The design process, which expresses the act of designing in line with a thought and the steps that make up
the product resulting from this action, constitutes the essence of design education studio environments. The
methods and thought approaches that can be followed in this process are always among the issues questioned.
With the study, this issue is approached through digital stories. The fact that digital storytelling, which is a
lot of research in terms of its contributions in education-related fields, hasn’t yet taken place sufficiently in
the field of design education constitutes the starting point of the study. So, the study created with qualitative
research method aims to raise awareness of the space design education literature on digital storytelling. In
order to gain this awareness, the similarities and differences of the digital storytelling and design process
has analyzed. The study determined that the design process and digital storytelling intersect with aspects of
making implicit information visible, occurring in line with a problem or starting point, and including similar
process stages. However, differences exist between these two concepts. This result provides a theoretical
framework for those who want to benefit from digital storytelling.
Bir düşünce doğrultusunda tasarlama eylemini ve bu eylem sonucu ortaya çıkan ürünü meydana getiren
adımları ifade eden tasarım süreci, tasarım eğitimi stüdyo ortamlarının özünü oluşturmaktadır. Bu süreçte
takip edilebilecek yöntem ve düşünce yaklaşımları ise her zaman sorgulanan konular arasındadır. Çalışma ile
bu konuya tasarım eğitimi literatüründe yeni bir kavram olan dijital öyküleme üzerinden yaklaşılmaktadır.
Belirli bir konuya yönelik bilgi vermek amacıyla oluşturulan dijital öyküler özünde, öykü ve dijital medya
bileşenlerinden oluşan anlatılardır. Eğitimle ilgili alanlarda katkıları yönüyle çokça araştırma olan dijital
öykülemenin tasarım eğitimi alanında henüz yeterince yer etmemiş olması çalışmanın çıkış noktasını
oluşturmaktadır. Bu nedenle nitel araştırma metoduyla oluşturulan çalışmada dijital öyküleme konusunda
mekân tasarımı eğitimi literatürüne farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu farkındalığı kazandırmak
adına dijital öyküleme ve tasarım sürecinin benzeşen ve ayrışan yönleri analiz edilmiştir. Bahsi geçen analizler
üzerinden dijital öykülemenin tasarım sürecine nasıl entegre edilebileceği, tasarım stüdyosu ortamlarında
faydalanma biçimleri ortaya konulmuştur. Çalışma ile tasarım süreci ve dijital öykülemenin örtük bilgiyi
görünür kılma, bir problem ya da çıkış noktası doğrultusunda şekillenme ve benzer süreç aşamalarını
barındırma yönleriyle kesiştiği ancak iki kavram arasında farklılıklar da olduğu saptanmıştır. Bu sonuç,
tasarım süreci ve dijital öyküleme ilişkisini ortaya koymakta, bu sayede dijital öykülemeden faydalanmak
isteyenler için teorik çerçeve oluşturmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel Tasarım |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |