Bu inceleme yazısında 1917-1995 yıllarında yaşamış olan Güney Koreli besteci Isang Yun’un hayatı, eserlerinin o dönem içinde bulunduğu belirsiz politik ortamlardan nasıl etkilendiği, Avrupa’daki öğrencilik ve sonrasında devam eden profesyonel müzik hayatında, kişisel tarzını nasıl oluşturduğu incelenmiştir.
Dünya çapında tanınmış bir besteci olan Isang Yun’un kendi isteğiyle yok ettiği eserleri dışında, hemen hemen bütün eserleri seslendirilmiş ve önemli şirketler tarafından kaydı gerçekleştirilmiştir. Ancak ülkemizde ne yazık ki henüz pek tanınmamaktadır.
İncelememin çıkış noktası bestecinin seslendirmekten onur duyduğum “CONTEMPLATION” adlı eseridir. Yun’un iki viyola için 1988’de bestelediği “CONTEMPLATION” adlı eserinin Türkiye’deki ilk seslendirilişi, MEÜ Prof. Dr. Uğur Oral Kültür Merkezi’nde 2 Aralık 2011’de viyola sanatçıları Dr.Tuba Özkan ve Prof. Siegfried Führlinger tarafından gerçekleştirilmiştir.
This feature shall look over the life of Korean compositor Isang Yun lived in 1917-
1995, how his compositions were affected due to political disturbances at that time
and how he had formed his individual style in his school days in Europe and in the
days of his professional music carrier.
Substantially all of the compositions of worldwide compositor Isang Yun except
that he removed some of them of his own accord had been performed and recorded
by well-known music companies. Unfortunately he is little known in Turkey.
Starting Point of this investigation is a composition of him, “CONTEMPLATION”
I performed proudly. The first audience of CONTEMPLATION in Turkey, com-
posed for two violas in 1988, has been performed by two violists, Dr. Tuba Özkan
and Prof. Siegfried Führlinger at MEÜ Prof. Dr. Uğur Oral Culture Center in 2nd
of December, 2011.