Bu araştırmanın amacı Metaverse ve sanal gerçeklik (VR) bağlamında görsel sanatlar
alanındaki değişikliklerin yeniden inşasını ele alarak incelenmektedir. Metaverse ve VR,
sanatçıların geleneksel teknikleri dijital araçlarla birleştirerek yeni eserler yaratmalarına
olanak tanımaktadır. Metaverse, dijital dünyanın sunduğu sonsuz olanaklarla sanat dünyasında
dönüşüm yaratmaktadır. Sanatçılar, Metaverse’de sanatsal yaratımlarını dijital
ortamda sergileyerek, izleyicilere geleneksel sanat galerilerinin ötesinde daha etkileşimli,
dinamik ve farklı deneyimler kazandırmaktadır. Bu sanal ortamlar, sanatçılara eserlerini
üç boyutlu, etkileşimli ve katılımcı bir biçimde sergileme olanağı tanırken, izleyicilere sanat
eserleriyle etkileşime geçme ve farklı açılardan inceleme fırsatı sunmaktadır. Bu eserlerden
Krista Kim’in “Mars House”, dijital sanat metaverse evreninde yankı uyandırmış ve Metaverse’deki
ilk sanal evin temsili olmuştur. Beeple’ın “Everydays: The First 5000 Days” adlı
eseri, dijital sanatın finansal değerinin geleneksel sanatla eş değer olabileceğini 69,3 milyon
dolara satılması ile göstermektedir. Metaverse’deki sanat projeleri, dijital ortamda sanatın
nasıl evrildiğini ve fiziksel dünyadan bağımsız olarak sanatın etkileşimli ve dinamik bir
yapıya büründüğünü göstermektedir. Bu, izleyicilerin sanatla olan ilişkisini arttırırken, sanatçılara
da yaratıcı sınırlarını aşma fırsatı da sunmaktadır. Gelecekte, bu alandaki gelişmeler
ve yenilikler, sanat dünyasında daha fazla etkileşim, erişilebilirlik ve ifade özgürlüğü
sağlayabilir. Nihayetinde, Metaverse ve VR’nin sanatı anlamlandırma ve sanatın geleceğini
yeni medya ortamında şekillendirme sürecinde etkin bir rolü olduğu söylenebilir.
The aim of this research is to examine the reconstruction of changes in the field of visual
arts in the context of the Metaverse and virtual reality (VR). The metaverse and VR technologies
enable artists to merge traditional techniques with digital tools, creating new forms
of artistic expression. The Metaverse, with its boundless digital possibilities, is catalyzing a
transformation in the art world. Within this virtual environment, artists can exhibit their
creative works in digital spaces, offering audiences more interactive, dynamic, and diverse
experiences beyond the conventional confines of traditional art galleries. These virtual
environments enable artists to present their works in three-dimensional, interactive, and
participatory formats, allowing viewers to engage with artworks from multiple perspectives.
Among such works, Krista Kim’s Mars House has garnered significant attention as the
first virtual house in the Metaverse, symbolizing a new era in digital art. Similarly, Beeple’s
Everydays: The First 5000 Days, which sold for $69.3 million, demonstrated that digital
art can hold financial value on par with that of traditional art. Art projects within the
Metaverse illustrate how digital platforms are reshaping the evolution of art, allowing it to
assume an interactive and dynamic form independent of the physical world. This transformation
enhances the relationship between the viewer and the artwork while simultaneously
offering artists the opportunity to transcend creative boundaries. Looking ahead, developments
and innovations in this field are likely to foster greater interactivity, accessibility, and
freedom of expression within the art world. Ultimately, it can be argued that the Metaverse
and VR play an active role in shaping the future of art and redefining its meaning within
the context of new media environments.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Canlandırma-Animasyon |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 15- Özel sayı |