Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerine Öğrenci Alımında Uygulanan Sınavlar Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri

Yıl 2017, , 75 - 87, 22.06.2017
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.323097

Öz

Sanat; bireyin
varoluşunda güzel olan ne varsa ortaya çıkarmaya yarayan en etkili yoldur.
Doğru sanat eğitimi alan birey doğal bir süreç ile ilk önce yakın çevresini
sonrasında da toplumu daha iyi olana taşır. Bu bağlam ile sanat eğitimi içinde
yaşadığımız çağın en önemli eğitim alanlarından birini oluşturur.
Bu araştırmanın genel amacı, Türkiye’deki Görsel
İletişim Tasarımı Bölümü öğretim elemanlarının özel yetenek sınavı ve merkezi
sınav sistemi ile öğrenci alımları hakkındaki görüşlerini öğrenmektir.
Araştırmanın problemini çözmeye yönelik 5’li likert tipi anket uygulaması
yapılmıştır. Özel Yetenek Sınavı ve Merkezi Sınav Sistemi ile yerleştirilen
öğrencilerin mevcut durumları ile ilgili öğretim elemanı görüşlerinin
belirlenmesi amacı kapsamında, Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümü
öğretim elemanlarından veriler toplanmış ve bu veriler betimsel yöntemle ele
alınmış ve frekans analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma ile
Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğretim elemanlarının bölümün
vizyon ve amaçları göz önüne alındığında öğrenci alımlarının yetenek sınavı ile
gerçekleşmesinin daha başarılı sonuçlar elde edileceği görüşünde olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Arı, N. E. O. (2008). Türkiye’de Seramik Eğitimi Veren Yüksek Öğrenim Kurumlarına Öğrenci Seçmede Uygulanan Sınavların Yeterliliği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aykut, A. (2006). “Günümüzde Görsel Sanatlar Eğitiminde Kullanılan Yöntemler”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 33-42.
  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Bingöl, B. (2010). Lisans Düzeyindeki Görsel İletişim Tasarımı Eğitiminde Çoklu Ortam (Multimedya) Kullanımı: Ankara’daki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gence, C. (1999). “Güzel Sanatlar Fakültesi Mezunları ve Sanat Öğretmenliği”. Milli Eğitim Dergisi, 142, 61-6.
  • Karasar, N. (2009). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Katırancı, M. (2003). Sanat Eğitimi Nasıl Olmalıdır. Milli Eğitim, 160(14).
  • Kurt, İ. (2008). Yetişkin Eğitimi, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Özmutlu, A. (2014). Kendine Özgü Ölçme ve Değerlendirme İlkeleri Ve Kriterleri Açısından Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dallarının Giriş/Özel Yetenek Sınavları, Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Timuçin, A. (2000). Estetik. İstanbul: Bulut Yayınları.
  • Türkdoğan, G. (1984). Sanat Eğitimi Yöntemleri. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Yıldırım, A. (2011). Eleştirel Pedagoji; Paul Freire ve Ivan Illich’in Eğitim Anlayışı Üzerine. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • İnternet: Gazi (2016). Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Web Sayfası, http://gsf-git.gazi.edu.tr/posts/view/title/gorsel-iletisim-tasarimi-nedir%3F-90942, adresinden 15 Eylül 2016’da alınmıştır.
  • İnternet: ÖSYM. (2015). Öğrenci Seçme Ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Kılavuzu. http://www.osym.gov.tr/TR,46/2015-osys-kilavuz-ve-basvuru-bilgileri.html, adresinden 15 Eylül 2016’da alınmıştır.
  • İnternet: YÖK (2016). Yüksek Öğretim Kurumu Web Sayfası. http://www.yok.gov.tr/web/guest/universiteler;jsessionid=D01A1E2CDD656F68F5329E4C3A7F8495. adresinden 15 Eylül 2016’da alınmıştır.
Yıl 2017, , 75 - 87, 22.06.2017
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.323097

Öz

Kaynakça

  • Arı, N. E. O. (2008). Türkiye’de Seramik Eğitimi Veren Yüksek Öğrenim Kurumlarına Öğrenci Seçmede Uygulanan Sınavların Yeterliliği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aykut, A. (2006). “Günümüzde Görsel Sanatlar Eğitiminde Kullanılan Yöntemler”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 33-42.
  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Bingöl, B. (2010). Lisans Düzeyindeki Görsel İletişim Tasarımı Eğitiminde Çoklu Ortam (Multimedya) Kullanımı: Ankara’daki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gence, C. (1999). “Güzel Sanatlar Fakültesi Mezunları ve Sanat Öğretmenliği”. Milli Eğitim Dergisi, 142, 61-6.
  • Karasar, N. (2009). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Katırancı, M. (2003). Sanat Eğitimi Nasıl Olmalıdır. Milli Eğitim, 160(14).
  • Kurt, İ. (2008). Yetişkin Eğitimi, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Özmutlu, A. (2014). Kendine Özgü Ölçme ve Değerlendirme İlkeleri Ve Kriterleri Açısından Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dallarının Giriş/Özel Yetenek Sınavları, Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Timuçin, A. (2000). Estetik. İstanbul: Bulut Yayınları.
  • Türkdoğan, G. (1984). Sanat Eğitimi Yöntemleri. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Yıldırım, A. (2011). Eleştirel Pedagoji; Paul Freire ve Ivan Illich’in Eğitim Anlayışı Üzerine. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • İnternet: Gazi (2016). Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Web Sayfası, http://gsf-git.gazi.edu.tr/posts/view/title/gorsel-iletisim-tasarimi-nedir%3F-90942, adresinden 15 Eylül 2016’da alınmıştır.
  • İnternet: ÖSYM. (2015). Öğrenci Seçme Ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Kılavuzu. http://www.osym.gov.tr/TR,46/2015-osys-kilavuz-ve-basvuru-bilgileri.html, adresinden 15 Eylül 2016’da alınmıştır.
  • İnternet: YÖK (2016). Yüksek Öğretim Kurumu Web Sayfası. http://www.yok.gov.tr/web/guest/universiteler;jsessionid=D01A1E2CDD656F68F5329E4C3A7F8495. adresinden 15 Eylül 2016’da alınmıştır.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeliha Kayahan Bu kişi benim

Alev Çakmakoğlu Kuru

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Kayahan, Z., & Çakmakoğlu Kuru, A. (2017). Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerine Öğrenci Alımında Uygulanan Sınavlar Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri. Sanat Ve Tasarım Dergisi(19), 75-87. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.323097
AMA Kayahan Z, Çakmakoğlu Kuru A. Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerine Öğrenci Alımında Uygulanan Sınavlar Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri. Sanat ve Tasarım Dergisi. Haziran 2017;(19):75-87. doi:10.18603/sanatvetasarim.323097
Chicago Kayahan, Zeliha, ve Alev Çakmakoğlu Kuru. “Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerine Öğrenci Alımında Uygulanan Sınavlar Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 19 (Haziran 2017): 75-87. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.323097.
EndNote Kayahan Z, Çakmakoğlu Kuru A (01 Haziran 2017) Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerine Öğrenci Alımında Uygulanan Sınavlar Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri. Sanat ve Tasarım Dergisi 19 75–87.
IEEE Z. Kayahan ve A. Çakmakoğlu Kuru, “Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerine Öğrenci Alımında Uygulanan Sınavlar Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri”, Sanat ve Tasarım Dergisi, sy. 19, ss. 75–87, Haziran 2017, doi: 10.18603/sanatvetasarim.323097.
ISNAD Kayahan, Zeliha - Çakmakoğlu Kuru, Alev. “Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerine Öğrenci Alımında Uygulanan Sınavlar Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri”. Sanat ve Tasarım Dergisi 19 (Haziran 2017), 75-87. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.323097.
JAMA Kayahan Z, Çakmakoğlu Kuru A. Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerine Öğrenci Alımında Uygulanan Sınavlar Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017;:75–87.
MLA Kayahan, Zeliha ve Alev Çakmakoğlu Kuru. “Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerine Öğrenci Alımında Uygulanan Sınavlar Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, sy. 19, 2017, ss. 75-87, doi:10.18603/sanatvetasarim.323097.
Vancouver Kayahan Z, Çakmakoğlu Kuru A. Türkiye’deki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerine Öğrenci Alımında Uygulanan Sınavlar Hakkında Öğretim Elemanı Görüşleri. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2017(19):75-87.

Cited By