PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt 1, Sayı 13, 155 - 168, 01.06.2014

Öz

This paper investigates the relationship between the learning styles and perspectivedrawing performance of the students enrolled in the Architectural Perspective course inthe Department of Architecture of Istanbul Kultur University. For this purpose, Kolb’sLearning Style Inventory was used to identify the learning styles of 11 students takingthe course. It was found that 3 of the students were accomodators, 3 of the studentswere divergers, 2 of the students were convergers and 3 of the students wereassimilators. Drawings obtained from a workshop conducted afterwards were analyzedand compared with the perspective drawing performance of students. Results of thisstudy indicate that there is a significant relationship between the perspective drawingperformance and learning styles of students

Kaynakça

  • Akar, Petek, Buket Akkoyunlu, “Kolb Örenme Stili Envanteri”, Eitim ve Bilim Dergisi, 87, 1993: 37-47.
  • Cesur, M., Onur,“Üniversite Hazırlık Sınıfı Örencilerinin Yabancı Dil ÖrenmeStratejileri, Örenme Stili Tercihi ve Yabancı Dil Akademik Baarısı Örüntüsü”,Yayınlanmamı doktora tezi, stanbul:Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008. Yordayıcı likiler
  • Demirbas, O., Osman, Halime Demirkan, “Focus on Architectural Design Process Through Learning Styles”, Design Studies, 24(5), 2003: 437-456.
  • Ekici, Gülay, Örenme Stiline Dayalı Öretim ve Biyoloji Dersi Öretimine Yönelik Ders Planı Örnekleri, (1. Baskı) Ankara: Gazi Kitabevi, 2003.
  • Erkan Yazıcı, Yasemin, “Bilisel Farklılıkların ve Mekansal Deneyimlerin lk Yıl Mimarlık Örencilerinin Tasarım Süreçlerine Etkilerinin Aratırılması”, Yayınlanmamı doktora tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı, Doktora Tezi, 2010.
  • Erkan Yazıcı, Yasemin, Gökhan Yazıcı, “The Effect of Learning Styles on the Performance of Architecture Students in Structural Design Courses”, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications 2011, 27-29 Nisan, Antalya, 2011: 1677-1681.
  • Guild, Pat Burke, Stephen Garger,Marching to Different Drummers, ASCD, 2nd, Alexandria, USA, 1998.
  • Hearron,Mary, Carol,The Predictive Effect of Logical Thinking, Prior Knowledge, and Learning Style Characteristics On Academic Achievement in an Anatomy and Physiology Course,USA: East Texas State University, 1991.
  • Ismail, Yusuf,“A Study of the Relationships Between Achievement Motivation and Learning Styles of a Group of Malaysian Students Attending Northern Illinois University”,USA: Northern Illinois University, Yayınlanmamı Doktora Tezi, 1982.
  • Kolb, Alice, Y., Kolb, David, A, Learning Styles and Learning Spaces: Enhancing Experiential Learning in Higher Education, Academy of Management Learning & Education, 4(2), 2005: 193–212.
  • Kolb, David, A., The Kolb Learning Style Inventory. New Jersey: Hay Resources Direct, 1999.
  • Kolb, David, A., Experiental Learning: Experience as the Source of Learning and Development, New Jersey: Prentice-Hall, 1984.
  • Öztuna, Seda, “Bilisel Biçem ile Örenme Biçemi Arasındaki liki”, Ekev Akademi Dergisi, yıl: 17 sayı: 56, 2013: 430.
  • Erkan Yazıcı, Yasemin, Fotoraf 1: Kuzguncuk’da bir sokak, 2013.

Mimarlık Öğrencilerinin Perspektif Çizme Başarısı ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki

Yıl 2014, Cilt 1, Sayı 13, 155 - 168, 01.06.2014

Öz

Bu aratırmada, stanbul Kültür Üniversitesi, Mimarlık Bölümü, Mimari Perspektif dersinialan örencilerin perspektif çizme baarısı ile örenme stilleri arasındaki ilikinin tespitedilmesi amaçlanmıtır. Bu amaçla, dersi alan 11 örenciye Kolb’un Örenme StiliEnvanteri uygulanmıtır. Elde edilen verilere göre 3 örencinin yerletiren, 3 örencinindeitiren, 2 örencinin ayrıtıran ve 3 örencinin özümseyen örenme stiline sahipolduu tespit edilmitir. Daha sonra yapılan atölye çalıması sonucunda elde edilençizimler analiz edilmi ve örencilerin örenme stilleri ile karılatırılmıtır. Çalımasonunda örencilerin perspektif çizme baarısı ve örenme stilleri arasında anlamlısonuçlar elde edilmitir

Kaynakça

  • Akar, Petek, Buket Akkoyunlu, “Kolb Örenme Stili Envanteri”, Eitim ve Bilim Dergisi, 87, 1993: 37-47.
  • Cesur, M., Onur,“Üniversite Hazırlık Sınıfı Örencilerinin Yabancı Dil ÖrenmeStratejileri, Örenme Stili Tercihi ve Yabancı Dil Akademik Baarısı Örüntüsü”,Yayınlanmamı doktora tezi, stanbul:Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008. Yordayıcı likiler
  • Demirbas, O., Osman, Halime Demirkan, “Focus on Architectural Design Process Through Learning Styles”, Design Studies, 24(5), 2003: 437-456.
  • Ekici, Gülay, Örenme Stiline Dayalı Öretim ve Biyoloji Dersi Öretimine Yönelik Ders Planı Örnekleri, (1. Baskı) Ankara: Gazi Kitabevi, 2003.
  • Erkan Yazıcı, Yasemin, “Bilisel Farklılıkların ve Mekansal Deneyimlerin lk Yıl Mimarlık Örencilerinin Tasarım Süreçlerine Etkilerinin Aratırılması”, Yayınlanmamı doktora tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı, Doktora Tezi, 2010.
  • Erkan Yazıcı, Yasemin, Gökhan Yazıcı, “The Effect of Learning Styles on the Performance of Architecture Students in Structural Design Courses”, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications 2011, 27-29 Nisan, Antalya, 2011: 1677-1681.
  • Guild, Pat Burke, Stephen Garger,Marching to Different Drummers, ASCD, 2nd, Alexandria, USA, 1998.
  • Hearron,Mary, Carol,The Predictive Effect of Logical Thinking, Prior Knowledge, and Learning Style Characteristics On Academic Achievement in an Anatomy and Physiology Course,USA: East Texas State University, 1991.
  • Ismail, Yusuf,“A Study of the Relationships Between Achievement Motivation and Learning Styles of a Group of Malaysian Students Attending Northern Illinois University”,USA: Northern Illinois University, Yayınlanmamı Doktora Tezi, 1982.
  • Kolb, Alice, Y., Kolb, David, A, Learning Styles and Learning Spaces: Enhancing Experiential Learning in Higher Education, Academy of Management Learning & Education, 4(2), 2005: 193–212.
  • Kolb, David, A., The Kolb Learning Style Inventory. New Jersey: Hay Resources Direct, 1999.
  • Kolb, David, A., Experiental Learning: Experience as the Source of Learning and Development, New Jersey: Prentice-Hall, 1984.
  • Öztuna, Seda, “Bilisel Biçem ile Örenme Biçemi Arasındaki liki”, Ekev Akademi Dergisi, yıl: 17 sayı: 56, 2013: 430.
  • Erkan Yazıcı, Yasemin, Fotoraf 1: Kuzguncuk’da bir sokak, 2013.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Erkan YAZICI

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayınlandığı Sayı Yıl 2014, Cilt 1, Sayı 13

Kaynak Göster

Bibtex @ { sanatvetasarim220364, journal = {Sanat ve Tasarım Dergisi}, issn = {1308-2264}, eissn = {2149-6595}, address = {}, publisher = {Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi}, year = {2014}, volume = {1}, pages = {155 - 168}, doi = {10.18603/std.38121}, title = {Mimarlık Öğrencilerinin Perspektif Çizme Başarısı ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki}, key = {cite}, author = {Yazıcı, Yasemin Erkan} }
APA Yazıcı, Y. E. (2014). Mimarlık Öğrencilerinin Perspektif Çizme Başarısı ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki . Sanat ve Tasarım Dergisi , 1 (13) , 155-168 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sanatvetasarim/issue/20654/220364
MLA Yazıcı, Y. E. "Mimarlık Öğrencilerinin Perspektif Çizme Başarısı ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki" . Sanat ve Tasarım Dergisi 1 (2014 ): 155-168 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/sanatvetasarim/issue/20654/220364>
Chicago Yazıcı, Y. E. "Mimarlık Öğrencilerinin Perspektif Çizme Başarısı ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki". Sanat ve Tasarım Dergisi 1 (2014 ): 155-168
RIS TY - JOUR T1 - Mimarlık Öğrencilerinin Perspektif Çizme Başarısı ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki AU - Yasemin Erkan Yazıcı Y1 - 2014 PY - 2014 N1 - DO - T2 - Sanat ve Tasarım Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 155 EP - 168 VL - 1 IS - 13 SN - 1308-2264-2149-6595 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Sanat ve Tasarım Dergisi Mimarlık Öğrencilerinin Perspektif Çizme Başarısı ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki %A Yasemin Erkan Yazıcı %T Mimarlık Öğrencilerinin Perspektif Çizme Başarısı ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki %D 2014 %J Sanat ve Tasarım Dergisi %P 1308-2264-2149-6595 %V 1 %N 13 %R %U
ISNAD Yazıcı, Yasemin Erkan . "Mimarlık Öğrencilerinin Perspektif Çizme Başarısı ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki". Sanat ve Tasarım Dergisi 1 / 13 (Haziran 2014): 155-168 .
AMA Yazıcı Y. E. Mimarlık Öğrencilerinin Perspektif Çizme Başarısı ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2014; 1(13): 155-168.
Vancouver Yazıcı Y. E. Mimarlık Öğrencilerinin Perspektif Çizme Başarısı ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2014; 1(13): 155-168.
IEEE Y. E. Yazıcı , "Mimarlık Öğrencilerinin Perspektif Çizme Başarısı ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki", Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sayı. 13, ss. 155-168, Haz. 2014, doi:10.18603/std.38121