Sanat, bütün insan yaşamından beslenen bir gerçekliktir. Dolayısıyla, sosyal ve psikolojik amaçlara hizmet eder. Ayrıca, bilinçli olarak belirlenmeyen hatta sanatçının kendisinin de farkında olmadığı kolektif mitleri yansıtan unsurları da ifade eder. Bazı duygusal ifadeler, sanat eserleri sanatçının yaşadığı döneme damgasını vurur ve bazıları sonraki nesilleri de harekete geçirir. Böylelikle sanat eserleri incelendiğinde bazı özelliklerin zaman, mekân ve sanat ekolüne endeksli, bazılarının ise belli bir sanatçıya özgü olduğu görülmektedir. Dolayısıyla, herhangi bir resmin, heykelin, enstalâsyonun yorumu, kültürel yapılanmaya paralel olarak ortaya çıkan daha derinlerdeki motiflere de başvurmayı gerektirir. Bazı teorisyenlere göre, cinsiyet, kadın ve erkeklerde temel tecrübe, beklenti ve algı farklılıkları yaratmakta ve bunlar yaratıcı süreçleri etkilemektedir.
BİLTON, T, BONET, K, JONES, M, STANWORTH, M, SHEARD, K, WEBSTER, A (1981). Introductory Sociology, Mac Kays of Chatham PIC: London
BOETTGER, Suzaan (2008). Looking At And Overlooking Women Working in Land, http:// weadartists.org/women-land- artists-1970s, (Erişim tarihi 5 Aralık 2013)
BROUDE, Norma (1982). ‘‘Miriam Schapiro and Femmage: Reflections on the Conflict Between Decoration and Abstrac- tion in Twentieth Century Art,’’ Feminism and Art History (Ed: Norma Broude and Mary D. Garrard), Harper&Row Pub: New York
ÇELEBİ, Nilgün (1990). Kadınlarımızın Cinsiyet Rolü Tutumları, Sebat Ofset, Konya
DUNCAN, Carol (1982). ‘‘Virility and Domination in Early Twentieth Century Vanguard Painting’’, Feminism and Art
History, (Ed: Norma Broude and Mary D.Garrard), Harper &Row Pub: New York
DİRİCAN, Gül (1995). ‘‘Anja Meulenbelt: Sosyalist ve Feminist’’, Milliyet Sanat Dergisi, 168,Doğan Ofset Yayıncılık Mat-
baacılık: İstanbul
EVREN, Süreyya (2012). ‘‘Kendini Yoko Ono’ya Bırakmak’’, Milliyet Sanat Dergisi, Ağustos Sayısı, sayı 641, Doğan Ofset Yayıncılık Matbaacılık: İstanbul
HUMM, Maggie (2002). Feminist Edebiyat Eleştirisi (Çev. Özge Altay), Say yay: İstanbul
İLYASOĞLU, Aynur (2001). Kadınların Yaşam Tarihi Anlatılarına Kadın Çalışmaları Alanından Bir Bakış, Sel Yay:
İstanbul
KANDİYOTİ, D (1990). Ataerkil Örüntüler: Türk Toplumunda Erkek Egemenliğinin Çözümlenmesine Yönelik Notlar
’ler Türkiye’sinde Kadın Bakış Açısından Kadınlar, İletişim Yay: İstanbul
KELLY, Mary, Post Partum Document (2012). http://www.marykellyartist.com/post_partum_document.html ,
(Erişim tarihi, 5Aralık 2013)
MENGÜ, M.Hale (2010). ‘‘Abramovich Moma’daki Masasında Sizi Bekliyor’’, Milliyet Sanat Dergisi, 112, Doğan Ofset Yayıncılık Matbaacılık: İstanbul
NOUMALA, Nancy (1982), ‘‘Matrilineal Reinterpretatıon of some Egyptian Sacred Cows’’, Feminism and Art History (Ed: Norma Braude and Mary D.Garrard), Harper &Row Publishers: New York
RIFAT, Samih (2002-2003). ‘‘Cindy Sherman’ın Yüzü Hep Kendi Yüzü’’, Aries Dergisi 3, Ocak-Şubat Sayısı, Koç Kültür Sanat ve Tanıtım Hizmetleri Tic. Aş, Mas Matbaacılık: İstanbul
SARUP, Madan (1993). Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm (Çev. A.Baki Güçlü), Bilim ve Sanat Yay./ARK: Ankara
SCULLY, Vincent (1982). ‘‘The Great Goddess and the Palace Architecture Of Crete’’, Feminism and Art History (Ed:Norma Broude and Mary D.Garrard) Harper&Row Pub: New York
SHERMANN, Claire Richter (1982). ‘‘Taking a Second Look:Observations on the Iconography Of a French Qu- een Jeanne de Bourbon (1338-1378)’’ , Feminism and Art History (Ed:Norma Broude and Mary D.Garrard), Harper&Row Pub: New York
YASA YAMAN, Zeynep (2000). ‘‘Modernizmin Alternatifleri:1970’lerde Sanat’’, Plastik Sanatlar Dergisi Ark, sayı6-7, Çağdaş Heykeltıraşlar Derneği yay: Ankara
YÜCEL, Derya (2004-2005). ‘‘Göçebe Bir Deneyimin İfadesi: Tracey İstanbul’daydı’’ Türkiye’de Sanat Dergisi, Kasım- Aralık sayısı, sayı 66
ZELLER, Ursula (2011). Sanatçı Kataloğu
One of the Alternatives of Post-Modernism Period: Feminist Rhetoric and European Artists
Art is a reality feeding from human life. So ıt serves social and psychological aims then it points
out collective mits which not determines logical from artist. Some emotional terms about arts
sealed period which aritsts living and the others evokes later generations.Some arts depends on
period, space or ‘izm’ some arts depends on artist.So all of the art Works;paintings,sculptures and
enstallations interprations can be able to refer both cultural modification and deep patterns.Some
teorisians says;sexualism, effects man and woman different ways. Especially artistic creation.
BİLTON, T, BONET, K, JONES, M, STANWORTH, M, SHEARD, K, WEBSTER, A (1981). Introductory Sociology, Mac Kays of Chatham PIC: London
BOETTGER, Suzaan (2008). Looking At And Overlooking Women Working in Land, http:// weadartists.org/women-land- artists-1970s, (Erişim tarihi 5 Aralık 2013)
BROUDE, Norma (1982). ‘‘Miriam Schapiro and Femmage: Reflections on the Conflict Between Decoration and Abstrac- tion in Twentieth Century Art,’’ Feminism and Art History (Ed: Norma Broude and Mary D. Garrard), Harper&Row Pub: New York
ÇELEBİ, Nilgün (1990). Kadınlarımızın Cinsiyet Rolü Tutumları, Sebat Ofset, Konya
DUNCAN, Carol (1982). ‘‘Virility and Domination in Early Twentieth Century Vanguard Painting’’, Feminism and Art
History, (Ed: Norma Broude and Mary D.Garrard), Harper &Row Pub: New York
DİRİCAN, Gül (1995). ‘‘Anja Meulenbelt: Sosyalist ve Feminist’’, Milliyet Sanat Dergisi, 168,Doğan Ofset Yayıncılık Mat-
baacılık: İstanbul
EVREN, Süreyya (2012). ‘‘Kendini Yoko Ono’ya Bırakmak’’, Milliyet Sanat Dergisi, Ağustos Sayısı, sayı 641, Doğan Ofset Yayıncılık Matbaacılık: İstanbul
HUMM, Maggie (2002). Feminist Edebiyat Eleştirisi (Çev. Özge Altay), Say yay: İstanbul
İLYASOĞLU, Aynur (2001). Kadınların Yaşam Tarihi Anlatılarına Kadın Çalışmaları Alanından Bir Bakış, Sel Yay:
İstanbul
KANDİYOTİ, D (1990). Ataerkil Örüntüler: Türk Toplumunda Erkek Egemenliğinin Çözümlenmesine Yönelik Notlar
’ler Türkiye’sinde Kadın Bakış Açısından Kadınlar, İletişim Yay: İstanbul
KELLY, Mary, Post Partum Document (2012). http://www.marykellyartist.com/post_partum_document.html ,
(Erişim tarihi, 5Aralık 2013)
MENGÜ, M.Hale (2010). ‘‘Abramovich Moma’daki Masasında Sizi Bekliyor’’, Milliyet Sanat Dergisi, 112, Doğan Ofset Yayıncılık Matbaacılık: İstanbul
NOUMALA, Nancy (1982), ‘‘Matrilineal Reinterpretatıon of some Egyptian Sacred Cows’’, Feminism and Art History (Ed: Norma Braude and Mary D.Garrard), Harper &Row Publishers: New York
RIFAT, Samih (2002-2003). ‘‘Cindy Sherman’ın Yüzü Hep Kendi Yüzü’’, Aries Dergisi 3, Ocak-Şubat Sayısı, Koç Kültür Sanat ve Tanıtım Hizmetleri Tic. Aş, Mas Matbaacılık: İstanbul
SARUP, Madan (1993). Post-Yapısalcılık ve Postmodernizm (Çev. A.Baki Güçlü), Bilim ve Sanat Yay./ARK: Ankara
SCULLY, Vincent (1982). ‘‘The Great Goddess and the Palace Architecture Of Crete’’, Feminism and Art History (Ed:Norma Broude and Mary D.Garrard) Harper&Row Pub: New York
SHERMANN, Claire Richter (1982). ‘‘Taking a Second Look:Observations on the Iconography Of a French Qu- een Jeanne de Bourbon (1338-1378)’’ , Feminism and Art History (Ed:Norma Broude and Mary D.Garrard), Harper&Row Pub: New York
YASA YAMAN, Zeynep (2000). ‘‘Modernizmin Alternatifleri:1970’lerde Sanat’’, Plastik Sanatlar Dergisi Ark, sayı6-7, Çağdaş Heykeltıraşlar Derneği yay: Ankara
YÜCEL, Derya (2004-2005). ‘‘Göçebe Bir Deneyimin İfadesi: Tracey İstanbul’daydı’’ Türkiye’de Sanat Dergisi, Kasım- Aralık sayısı, sayı 66