Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Agustin Barrios Mangore'nin Eserlerindeki Folklorik, Taktiksel ve Dinsel Etkiler

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 92 - 103, 05.06.2018
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.509616

Öz





Paraguaylı klasik gitarist ve besteci Agustin Barrios Mangore Güney Amerika müziğindeki renkli
dokuyu klasik gitarda ustalıkla kullanmıştır. Bu nedenle günümüz gitar yorumcuları açısından
önemli bir yere sahiptir. Barok, klasik, romantik ve yöresel stillerde eserler yazmıştır. Eserlerinde
tarihi ve dini olayları kullanmış, doğadaki devinimleri taklit etmiştir. Bu özelliği sayesinde dönemin
klasik gitarist ve bestecilerinden ayrı bir yere sahiptir. Barrios’un, aynı zamanda gitar üzerindeki
olağanüstü bir doğaçlama yeteneği vardır. Eserlerinde yarattığı kendine has armonik doku bu
doğal yeteneğinden beslenmiştir. Eserleri teknik ve müzikal açıdan zor olsa da halen günümüzde
klasik gitaristler tarafından sevilerek icra edilmektedir. 





Kaynakça

  • Centurion, C. (2007) El Inalcanzable Agustín Barrios Mangoré 289 pages,
  • Godoy, S. - Szaran, S. (1994) Mangoré: vida y obra de Agustín Barrios. Editorial Don Bosco y Editorial Ñanduti, Asunción, Paraguay., pp. 40–48
  • Gonzalez, R. (2015) in Artist Spotlight. https://www.guitarsalon.com/blog/?p=14612
  • Riveros,T. Dos almas musicales: Agustín Pío Barrios y José del Rosario Diarte, Asunción, Paraguay
  • Russell D. (1995).”Music of Barrios David Russell, Guitar,” CD, Telarc International Corporation,
  • Stover, R. (1976) Agustín Barrios Mangoré, The Guitar Works of Agustín Barrios Mangoré, Vol. I (Belwin Mills, NY, Mel- ville)
  • Stover, R. (1977) Agustín Barrios Mangoré, The Guitar Works of Agustín Barrios Mangoré, Vol. II (Belwin Mills, NY, Melville 41.)
  • Stover, R. (1992) Six Silver Moonbeams, “The Life and Times of Agustín Barrios Mangoré” (Clovis, CA: Querico Publica- tions, 210.)
  • Stover, R. (1994) “Agustín Barrios Mangoré, Part I; Youth in Paraguay,” Guitar Review, No. 98 1-6
  • Stover, R. (1995) “Agustín Barrios Mangoré, His Life and Music Part III: Cacique Nitsuga Mangoré” Guitar Review, No. 100 page. 1.
  • Stover, R. (1995) “Agustín Barrios Mangoré, His Life and Music Part IV: Discussion and Analysis” Guitar Review, No. 101 page.26.
  • GÖRSEL KAYNAKÇASI
  • Görsel 1. Danza Paraguaya No.2: Jha, Che Valle! Galopa (geleneksel Paraguay ritmi) Görsel 2. 6/8’lik ve 3/4’luk ritimler arasında değişen popüler bir Paraguay Şarkısı Görsel 3. Prelüd 72-83. ölçüler
  • Görsel 4. Romanza en Imitación al Violoncello 1-6. ölçüler (bas partisindeki ezgi) Görsel 5. Barrios Guarani geleneksel elbisesiyle
  • Görsel 6. Andante Religioso 5-11. ölçüler (yatay akorlar)
  • Görsel 7. Allegro Solemne bölümü 26-34. ölçüler, 16’lık notalardan oluşan arpej
  • Görsel 8. Una Limosna por el Amor de Dios ‘un bas motifi
  • Görsel 9. Una Limosna por el Amor de Dios 2-5. ölçüler, soprano ve alt partinin birleşimi

Agustin Barrios Mangore: The Folkloric, Imitaive & The Religious İnfluence Behind His Compositions

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 92 - 103, 05.06.2018
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.509616

Öz









Agustin Borrios, Paraguayan classical guitarist and composer, successfully used the colorful
natüre of South American music in classical guitar; hence, an important guitarist among today’s
guitar players. He wrote pieces in baraque, classical, romantic and folk styles. He used historical
and religious events in his works, imitating the movements in natüre, which distinguishes him from
classical guitarists and composers of the period. Barrios also had an extraordinary improvisation
ability, which resulted in the harmonic nature of his works. His works are still performed by classical
guitarists although they are technically and musically difficult. 





Kaynakça

  • Centurion, C. (2007) El Inalcanzable Agustín Barrios Mangoré 289 pages,
  • Godoy, S. - Szaran, S. (1994) Mangoré: vida y obra de Agustín Barrios. Editorial Don Bosco y Editorial Ñanduti, Asunción, Paraguay., pp. 40–48
  • Gonzalez, R. (2015) in Artist Spotlight. https://www.guitarsalon.com/blog/?p=14612
  • Riveros,T. Dos almas musicales: Agustín Pío Barrios y José del Rosario Diarte, Asunción, Paraguay
  • Russell D. (1995).”Music of Barrios David Russell, Guitar,” CD, Telarc International Corporation,
  • Stover, R. (1976) Agustín Barrios Mangoré, The Guitar Works of Agustín Barrios Mangoré, Vol. I (Belwin Mills, NY, Mel- ville)
  • Stover, R. (1977) Agustín Barrios Mangoré, The Guitar Works of Agustín Barrios Mangoré, Vol. II (Belwin Mills, NY, Melville 41.)
  • Stover, R. (1992) Six Silver Moonbeams, “The Life and Times of Agustín Barrios Mangoré” (Clovis, CA: Querico Publica- tions, 210.)
  • Stover, R. (1994) “Agustín Barrios Mangoré, Part I; Youth in Paraguay,” Guitar Review, No. 98 1-6
  • Stover, R. (1995) “Agustín Barrios Mangoré, His Life and Music Part III: Cacique Nitsuga Mangoré” Guitar Review, No. 100 page. 1.
  • Stover, R. (1995) “Agustín Barrios Mangoré, His Life and Music Part IV: Discussion and Analysis” Guitar Review, No. 101 page.26.
  • GÖRSEL KAYNAKÇASI
  • Görsel 1. Danza Paraguaya No.2: Jha, Che Valle! Galopa (geleneksel Paraguay ritmi) Görsel 2. 6/8’lik ve 3/4’luk ritimler arasında değişen popüler bir Paraguay Şarkısı Görsel 3. Prelüd 72-83. ölçüler
  • Görsel 4. Romanza en Imitación al Violoncello 1-6. ölçüler (bas partisindeki ezgi) Görsel 5. Barrios Guarani geleneksel elbisesiyle
  • Görsel 6. Andante Religioso 5-11. ölçüler (yatay akorlar)
  • Görsel 7. Allegro Solemne bölümü 26-34. ölçüler, 16’lık notalardan oluşan arpej
  • Görsel 8. Una Limosna por el Amor de Dios ‘un bas motifi
  • Görsel 9. Una Limosna por el Amor de Dios 2-5. ölçüler, soprano ve alt partinin birleşimi
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Güray Alyörük

Yayımlanma Tarihi 5 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alyörük, G. (2018). Agustin Barrios Mangore’nin Eserlerindeki Folklorik, Taktiksel ve Dinsel Etkiler. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 8(1), 92-103. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.509616