BibTex RIS Kaynak Göster

Bilimsel Sembollerin ve Denklemlerin Grafik Tasarımda Kullanılması

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 6, 113 - 127, 02.06.2014
https://doi.org/10.20488/austd.71261

Öz

Algılama sayesinde içinde yaşadığımız çevreyi anlamlandırıyor ve yorumluyoruz. Algıladığımız iletileri anlaşılır bilgilere dönüştürmek için de birçok yöntem kullanmaktayız. Örneğin bilimsel denklemler ve semboller sayesinde gerçekliğin görsel yansımalarını veya neyi ifade ettiklerini rasyonel biçimde anlıyoruz. Ancak bizler duyguları ve sezgileri olan varlıklarız. Çevremizde olup bitenleri yenilikçi ve yaratıcı olabilmek adına farklı bir bakış açısıyla da algılama ihtiyacı duyabiliriz. Bu makale, bilimsel sembollerin ve denklemlerin algılanmasına farklı bir bakış açısı getirip, onların grafik tasarımda çeşitli kavramları ifade etmek için nasıl kullanıldıklarına odaklanmaktadır. 

Kaynakça

  • BECER, Emre (1997). İletişim ve Grafik Tasarım Dost Yayınları: Ankara.
  • BOWERS, John (2011). Introduction To Graphic Design Methodologies and Processes (Çev.Çağlar Okur), John Wiley & Sons: Kanada
  • JEAN, Georges (1999). Signs, Symbols and Chiphers Thames Hudson: İngiltere.
  • Kılıç, L., Altunay A., Savaş H., Durmaz B. ve (2013). Görsel Estetik Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.
  • ÖZMEN, İsmail (1994). Dünya Düşünce Antolojisi Saypa: Ankara. S: 170
  • TURGUT, Erol (2013). Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri Anı Yayıncılık: Ankara.
  • TWEMLOW, Alice (2008). Grafik Tasarım Ne İçindir? (Çev.Çağlar Okur), Yem Yayın: İstanbul.
  • UÇAR, Tevfik Fikret (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım İnkilap Yayınevi: İstanbul.
  • VİGNELLİ, Massimo (2010). The Vignelli Canon (Çev.Çağlar Okur), Lars Müller: Baden, İsviçre.
  • Wheeler, A., Katz, J. ve (2011). Brand Atlas (Çev.Çağlar Okur), John Wiley & Sons: Kanada.
  • Karamustafa Sadık (2003). “Sadık Karamustafa”, Grafist 7. Uluslararası Grafik Tasarım Günleri, Hazırlayan: Ebru Aytoğ, Dilek Bektaş, Burcu Dündar, Ayşegül İzer Drahşan, Leyla Ersin Ekmekçiler, Melih Görgün, Sadık Karamustafa, Sinan Niyazioğlu, Canan Suner, Umut Südüak, Ofset Yayınevi: İstanbul.
  • Icograda (Çev.Leyla Tonguç Basmacı), (Temmuz: 2012) “Icograda 2011 Tasarım Eğitimi Manifestosu”, Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar. Sayı: 118, A4 Ofset: İstanbul, Sayfa: 1
  • Elmasoğlu Adnan, (Haziran: 2013) “Olmasaydın Olmazdık”, Marketing Türkiye İle En Yaratıcı Reklamlar. Sayı: 2, Tor Ofset: İstanbul, Sayfa: 40

The Use of Scientific Symbols and Equations in Graphic Design

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 6, 113 - 127, 02.06.2014
https://doi.org/10.20488/austd.71261

Öz









We can recognize and interpret the environment that we live in by perception. In order to turn
the percept environment into meaningful information we use various methods. Such as, we use
scientific equations and symbols to get a visual representation or an identification of reality in a
rational way. However as human beings we have emotions and intuitions thus we also need to
perceive the environment with an alternate or enhanced point of view rather than rational in order
to be creative and innovative. This essay focuses on how to use scientific symbols and equations to
convey concepts in graphic design. 





Kaynakça

  • BECER, Emre (1997). İletişim ve Grafik Tasarım Dost Yayınları: Ankara.
  • BOWERS, John (2011). Introduction To Graphic Design Methodologies and Processes (Çev.Çağlar Okur), John Wiley & Sons: Kanada
  • JEAN, Georges (1999). Signs, Symbols and Chiphers Thames Hudson: İngiltere.
  • Kılıç, L., Altunay A., Savaş H., Durmaz B. ve (2013). Görsel Estetik Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.
  • ÖZMEN, İsmail (1994). Dünya Düşünce Antolojisi Saypa: Ankara. S: 170
  • TURGUT, Erol (2013). Grafik Dil ve Anlatım Biçimleri Anı Yayıncılık: Ankara.
  • TWEMLOW, Alice (2008). Grafik Tasarım Ne İçindir? (Çev.Çağlar Okur), Yem Yayın: İstanbul.
  • UÇAR, Tevfik Fikret (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım İnkilap Yayınevi: İstanbul.
  • VİGNELLİ, Massimo (2010). The Vignelli Canon (Çev.Çağlar Okur), Lars Müller: Baden, İsviçre.
  • Wheeler, A., Katz, J. ve (2011). Brand Atlas (Çev.Çağlar Okur), John Wiley & Sons: Kanada.
  • Karamustafa Sadık (2003). “Sadık Karamustafa”, Grafist 7. Uluslararası Grafik Tasarım Günleri, Hazırlayan: Ebru Aytoğ, Dilek Bektaş, Burcu Dündar, Ayşegül İzer Drahşan, Leyla Ersin Ekmekçiler, Melih Görgün, Sadık Karamustafa, Sinan Niyazioğlu, Canan Suner, Umut Südüak, Ofset Yayınevi: İstanbul.
  • Icograda (Çev.Leyla Tonguç Basmacı), (Temmuz: 2012) “Icograda 2011 Tasarım Eğitimi Manifestosu”, Grafik Sanatlar Üzerine Yazılar. Sayı: 118, A4 Ofset: İstanbul, Sayfa: 1
  • Elmasoğlu Adnan, (Haziran: 2013) “Olmasaydın Olmazdık”, Marketing Türkiye İle En Yaratıcı Reklamlar. Sayı: 2, Tor Ofset: İstanbul, Sayfa: 40
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çağlar Okur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Okur, Ç. (2014). Bilimsel Sembollerin ve Denklemlerin Grafik Tasarımda Kullanılması. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(6), 113-127. https://doi.org/10.20488/austd.71261