In the art of the twentieth century, works concerns that have the beauty or made ofnatural images, although not entirely their own place in the philosophical concerns,including carrying and a variety of propositions is left to the work. Geometricformations not only caused a revolution in forms at the beginning of the 20th century,but also brought a new way of thinking and understanding. In this sense, there is atheoretical construction on which geometrical forms are based. Besides artists’ owntheoretical texts and manifestos, there were also various assertions made by critics andart theorists. This new geometrical forms explaining inevitably it creates theinfrastructure and bases are necessary to reveal
Yirminci yüzyıl Sanatı’nın içinde, güzellik kaygısı taıyan veya doa görüntülerindenoluturulmu yapıtlar, yerlerini tamamen olmasa da düünsel endieler taıyan ve çeitlisöylemler içeren yapıtlara bırakmıtır. Geometrik forma dayalı biçimlemeler, resimsanatının kendi geleneinde 20. yy balarında bir biçim devrimi yapmalarının yanı sırayeni bir düünü ve kavrayıı da getirdikleri gözlemlenmitir. Bu anlamda geometrikbiçimlemelerin dayandıkları bir kuramsal yapı söz konusudur. Sanatçıların kendikuramsal metinlerinin yanı sıra eletirmen ve sanat kuramcıları tarafından da çeitlisöylemler ileri sürülmütür. Bu geometrik biçimlenmeyi açıklarken kaçınılmaz olarak,onu oluturan alt yapıları ve dayandıı söylemlerin önemi üzerinde durulacaktır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 11 |