Among the reasons for environmental issues reaching a global scale is the design of industrial products without considering their environmental impacts throughout their life cycle. This research aims to examine the strategic tools used in marketing products and services that appear to be environmentally friendly within the context of sustainable design principles. The study comprehensively presents the enlightening aspects of green marketing strategies through eco-labels and the deceptive aspects through the concept of “greenwashing” by conducting an extensive literature review. Eco-labels, which aim to reduce the environmental impacts of products and services, are examined through well-known examples in terms of energy efficiency, waste management, social justice, and other related criteria. This research aims to transparently analyze the misleading and deceptive aspects of green marketing strategies, intending to raise consumer awareness about the environmental impacts of the products they use or the services they receive.
Çevresel sorunların küresel boyuta ulaşmasının nedenleri arasında, endüstriyel ürünlerin yaşam döngüsü boyunca çevresel etkiler göz önünde bulundurulmadan tasarlanması yer almaktadır. Bu araştırma, çevre dostu gibi görünen ürünlerin ve hizmetlerin pazarlanmasında kullanılan stratejik araçları sürdürülebilir tasarım ilkeleri bağlamında irdelemeyi amaçlamıştır. Araştırma, yeşil pazarlama stratejilerinin aydınlatıcı yönleri eko-etiketler ve yanıltıcı yönleri ise “greenwashing” (yeşil badana) kavramları üzerinden kapsamlı bir literatür taramasıyla ortaya koymaktadır. Ürünlerin ve hizmetlerin çevresel etkilerini azaltmayı amaçlayan eko etiketler, enerji verimliliği, atık yönetimi, sosyal adalet vs. bağlamında yaygın olarak bilinen örneklerle ele alınmıştır. Yeşil pazarlama stratejilerinin yanıltıcı ve aldatıcı yönlerini şeffaf bir şekilde inceleyen araştırma, tüketicileri ürünlerin ya hizmetlerin çevresel etkileri konusunda bilinçlenmesi hedeflenmiştir.
Sürdürülebilir Tasarım Yeşil Pazarlama Eko-Etiket Yeşil Badana
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Güzel Sanatlar, Görsel Sanatlar (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2024 |
| Kabul Tarihi | 14 Mart 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 35 (20. Yıl Armağan Sayısı) |