BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 11, 41 - 55, 01.06.2013

Öz

Neville Brody, one of the most important figures in contemporary graphic design

Kaynakça

  • Bekta, Dilek, Çada Grafik Tasarımın Geliimi, YKY, stanbul, 1992.
  • Geçmiiyle Gelecei Arasında Kıvranan Sanat, Salı Toplantıları 92- 93, Yapı Kredi Yayınları, stanbul, 1993.

Bir Tipografi Ustası Olarak Neville Brody'nin Tasarım Anlayışı

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 11, 41 - 55, 01.06.2013

Öz

Çada grafik tasarımın en önemli isimlerinden biri olan Neville Brody, özellikletipografiye getirdii yeni bakı açısıyla günümüz grafik tasarımının kurucusu olarakkabul edilmektedir. Özellikle The Face ve Arena dergilerinde yaptıı sanat yönetmenlii;Cabaret Voltaire ve Clock DVA gibi gruplar için hazırladıı albüm kapaklarıyla ünlenenBrody, çok sayıda font tasarlamıtır. Neville Brody’nin sorunun çözümüne uygun fonttasarımları üretmesi, O’nu sayısal font tasarımcıları arasında da önemli bir yer edinmesinisalamıtır. Onun tipografi alanındaki bu öncülüü, tipografinin sınırlarını zorlayandeneysel yazı karakterleri ve afileri toplayıp düzenli olarak yayınlayan ‘Fuse’ dergisi gibigünümüz ilerinde de kendini ortaya koymaktadır

Kaynakça

  • Bekta, Dilek, Çada Grafik Tasarımın Geliimi, YKY, stanbul, 1992.
  • Geçmiiyle Gelecei Arasında Kıvranan Sanat, Salı Toplantıları 92- 93, Yapı Kredi Yayınları, stanbul, 1993.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Güven - Dilek Çulha Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Çulha, Y. G. .-. D. (2013). Bir Tipografi Ustası Olarak Neville Brody’nin Tasarım Anlayışı. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(11), 41-55. https://doi.org/10.18603/std.73759
AMA Çulha YGD. Bir Tipografi Ustası Olarak Neville Brody’nin Tasarım Anlayışı. Sanat ve Tasarım Dergisi. Haziran 2013;1(11):41-55. doi:10.18603/std.73759
Chicago Çulha, Yusuf Güven - Dilek. “Bir Tipografi Ustası Olarak Neville Brody’nin Tasarım Anlayışı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, sy. 11 (Haziran 2013): 41-55. https://doi.org/10.18603/std.73759.
EndNote Çulha YG-D (01 Haziran 2013) Bir Tipografi Ustası Olarak Neville Brody’nin Tasarım Anlayışı. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 11 41–55.
IEEE Y. G. .-. D. Çulha, “Bir Tipografi Ustası Olarak Neville Brody’nin Tasarım Anlayışı”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 11, ss. 41–55, 2013, doi: 10.18603/std.73759.
ISNAD Çulha, Yusuf Güven - Dilek. “Bir Tipografi Ustası Olarak Neville Brody’nin Tasarım Anlayışı”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/11 (Haziran 2013), 41-55. https://doi.org/10.18603/std.73759.
JAMA Çulha YG-D. Bir Tipografi Ustası Olarak Neville Brody’nin Tasarım Anlayışı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2013;1:41–55.
MLA Çulha, Yusuf Güven - Dilek. “Bir Tipografi Ustası Olarak Neville Brody’nin Tasarım Anlayışı”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 11, 2013, ss. 41-55, doi:10.18603/std.73759.
Vancouver Çulha YG-D. Bir Tipografi Ustası Olarak Neville Brody’nin Tasarım Anlayışı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2013;1(11):41-55.