Endüstri devriminin başlangıcı olarak kabul edilen 18. yüzyıldan günümüze bilim ve teknolojideki
gelişmeler endüstrileşme sürecini oluşturmuş ve bu süreç belirli dönemlere ayrılmıştır. 20. yüzyıl sonlarından
itibaren bilim ve teknolojideki ilerlemelerle endüstride ortaya çıkan gelişmeler Dördüncü Endüstri Devrimi
olarak tanımlanmaktadır. Dördüncü Endüstri Devrimi robotik, yapay zekâ, özerk taşıtlar, nesnelerin
interneti, üç boyutlu yazıcılar, nano-teknoloji, biyo-teknoloji, malzeme bilimi gibi çok çeşitli alanlarda
yenilikçi teknolojik atılımları kapsamaktadır. Yeniliklerin çok daha hızlı bir biçimde dünyayı şekillendirdiği
21. yüzyılda moda endüstrisi de değişimlerden etkilenmektedir. Çalışma bu süreçte moda endüstrisinde
meydana gelen değişimleri ürün tasarımı, üretimi, satış ve dağıtım başlıkları çerçevesinde incelemektedir.
Süreçte ortaya çıkan durumun betimlenmesi, moda tasarımcıları ve üreticileri için oluşturacağı fırsat ve
güçlüklerin açıklanması amaçlamaktadır. Araştırma süreçte ortaya çıkan bu yenilikleri sınıflandırarak,
daha sonra ortaya çıkabilecek yenilikleri takip etmek isteyen tasarımcı ve araştırmacılar için bir yol haritası
geliştirilmesi hedeflemektedir. Çalışmada Dördüncü Endüstri Devrimi kapsamında genel eğilimlerin moda
endüstrisine yansıması olarak ortaya çıkan yeni uygulamalar açıklanarak, metin betimleyici örneklerle
zenginleştirilmektedir.
Since the 18th century, the beginning of the industrial revolution to the present, developments
in science and technology have formed the industrialization process and this process is divided into certain
periods. The developments that have emerged in industry with the advances in science and technology
since the end of the 21st century are defined as the Fourth Industrial Revolution. Fourth industrial revolution
is a term that covers robotics, artificial intelligence, autonomous vehicles, internet of things, 3D printers,
nano-technology, bio-technology, which are innovative in a variety of fields such as materials science and
technological advances. In the 21st century, where innovations shape the world much faster, the fashion
industry is also affected by the changes. The study examines the changes in the fashion industry in this
process within the framework of product design, production, sales and distribution and aims to describe
the situation that emerged in the process and to explain the opportunities and difficulties it will create for
fashion designers and manufacturers. By classifying these innovations that occur in the process, it aims to
develop a roadmap for designers and researchers who want to follow the innovations that may occur later. In
the study, new applications that emerged as a reflection of general trends in the fashion industry within the
scope of the Fourth Industrial Revolution are explained and enriched with descriptive examples.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |