Kurumsal yıldönümleri; çoğunlukla ticari ya da ticari olmayan markalar tarafından kurumsal kimliğin değerini arttırmaya, çalışanlarla, müşterilerle ilişkileri güçlendirmeye ve yatırımcı güveni oluşturmaya yardımcı olan bir tanıtım etkinliği olarak kullanılmaktadır. Kurumsal yıldönümlerini anlamlı hale getiren şey ise, devamlılığın yaratmış olduğu manevi önemdir. Bu manevi öneme kimlik kazandırmak, bunu tanıtmak ve kutlanan yılı vurgulamak amacıyla oluşturulan simgeler de “yıldönümü amblemleri” olarak tanımlanabilir. Bu amblemlerin tasarımları ve özgün olmaları dikkat çekicilik ve akılda kalıcılık açısından önemlidir. Dolayısıyla yıldönümünü ifade eden rakamların içeriği ifade edecek şekilde yorumlanarak kavramsal simgelere dönüştürülmeleri, yaratıcı ve özgün sonuçlara ulaşılmasını sağlayabilir. Bu makalede yıldönümü amblem tasarımlarındaki yaklaşımlar ve örnekleri incelenmiştir.
BECER, Emre (1997). İletişim ve Grafik Tasarım Dost Yayınları: Ankara.
DIGNEN, Sheila (2004). Longman Business English Dictionary Longman: England
LESLY, Philip (1983). Lesly’ s Public Relations Handbook Prentice Hall , INC.: USA.
ÖZODAŞIK, Mustafa (2013). Halkla İlişkiler ve İletişim Anadolu Üniversitesi Yayınlar: Eskişehir.
UÇAR, Tevfik Fikret (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım İnkilap Yayınevi: İstanbul.
VİGNELLİ, Massimo (2010). The Vignelli Canon (Çev.Çağlar Okur), Lars Müller: Baden, İsviçre.
WHEELER, Alina (2012). Designing Brand Identity (Çev.Çağlar Okur), John Wiley & Sons: Kanada.
Kaynak İnternet Siteleri
Anadolu Üniversitesi 50. yıldönümü amblemi http://ftp.anadolu.edu.tr/Pictures/Au_Logolar/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Sinpaş Grubu 35. Yıl amblemi http://www.basinbulteni.com/sirket_logos/sinpas_35yil_logo.jpg (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
British Council 80. yıl amblemi http://brand.britishcouncil.org/downloads/logos/80th-anniversary-logo/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Massimo Vignelli, “Abdi İbrahim 100. Yıl amblemi” http://www.abdiibrahim.com.tr/en/press-room/press-kit.aspx (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Apple 30. Yıl amblemi http://www.apple.com/30-years/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Turkcell 20. Yıl amblemi http://medya.turkcell.com.tr/turkcell-20-yasinda-bulten_6067.html (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
T.C. Ziraat Bankası 150. Yıl amblemi http://www.ziraatliyiz.biz/wp-content/uploads/2013/11/10.jpg (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Christopher Scott ICOGRADA 50. Yıl ilanı https://christopherscottdesigner.com/2013/04/18/i50grada-by-christopher-scott/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Omar Vulpinari, “ICOGRADA 50. yıl amblemi” http://www.mi¬¬chelapovoleri.com/
(erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Studio İmagina, “Türkiye-Polonya Diplomatik İlişkileri 600. Yılı” amblem tasarımı. http://www.polonyarehberi.com/diplomatik-iliskilerin-600-yildonumu-kutlamalarinin-ortak-logosu-hazirlandi/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Den Norske Jordmorforening’ in 100. yıl amblemi (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Erdem Özil, “Fakir 80. yıl amblemi” http://www.tasarimyarismalari.com/fakirelektrikli-ev-aletleri-80-yil-logo-tasarimi-yarismasi-sonuclandi/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Mete Özkar, “RYD 20. Yıl amblemi” http://www.grafikhaber.net/yarisma-haberleri/ryd-20-yil-logo-yarismasi-sonuclandi.html (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
CERN 60. Yıl amblemi http://home.web.cern.ch/cern-people/updates/2013/11/60-years-sleek-and-stylish (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Studio İmagina, “Eski Dostlar, Yeni Liderler: 600 yıllık Türkiye-Polonya Diplomatik İlişkileri” yıldönümü amblemi http://www.polonyarehberi.com/diplomatik-iliskilerin-600-yildonumu-kutlamalarinin-ortak-logosu-hazirlandi/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
http://notoku.com/dis-halkla-iliskiler-ortam-ve-araclari/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
http://www.thavan.org.in/uploads/IJRMST01/3.pdf (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Corporate anniversaries are mostly used as a promotional event to increase the value of corporate identity of firms, business enterprises or their brands. They are also used to create investment
trust or strengthen the relations between, employees and customers. What makes corporate anniversaries meaningful is the importance of their moral value of continuity. Signs that are designed
to identify these moral values and indicate the anniversaries can be defined as “anniversary emblems.”The design and uniqueness of these emblems are important in the means of being remarkable
and memorable. Thus creative and unique results can be achieved by converting the numbers of
anniversaries into expressive signs. This article focuses on existing design approaches and examples
of anniversary emblem designs.
BECER, Emre (1997). İletişim ve Grafik Tasarım Dost Yayınları: Ankara.
DIGNEN, Sheila (2004). Longman Business English Dictionary Longman: England
LESLY, Philip (1983). Lesly’ s Public Relations Handbook Prentice Hall , INC.: USA.
ÖZODAŞIK, Mustafa (2013). Halkla İlişkiler ve İletişim Anadolu Üniversitesi Yayınlar: Eskişehir.
UÇAR, Tevfik Fikret (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım İnkilap Yayınevi: İstanbul.
VİGNELLİ, Massimo (2010). The Vignelli Canon (Çev.Çağlar Okur), Lars Müller: Baden, İsviçre.
WHEELER, Alina (2012). Designing Brand Identity (Çev.Çağlar Okur), John Wiley & Sons: Kanada.
Kaynak İnternet Siteleri
Anadolu Üniversitesi 50. yıldönümü amblemi http://ftp.anadolu.edu.tr/Pictures/Au_Logolar/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Sinpaş Grubu 35. Yıl amblemi http://www.basinbulteni.com/sirket_logos/sinpas_35yil_logo.jpg (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
British Council 80. yıl amblemi http://brand.britishcouncil.org/downloads/logos/80th-anniversary-logo/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Massimo Vignelli, “Abdi İbrahim 100. Yıl amblemi” http://www.abdiibrahim.com.tr/en/press-room/press-kit.aspx (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Apple 30. Yıl amblemi http://www.apple.com/30-years/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Turkcell 20. Yıl amblemi http://medya.turkcell.com.tr/turkcell-20-yasinda-bulten_6067.html (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
T.C. Ziraat Bankası 150. Yıl amblemi http://www.ziraatliyiz.biz/wp-content/uploads/2013/11/10.jpg (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Christopher Scott ICOGRADA 50. Yıl ilanı https://christopherscottdesigner.com/2013/04/18/i50grada-by-christopher-scott/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Omar Vulpinari, “ICOGRADA 50. yıl amblemi” http://www.mi¬¬chelapovoleri.com/
(erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Studio İmagina, “Türkiye-Polonya Diplomatik İlişkileri 600. Yılı” amblem tasarımı. http://www.polonyarehberi.com/diplomatik-iliskilerin-600-yildonumu-kutlamalarinin-ortak-logosu-hazirlandi/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Den Norske Jordmorforening’ in 100. yıl amblemi (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Erdem Özil, “Fakir 80. yıl amblemi” http://www.tasarimyarismalari.com/fakirelektrikli-ev-aletleri-80-yil-logo-tasarimi-yarismasi-sonuclandi/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Mete Özkar, “RYD 20. Yıl amblemi” http://www.grafikhaber.net/yarisma-haberleri/ryd-20-yil-logo-yarismasi-sonuclandi.html (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
CERN 60. Yıl amblemi http://home.web.cern.ch/cern-people/updates/2013/11/60-years-sleek-and-stylish (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
Studio İmagina, “Eski Dostlar, Yeni Liderler: 600 yıllık Türkiye-Polonya Diplomatik İlişkileri” yıldönümü amblemi http://www.polonyarehberi.com/diplomatik-iliskilerin-600-yildonumu-kutlamalarinin-ortak-logosu-hazirlandi/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
http://notoku.com/dis-halkla-iliskiler-ortam-ve-araclari/ (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)
http://www.thavan.org.in/uploads/IJRMST01/3.pdf (erişim tarihi: 15 Ekim 2014)