Bu makale, içmimarlık bölümünde bir tasarım stüdyosu dersinde önceki öğrenimlerine göre farklılık gösteren iki öğrenci grubunun bir karşılaştırmasını içermektedir. Birinci grup, bölüme meslek okulları mezuniyetinden sonra uygulanan geçiş sınavı ile kabul edilmiş öğrenciler, diğer grup ise merkezi sınav puanına göre yerleştirilmiş standart öğrencilerden oluşmaktadır. İlk grubun ayırt edici özelliği, iki yıllık mesleki eğitimden sonra lisans eğitimine geçmeleridir. Bu grup, önceki öğrenim bakımından almış oldukları önlisans eğitimi nedeniyle, diğer gruba göre farklı bir arka plana sahiptir. Bilindiği gibi, tasarım stüdyosu, tasarım sürecini ve öğrencilerin performanslarının gözlemlenebilmesi için oldukça uygun bir ortamdır. Tasarım stüdyolarındaki öğrenci faktörü ise, tasarım eğitiminin içeriğini geliştirme hedefiyle yoğun olarak tartışılmaktadır. Bu çalışma kapsamında, tasarım stüdyosu ortamında bu iki grubun başarı koşullarının bilimsel olarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Standart öğrenciler ve geçiş öğrencilerinin başarı düzeyleri, tasarım stüdyolarının performanslarına göre karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak geçiş öğrencilerinin başarı durumlarında, önceki öğrenime bağlı istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak stüdyo sürecinde gerçekleştirilen gözlem ve grup görüşmeleri yoluyla, öğrencilerin tasarım stüdyosu performanslarına ilişkin bazı nitel çıkarsamalarda bulunulmuştur.
Tasarım eğitimi İçmimarlık eğitimi Tasarım stüdyosu Stüdyo pedagojisi Öğrenci profili
This article includes a comparison of two student groups which differ according to their previous learning within a design studio course in the department of interior design. The first group is the students who have enrolled in the department through a transition exam applied after the graduation of vocational schools, and the other group consists of standard students who enrolled according to the score of a central exam. The distinguishing feature of the first group is that they have passed to the faculty after two years of vocational education. The transition students have different backgrounds for their previous learning. As it is known, the design studio is an opportune environment to observe the design process and students’ performances. Also student factor in design studios is currently being discussed intensively to improve the content of design education. From this perspective, it is aimed to evaluate success circumstances of these two groups scientifically through the design studio environment. The success levels of standard and transition students were compared based on performances of the design studios. Consequently, no statistically significant difference was found depends on the backgrounds of students, however some qualitative inferences were made through interpretation in the scope of the study.
Design education Interior design education Design studio Studio pedagogy Student profiles
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |