BibTex RIS Kaynak Göster

Modernizim Sonrası Alternatiflerinden: Feminist Söylem ve Batılı Sanatçılar

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 5, 172 - 186, 02.12.2013

Öz

Sanat, bütün insan yaşamından beslenen bir gerçekliktir. Dolayısıyla, sosyal ve psikolojik amaçlara hizmet eder. Ayrıca, bilinçli olarak belirlenmeyen hatta sanatçının kendisinin de farkında olmadığı kolektif mitleri yansıtan unsurları da ifade eder. Bazı duygusal ifadeler, sanat eserleri sanatçının yaşadığı döneme damgasını vurur ve bazıları sonraki nesilleri de harekete geçirir. Böylelikle sanat eserleri incelendiğinde bazı özelliklerin zaman, mekân ve sanat ekolüne endeksli, bazılarının ise belli bir sanatçıya özgü olduğu görülmektedir. Dolayısıyla, herhangi bir resmin, heykelin, enstalâsyonun yorumu, kültürel yapılanmaya paralel olarak ortaya çıkan daha derinlerdeki motiflere de başvurmayı gerektirir. Bazı teorisyenlere göre, cinsiyet, kadın ve erkeklerde temel tecrübe, beklenti ve algı farklılıkları yaratmakta ve bunlar yaratıcı süreçleri etkilemektedir. 

Kaynakça

  • BİLTON, T, BONET, K, JONES, M, STANWORTH, M, SHEARD, K, WEBSTER, A (1981). Introductory Sociology, Mac Kays of Chatham PIC: London
  • BOETTGER, Suzaan (2008). Looking At And Overlooking Women Working in Land, http:// weadartists.org/women-land- artists-1970s, (Erişim tarihi 5 Aralık 2013)
  • BROUDE, Norma (1982). ‘‘Miriam Schapiro and Femmage: Reflections on the Conflict Between Decoration and Abstrac- tion in Twentieth Century Art,’’ Feminism and Art History (Ed: Norma Broude and Mary D. Garrard), Harper&Row Pub: New York
  • ÇELEBİ, Nilgün (1990). Kadınlarımızın Cinsiyet Rolü Tutumları, Sebat Ofset, Konya
  • DUNCAN, Carol (1982). ‘‘Virility and Domination in Early Twentieth Century Vanguard Painting’’, Feminism and Art
  • History, (Ed: Norma Broude and Mary D.Garrard), Harper &Row Pub: New York
  • DİRİCAN, Gül (1995). ‘‘Anja Meulenbelt: Sosyalist ve Feminist’’, Milliyet Sanat Dergisi, 168,Doğan Ofset Yayıncılık Mat-
  • baacılık: İstanbul
  • EVREN, Süreyya (2012). ‘‘Kendini Yoko Ono’ya Bırakmak’’, Milliyet Sanat Dergisi, Ağustos Sayısı, sayı 641, Doğan Ofset Yayıncılık Matbaacılık: İstanbul
  • Gagosian Gallery, Tracey Emin (2013). http://www.gagosian.com/exhibitions/Beverly-hills-2007-tracey-emin , (Erişim ta- rihi: 5 Aralık 2013)
  • HUMM, Maggie (2002). Feminist Edebiyat Eleştirisi (Çev. Özge Altay), Say yay: İstanbul
  • İLYASOĞLU, Aynur (2001). Kadınların Yaşam Tarihi Anlatılarına Kadın Çalışmaları Alanından Bir Bakış, Sel Yay:
  • İstanbul
  • KANDİYOTİ, D (1990). Ataerkil Örüntüler: Türk Toplumunda Erkek Egemenliğinin Çözümlenmesine Yönelik Notlar
  • ’ler Türkiye’sinde Kadın Bakış Açısından Kadınlar, İletişim Yay: İstanbul
  • KELLY, Mary, Post Partum Document (2012). http://www.marykellyartist.com/post_partum_document.html ,
  • (Erişim tarihi, 5Aralık 2013)
  • MENGÜ, M.Hale (2010). ‘‘Abramovich Moma’daki Masasında Sizi Bekliyor’’, Milliyet Sanat Dergisi, 112, Doğan Ofset Yayıncılık Matbaacılık: İstanbul
  • NOUMALA, Nancy (1982), ‘‘Matrilineal Reinterpretatıon of some Egyptian Sacred Cows’’, Feminism and Art History (Ed: Norma Braude and Mary D.Garrard), Harper &Row Publishers: New York
  • RIFAT, Samih (2002-2003). ‘‘Cindy Sherman’ın Yüzü Hep Kendi Yüzü’’, Aries Dergisi 3, Ocak-Şubat Sayısı, Koç Kültür Sanat ve Tanıtım Hizmetleri Tic. Aş, Mas Matbaacılık: İstanbul
  • SARUP, Madan (1993). Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm (Çev. A.Baki Güçlü), Bilim ve Sanat Yay./ARK: Ankara
  • SCULLY, Vincent (1982). ‘‘The Great Goddess and the Palace Architecture Of Crete’’, Feminism and Art History (Ed:Norma Broude and Mary D.Garrard) Harper&Row Pub: New York
  • SHERMANN, Claire Richter (1982). ‘‘Taking a Second Look:Observations on the Iconography Of a French Qu- een Jeanne de Bourbon (1338-1378)’’ , Feminism and Art History (Ed:Norma Broude and Mary D.Garrard), Harper&Row Pub: New York
  • YASA YAMAN, Zeynep (2000). ‘‘Modernizmin Alternatifleri:1970’lerde Sanat’’, Plastik Sanatlar Dergisi Ark, sayı6-7, Çağdaş Heykeltıraşlar Derneği yay: Ankara
  • YÜCEL, Derya (2004-2005). ‘‘Göçebe Bir Deneyimin İfadesi: Tracey İstanbul’daydı’’ Türkiye’de Sanat Dergisi, Kasım- Aralık sayısı, sayı 66
  • ZELLER, Ursula (2011). Sanatçı Kataloğu

One of the Alternatives of Post-Modernism Period: Feminist Rhetoric and European Artists

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 5, 172 - 186, 02.12.2013

Öz









Art is a reality feeding from human life. So ıt serves social and psychological aims then it points
out collective mits which not determines logical from artist. Some emotional terms about arts
sealed period which aritsts living and the others evokes later generations.Some arts depends on
period, space or ‘izm’ some arts depends on artist.So all of the art Works;paintings,sculptures and
enstallations interprations can be able to refer both cultural modification and deep patterns.Some
teorisians says;sexualism, effects man and woman different ways. Especially artistic creation. 





Kaynakça

  • BİLTON, T, BONET, K, JONES, M, STANWORTH, M, SHEARD, K, WEBSTER, A (1981). Introductory Sociology, Mac Kays of Chatham PIC: London
  • BOETTGER, Suzaan (2008). Looking At And Overlooking Women Working in Land, http:// weadartists.org/women-land- artists-1970s, (Erişim tarihi 5 Aralık 2013)
  • BROUDE, Norma (1982). ‘‘Miriam Schapiro and Femmage: Reflections on the Conflict Between Decoration and Abstrac- tion in Twentieth Century Art,’’ Feminism and Art History (Ed: Norma Broude and Mary D. Garrard), Harper&Row Pub: New York
  • ÇELEBİ, Nilgün (1990). Kadınlarımızın Cinsiyet Rolü Tutumları, Sebat Ofset, Konya
  • DUNCAN, Carol (1982). ‘‘Virility and Domination in Early Twentieth Century Vanguard Painting’’, Feminism and Art
  • History, (Ed: Norma Broude and Mary D.Garrard), Harper &Row Pub: New York
  • DİRİCAN, Gül (1995). ‘‘Anja Meulenbelt: Sosyalist ve Feminist’’, Milliyet Sanat Dergisi, 168,Doğan Ofset Yayıncılık Mat-
  • baacılık: İstanbul
  • EVREN, Süreyya (2012). ‘‘Kendini Yoko Ono’ya Bırakmak’’, Milliyet Sanat Dergisi, Ağustos Sayısı, sayı 641, Doğan Ofset Yayıncılık Matbaacılık: İstanbul
  • Gagosian Gallery, Tracey Emin (2013). http://www.gagosian.com/exhibitions/Beverly-hills-2007-tracey-emin , (Erişim ta- rihi: 5 Aralık 2013)
  • HUMM, Maggie (2002). Feminist Edebiyat Eleştirisi (Çev. Özge Altay), Say yay: İstanbul
  • İLYASOĞLU, Aynur (2001). Kadınların Yaşam Tarihi Anlatılarına Kadın Çalışmaları Alanından Bir Bakış, Sel Yay:
  • İstanbul
  • KANDİYOTİ, D (1990). Ataerkil Örüntüler: Türk Toplumunda Erkek Egemenliğinin Çözümlenmesine Yönelik Notlar
  • ’ler Türkiye’sinde Kadın Bakış Açısından Kadınlar, İletişim Yay: İstanbul
  • KELLY, Mary, Post Partum Document (2012). http://www.marykellyartist.com/post_partum_document.html ,
  • (Erişim tarihi, 5Aralık 2013)
  • MENGÜ, M.Hale (2010). ‘‘Abramovich Moma’daki Masasında Sizi Bekliyor’’, Milliyet Sanat Dergisi, 112, Doğan Ofset Yayıncılık Matbaacılık: İstanbul
  • NOUMALA, Nancy (1982), ‘‘Matrilineal Reinterpretatıon of some Egyptian Sacred Cows’’, Feminism and Art History (Ed: Norma Braude and Mary D.Garrard), Harper &Row Publishers: New York
  • RIFAT, Samih (2002-2003). ‘‘Cindy Sherman’ın Yüzü Hep Kendi Yüzü’’, Aries Dergisi 3, Ocak-Şubat Sayısı, Koç Kültür Sanat ve Tanıtım Hizmetleri Tic. Aş, Mas Matbaacılık: İstanbul
  • SARUP, Madan (1993). Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm (Çev. A.Baki Güçlü), Bilim ve Sanat Yay./ARK: Ankara
  • SCULLY, Vincent (1982). ‘‘The Great Goddess and the Palace Architecture Of Crete’’, Feminism and Art History (Ed:Norma Broude and Mary D.Garrard) Harper&Row Pub: New York
  • SHERMANN, Claire Richter (1982). ‘‘Taking a Second Look:Observations on the Iconography Of a French Qu- een Jeanne de Bourbon (1338-1378)’’ , Feminism and Art History (Ed:Norma Broude and Mary D.Garrard), Harper&Row Pub: New York
  • YASA YAMAN, Zeynep (2000). ‘‘Modernizmin Alternatifleri:1970’lerde Sanat’’, Plastik Sanatlar Dergisi Ark, sayı6-7, Çağdaş Heykeltıraşlar Derneği yay: Ankara
  • YÜCEL, Derya (2004-2005). ‘‘Göçebe Bir Deneyimin İfadesi: Tracey İstanbul’daydı’’ Türkiye’de Sanat Dergisi, Kasım- Aralık sayısı, sayı 66
  • ZELLER, Ursula (2011). Sanatçı Kataloğu
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berna Kaya Okan

Yayımlanma Tarihi 2 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Kaya Okan, B. (2013). Modernizim Sonrası Alternatiflerinden: Feminist Söylem ve Batılı Sanatçılar. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 5(5), 172-186.