Fotoğrafın sanat dünyasına girmesi ile birlikte görünen gerçek birebir yansıtılmaya başlamış ve
resim sanatı artık farklı arayışlar içerisine girmek zorunda kalmıştır. Klasik resim algısının kırıl-
maya başladığı dönemlerde dada ile birlikte kolaj tekniği sanat tarihinde yerini almış gerçeküstücü
yaklaşımı benimseyen sanatçıların kolaj, fotomontaj vb çalışmalar ortaya çıkarmasında fotoğraf
yeni bir ifade biçimi olarak alternatif bir yol göstermiştir. Ressamlar, fotoğrafın sadece kopyalama
ve çoğaltma üzerine teknik bir anlayışı benimsemesi yerine, çalışmalarında sanatsal bir ifade aracı
olarak kullanılmasını tercih etmişlerdir. Fotoğraf sanatında da gerçeküstü bir yaklaşım oluşma-
ya başlamış ve Man Ray keşfetmiş olduğu Rayogram tekniği ile farklı anlatım biçimleri ortaya
koymuştur. Resimsel bir etkiye sahip olan bu teknik gerçeküstü fotoğraf tekniğinin de temellerini
atmıştır.
When photography emerged in the world of art, visible reality started to be reflected directly and
the art of painting had to search for new approaches. During the periods when classical understanding
of painting was challenged, the collage technique was introduced together with dada and
photography opened up new perspectives for the collage and photomontage works of those artists,
who accepted the expressionist approach. The painters preferred to use photography as a medium
of artistic expression rather than a technical approach for copy and reproduction. Therefore an
expressionist approach emerged in the art of photography and Man Ray developed different forms
of expression using the Rayograph technique, which is his own discovery. Tis technique, which also
has a painterly effect, laid the foundations of the expressionist photography technique.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |