPŞİROĞLU Nazan-Mazhar. (2009). Sanatta Devrim. Hayalbaz Yayınları. İstanbul 9. KILIÇ Levend. (1995). Video Sanatı. Hil Yayınları. İstanbul
  • KOSUTH Joseph. (1980). Felsefenin Sonu Sanatın Başlangıcı Çev. Şükrü Aysan, Sanat Olarak Betik, Sanat Tanımı Topluluğu Yayını, İstanbul
  • KUSPİT Donald. (2006). Sanatın Sonu. Metis Yayınları. İstanbul
  • LYNTON Norbert. (2004). Modern Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi.
  • İstanbul
  • ÖZSEZGİN Kaya. (1988). Teknolojik Toplumlarda Sanat ve Sanatçı II. Ulusal Sanat Sempozyumu Bildiri Kitapçığı. Hacettepe Üniversitesi. Ankara
  • ŞAHİNER Rıfat. (2006). Neoavagardistlerin Hazır Yapımlarına Nasıl Bakmalı?. Hacettepe Üniversitesi Sanat ve Tasarım Sempozyumu. Ankara
  • TUNALI İsmail. (1992), Felsefenin Işığında Modern Resim, İstanbul,Remzi Kitabevi
  • YILMAZ Mehmet. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ütopya Yayıncılık. Ankara 17. YILMAZ Serdar. (2008). Kavramsal Sanatta İroni ve Olumsallık. Doktora Tezi. İstanbul
  • http://www.dijimecmua.com/index.php?c=sw&v=203&s=431&p=133

Use of Ready-Made Objects and Technology in Art and Its Reflection to The Art of Ceramics

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 1, 111 - 135, 01.11.2011

Öz

Art tended towards constant innovation and change with the collapse of tradition with modernism, and towards growth, derivation and therefore reproduction with the technology. Modern technology, after its development as a mechanical production power exceeding well above the human force, provides various possibilities for artistic production like any other areas. This tight link and relation between technology and art pushed all plastic arts towards a fundamental change. The close relation between the art of ceramics as a branch of plastic arts and the technology and daily utility objects a product of technology is remarkable. The art of ceramics, when compared to all other arts, has just been able to solve the contextual and aesthetical transformation against the developing technology. The art of ceramics in our age establishes an aesthetical connection with technology and its combination with thinking and concept puts forward a new manner. 

Kaynakça

  • ALKAN Dilek. (1999). Amerika’da Çağdaş Seramik Sanatı. Anadolu Sanat. Sayı: 10. Eskişehir
  • DUCHAMP Marcel (2003). Marcel Duchamp ve Ready-Made, Modernizmin Serüveni, Hazırlayan: Enis Batur, YKY,
  • İstanbul
  • ERİNÇ M.Sıtkı; (1997) Kare Sanat Galerisi, Füsun Kavalcı Sergisi Katalogu, İstanbul
  • ERİNÇ M.Sıtkı. (2004). Karaca Sanat Galerisi, Mutlu Başkaya Sergisi Katalogu, Ankara
  • ERSOY Ayla. (2004). 500 Türk Sanatçısı. Akdeniz Yayıncılık. İstanbul
  • GALATALI Atilla . (1988). Teknolojik Toplumlarda Sanat ve Sanatçı II. Ulusal Sanat Sempozyumu Bildiri Kitapçığı. Hacettepe Üniversitesi. Ankara
  • GENÇAYDIN Zafer. (1988). Teknolojik Toplumlarda Sanat ve Sanatçı II. Ulusal Sanat Sempozyumu Bildiri Kitapçığı. Hacettepe Üniversitesi. Ankara
  • İPŞİROĞLU Nazan-Mazhar. (2009). Sanatta Devrim. Hayalbaz Yayınları. İstanbul 9. KILIÇ Levend. (1995). Video Sanatı. Hil Yayınları. İstanbul
  • KOSUTH Joseph. (1980). Felsefenin Sonu Sanatın Başlangıcı Çev. Şükrü Aysan, Sanat Olarak Betik, Sanat Tanımı Topluluğu Yayını, İstanbul
  • KUSPİT Donald. (2006). Sanatın Sonu. Metis Yayınları. İstanbul
  • LYNTON Norbert. (2004). Modern Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi.
  • İstanbul
  • ÖZSEZGİN Kaya. (1988). Teknolojik Toplumlarda Sanat ve Sanatçı II. Ulusal Sanat Sempozyumu Bildiri Kitapçığı. Hacettepe Üniversitesi. Ankara
  • ŞAHİNER Rıfat. (2006). Neoavagardistlerin Hazır Yapımlarına Nasıl Bakmalı?. Hacettepe Üniversitesi Sanat ve Tasarım Sempozyumu. Ankara
  • TUNALI İsmail. (1992), Felsefenin Işığında Modern Resim, İstanbul,Remzi Kitabevi
  • YILMAZ Mehmet. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ütopya Yayıncılık. Ankara 17. YILMAZ Serdar. (2008). Kavramsal Sanatta İroni ve Olumsallık. Doktora Tezi. İstanbul
  • http://www.dijimecmua.com/index.php?c=sw&v=203&s=431&p=133
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemalettin Sevim

Gamze Boz

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sevim, C., & Boz, G. (2011). Hazır-Nesnelerin ve Teknoloji Sanatta Kullanımı ve Seramik Sanatına Yansıması. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(1), 111-135.