Google Doodles, which are brief, playful, and spontaneous alterations to the Google logo, have emerged as a globally recognized visual communication phenomenon. These Doodles are incorporated into the Google logo and serve as visual communication elements designed to infuse the search engine’s users with a sense of joy and celebration on special days, events, and other noteworthy occasions. From a visual communication design perspective, Google Doodles aim to convey a unique and meaningful message to their users. Although they are commonly referred to as Google Doodles, these designs, which are primarily illustrations, adhere to the tenets of visual communication design. A review of the literature reveals that no study has been conducted on Google Doodle designs in terms of visual communication design. This article is a unique contribution to the field, as it addresses a gap in the literature by conducting a study on visual communication design. The primary objective of this study is to evaluate the doodle examples designed by Google for Türkiye in terms of their visual communication design performance. A descriptive analysis of the Google Doodles created for Türkiye was conducted through a document analysis method. The findings indicated that the doodles were successful in terms of visual communication design, but there were significant deficiencies in reflecting the characteristic features of the people depicted in the doodles.
Visual communication Communication design Design principles Doodle
Google logosunda yapılan eğlenceli, şaşırtıcı ve bazen de doğaçlama değişiklikler anlamına gelen Doodle’lar tüm dünyada ilgiyle takip edilen bir görsel iletişim klasiğine dönüşmüştür. Doodlelar, Google logosunun bir parçası olarak kullanılır ve arama motorunun kullanıcılarına özel günlerde, etkinliklerde ve diğer özel olaylarda eğlenceli bir dokunuş eklemek amacıyla tasarlanmış görsel iletişim elemanlarıdır. Doodlelar, görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirildiğinde kullanıcılarına yönelik özel bir mesaj verme amacı taşımaktadır. Google Doodle olarak tanımlanmış olsa da ağırlıklı olarak birer illüstrasyon çalışmaları ifade eden bu tasarımlar, görsel iletişim açısından tasarım ilkelerine göre bir performans ortaya koymaktadır. Literatür incelendiğinde, Google Doodle tasarımları üzerine görsel iletişim tasarımı açısından herhangi bir çalışma yapılmadığı görülmektedir. Bu makale, görsel iletişim tasarımı üzerine bir çalışma yürüterek literatürdeki bir boşluğu gidermesi açısından alana özgün bir katkı niteliğindedir. Bu çalışmanın temel amacı Google’ın Türkiye için tasarladığı doodle örneklerinin görsel iletişim tasarımı performansı açısından değerlendirilmesidir. Bu amaçla çalışmada Google tarafından Türkiye için hazırlanan doodle örneklerinin tasarım ilkeleri ve görsel içerik gücü açısından doküman incelemesi yöntemiyle betimsel analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, Türkiye’ye özel hazırlanan doodle görsellerinin görsel iletişim tasarımı açısından başarılı olduğu ancak doodle görseline konu olan kişilerin karakteristik özelliklerinin tasarımlara yansıtılmasında önemli eksikler bulunduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Grafik Tasarımı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |