Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2014-2019 YILLARI ARASINDA GERÇEKLEŞEN ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE ORTAK TEMEL TASARIM ÇALIŞTAYLARININ ETKİLERİ

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 1, 93 - 108, 09.07.2021
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.970956

Öz

Tüm tasarım disiplinlerinde olduğu gibi Endüstriyel Tasarım eğitimi de “Temel Tasarım” ile başlar. Orta öğretimin sonuna kadar hiç karşılaşılmayan bir yöntemle ders yapmak, uygulamalı olarak soyut konuları görselleştirmek, öğrencilerin en çok zorlandığı aşamadır.
Türkiye’de günümüz verilerine göre 32 üniversitede Endüstriyel Tasarım eğitimi verilmektedir. Bu üniversitelerin 5 tanesinin bulunduğu Ankara’da 2014 yılında başlatılan bir çalıştay formatı ile eğitim öğretimde ortak, farklı yöntemler ile öğrenci profillerinin eğitimdeki etkileri gözlenmiştir. Çalıştay formatının amacı öğrenciler, öğretim elemanları ve ders içerikleri ile işleniş yöntemlerinin karşılıklı tanıtılması ve aynı eğitimi alan öğrencilerin ortak zeminde iş yapma becerisi elde edebilmesine yardımcı olmaktır. Çalıştay çıktısı olarak yapılan işlerin sergilenmesi de önemlidir. Aynı formatta toplam 3 çalıştay gerçekleşmiştir. 2017 sonrasında gerek üniversitelerdeki kontenjanın artması ve gerekse mekânsal sınırlılıklar sonucu farklı bir formatta çalıştaylar gerçekleşmiştir. Bu makalede ortak çalıştaylar ve farklı okullar ile Atılım Üniversitesi Endüstriyel Tasarımı Bölümü olarak katılım sağlanan ortak çalıştaylar incelenmiştir. Burada incelenen çalıştaylar dışında farklı okullar arasında ortak çalışmaların yapıldığı bilinmektedir.

Kaynakça

  • • Akbulut, D. (2014). Tasarımda Temel Etkileşim: Temel Tasarım Eğitiminde Bütünleşik Ortak Zemin. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1 (13) , 23-40. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sanatvetasarim/issue/20654/220356 Erişim: 03.01.2020
  • • Çetinkaya, Ç. (2011). Tasarım ve Kavram İlişkisinin İç Mimarlık Temel Tasarım Eğitimi Kapsamındaki Yeri: Farklı İki Üniversite Örneği Üzerinden Temel Tasarım Eğitimi Üzerinde bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anasanat Dalı, Ankara
  • • Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: YEM Yayınevi.
  • • Ketizmen, G. (2002). Mimari Tasarım Stüdyosunun Biçimlenmesinde Yöntemsel ve Mekansal Etkilerin İncelenmesi: Anadolu Üniversitesi Mimarlık Bölümü Mimarlık Stüdyosu Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • • Özer, Bülent. (2009). Kültür Sanat Mimarlık, Yem Yayınevi, İstanbul.Sınai Mülkiyet Kanunu, 22/12/2016, No: 6769, Madde: 55, Yayımlandığı Resmî Gazete Tarih: 10/1/2017, Sayı: 29944, Yayımlandığı Düstur: Tertip: 5, Cilt: 58
  • • Tepecik, A.; Toktaş, P. (2014). Güzel Sanatlar Fakültelerinde Temel Sanat Eğitimi, Gece Kitaplığı, Ankara.
  • • World Design Organization, Definition of Industrial Design, Erişim: 19.01.2020, https://wdo.org/about/definition/
  • • Yıldırım, İpek, (2019), Geçmişten Günümüze Temel Tasarım Eğitimi ve Bu Eğitimde
  • • Dijitalleşmeye Yönelik Görüş ve Beklentiler: Uluslararası Sanat ve Sanat Eğitimi Dergisi Yıl:2, Sayı:3, Aralık 2019, s.18-34.

THE EFFECTS OF COMMON BASIC DESIGN WORKSHOPS IN THE INDUSTRIAL DESIGN EDUCATION HELD BETWEEN 2014-2019

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 1, 93 - 108, 09.07.2021
https://doi.org/10.20488/sanattasarim.970956

Öz

As in all design disciplines, Industrial Design education starts with “Basic Design”. It is the most challenging stage for students to learn in a method and to visualize abstract subjects practically that is never encountered until the end of secondary education.
According to present data there are 32 universities providing Industrial Design education in Turkey. With the format of a workshop started in 2014 in Ankara where 5 of these universities are located, the effects of common and different methods of student profiles on education were observed. The aim of the workshop format is to introduce students, lecturers and course contents, and the methods of processing to each other, and to help the students with the same education to acquire the ability to do business on common grounds. It is also important to exhibit the works done as workshop outputs. A total of 3 workshops were held in the same format. After 2017, workshops were held in a different format as a result of the increase in the number of students registered in universities and spatial limitations. In this article, joint workshops and joint workshops between different schools and Atılım University Department of Industrial Design have been examined. It is known that in addition to the workshops examined here, there are also collaborative workshops between different schools.

Kaynakça

  • • Akbulut, D. (2014). Tasarımda Temel Etkileşim: Temel Tasarım Eğitiminde Bütünleşik Ortak Zemin. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1 (13) , 23-40. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sanatvetasarim/issue/20654/220356 Erişim: 03.01.2020
  • • Çetinkaya, Ç. (2011). Tasarım ve Kavram İlişkisinin İç Mimarlık Temel Tasarım Eğitimi Kapsamındaki Yeri: Farklı İki Üniversite Örneği Üzerinden Temel Tasarım Eğitimi Üzerinde bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anasanat Dalı, Ankara
  • • Hasol, D. (2002). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü. İstanbul: YEM Yayınevi.
  • • Ketizmen, G. (2002). Mimari Tasarım Stüdyosunun Biçimlenmesinde Yöntemsel ve Mekansal Etkilerin İncelenmesi: Anadolu Üniversitesi Mimarlık Bölümü Mimarlık Stüdyosu Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • • Özer, Bülent. (2009). Kültür Sanat Mimarlık, Yem Yayınevi, İstanbul.Sınai Mülkiyet Kanunu, 22/12/2016, No: 6769, Madde: 55, Yayımlandığı Resmî Gazete Tarih: 10/1/2017, Sayı: 29944, Yayımlandığı Düstur: Tertip: 5, Cilt: 58
  • • Tepecik, A.; Toktaş, P. (2014). Güzel Sanatlar Fakültelerinde Temel Sanat Eğitimi, Gece Kitaplığı, Ankara.
  • • World Design Organization, Definition of Industrial Design, Erişim: 19.01.2020, https://wdo.org/about/definition/
  • • Yıldırım, İpek, (2019), Geçmişten Günümüze Temel Tasarım Eğitimi ve Bu Eğitimde
  • • Dijitalleşmeye Yönelik Görüş ve Beklentiler: Uluslararası Sanat ve Sanat Eğitimi Dergisi Yıl:2, Sayı:3, Aralık 2019, s.18-34.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Filiz Özsuca Bu kişi benim 0000-0002-9020-9451

Yayımlanma Tarihi 9 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özsuca, F. F. (2021). 2014-2019 YILLARI ARASINDA GERÇEKLEŞEN ENDÜSTRİYEL TASARIM EĞİTİMİNDE ORTAK TEMEL TASARIM ÇALIŞTAYLARININ ETKİLERİ. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 11(1), 93-108. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.970956