İletişimin gerçekleşme biçiminin değişmesinde önemli rol oynayan teknoloji, aynı zamanda yepyeni bir görsel bellek oluşmasına da katkıda bulunmaktadır. Reklamlarda, görsellerin ve metinlerin bir arada kullanılarak söylemlerin iç içe geçirildiğini ve anlamın bu şekilde üretildiğini gözlemlemek mümkündür. Günümüzde fotografik imgenin ön planda, büyük boyutta yer aldığı; yazının destek amaçlı kullanıldığı reklamlara sıkça rastlanmaktadır. Gerçekliğin yeniden sunumu bağlamında fotoğrafın tanıtım mecralarında kullanımı, daha inandırıcı ve daha çok ikna edebilen reklamlar üretilmesine yardımcı olmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, 2010 yılından bu yana Kırmızı- Basında En iyiler Reklam Ödülleri içerisinden büyük ödül olan “Kıpkırmızı” ödülü almış reklamları incelemektir. Verilerin toplanması, analizi, metin ve görsel içeriğin incelenmesinde içerik analizine dayalı nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu reklamlarda fotoğrafın yeri ve görsel iletide bulunan metin oluşturucuları irdelenmiştir. Bu reklamlar, görsel hikâye anlatımı bağlamında ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |