BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 11, 75 - 86, 01.06.2013

Öz

Attribution Theory, which is one of the theories of social psychology, has a potential toimprove design education. There are three basic components of the theory ofattribution; one of them is locus of control which means internal or external cause ofthe student being held responsible for the success or failure. The other componentcontinuity is about temporariness and persistency. The third component is control whichthe same cause can be controlled or not. These dimensions are similar to the structureof the complex development of the expected behavior of students in design education

Kaynakça

  • Can, Gürhan, Geliim ve Örenme Ders Notları, XIII. Hafta, Örenme Kuramları: Weiner’in Nedensel Çıkarsama Kuramı, Anadolu Üniversitesi Eitim Fakültesi, Eskiehir, 2010.
  • Duman, Bilal, “Attribution Theory”(Katkı, Atıf=Anlam Yükleme Teorisinin) Örenme Öretme Sürecinde Örencilerin Örenilmi Çaresizlii Üzerindeki Etkisi” XIII. Ulusal Eitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 nönü Üniversitesi, Eitim Fakültesi, Malatya, 2004.
  • Heider, Fritz, The Psychology Of Interpersonal Relations, John Wiley & Sons, New York, 1958.
  • Kahn, Louis I., “Louis I. Kahn: Düzen”, 20.Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, Derleyen: Conrads, U. Çeviren: Sevinç Yavuz, evki Vanlı Vakfı Yayınları, Ankara, 1998.
  • Rotter, Julian B., Generalized Expectancies for Internal Versus External Control of Reinforcement, Psychological Monographs: General and Applied, http://psycnet.apa.org/journals/mon/80/1/1/ 30.09.2012. Vol 80(1), 1966, (Eriim)
  • Venturi, Robert, Complexity and Contradiction in Architecture, The Museum of Modern Art, Graphic Society Books, NewYork, 1988.
  • Vitruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap, Çevirmen: Suna Güven, evki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları, Ankara, 2005.
  • Weiner, Bernard, Achievement Motivation and Attribution Theory, General Learning Press, Morristown, N.J, 1974.
  • Weiner, Bernard, “Social Motivation and Moral Emotions”, Attribution Theory in the Organizational Sciences, Derleyen: Martinko, Mark J., Wallace, Kendra, Information Age Publishing, USA, 2004.

Tasarım Öğrencilerinin Proje Derslerinde Karşılaştıkları Sorunların Nedensel Çıkarsama Kuramı Üzerinden Değerlendirilmesi

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 11, 75 - 86, 01.06.2013

Öz

Sosyal Psikolojinin kuramlarından biri olan “Nedensel çıkarsama kuramı” tasarımeitimini gelitirmek için bir potansiyele sahiptir. Nedensel çıkarsama kuramının üç temelbileeninden biri olan denetim odakları, örencinin baarı veya baarısızlıını sorumlututtuu nedenin içsel veya dısal olmasıyla, dier bileen olarak süreklilik, bu nedenindeikenliiyle ve üçüncü bileen kontrol ise yine aynı nedenin kontrol edilip edilemezolduuyla ilikilidir. Bu boyutlar, tasarım eitiminde örenciden beklenen davranıgeliiminin karmaık yapısıyla benzerlik göstermektedir. Bu kuram örencilerininpsikolojilerini dikkate alması açısından tasarım eitimine ıık tutabilir

Kaynakça

  • Can, Gürhan, Geliim ve Örenme Ders Notları, XIII. Hafta, Örenme Kuramları: Weiner’in Nedensel Çıkarsama Kuramı, Anadolu Üniversitesi Eitim Fakültesi, Eskiehir, 2010.
  • Duman, Bilal, “Attribution Theory”(Katkı, Atıf=Anlam Yükleme Teorisinin) Örenme Öretme Sürecinde Örencilerin Örenilmi Çaresizlii Üzerindeki Etkisi” XIII. Ulusal Eitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 nönü Üniversitesi, Eitim Fakültesi, Malatya, 2004.
  • Heider, Fritz, The Psychology Of Interpersonal Relations, John Wiley & Sons, New York, 1958.
  • Kahn, Louis I., “Louis I. Kahn: Düzen”, 20.Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, Derleyen: Conrads, U. Çeviren: Sevinç Yavuz, evki Vanlı Vakfı Yayınları, Ankara, 1998.
  • Rotter, Julian B., Generalized Expectancies for Internal Versus External Control of Reinforcement, Psychological Monographs: General and Applied, http://psycnet.apa.org/journals/mon/80/1/1/ 30.09.2012. Vol 80(1), 1966, (Eriim)
  • Venturi, Robert, Complexity and Contradiction in Architecture, The Museum of Modern Art, Graphic Society Books, NewYork, 1988.
  • Vitruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap, Çevirmen: Suna Güven, evki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları, Ankara, 2005.
  • Weiner, Bernard, Achievement Motivation and Attribution Theory, General Learning Press, Morristown, N.J, 1974.
  • Weiner, Bernard, “Social Motivation and Moral Emotions”, Attribution Theory in the Organizational Sciences, Derleyen: Martinko, Mark J., Wallace, Kendra, Information Age Publishing, USA, 2004.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nazmiye Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Öztürk, N. (2013). Tasarım Öğrencilerinin Proje Derslerinde Karşılaştıkları Sorunların Nedensel Çıkarsama Kuramı Üzerinden Değerlendirilmesi. Sanat Ve Tasarım Dergisi, 1(11), 75-86. https://doi.org/10.18603/std.67704
AMA Öztürk N. Tasarım Öğrencilerinin Proje Derslerinde Karşılaştıkları Sorunların Nedensel Çıkarsama Kuramı Üzerinden Değerlendirilmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. Haziran 2013;1(11):75-86. doi:10.18603/std.67704
Chicago Öztürk, Nazmiye. “Tasarım Öğrencilerinin Proje Derslerinde Karşılaştıkları Sorunların Nedensel Çıkarsama Kuramı Üzerinden Değerlendirilmesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi 1, sy. 11 (Haziran 2013): 75-86. https://doi.org/10.18603/std.67704.
EndNote Öztürk N (01 Haziran 2013) Tasarım Öğrencilerinin Proje Derslerinde Karşılaştıkları Sorunların Nedensel Çıkarsama Kuramı Üzerinden Değerlendirilmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi 1 11 75–86.
IEEE N. Öztürk, “Tasarım Öğrencilerinin Proje Derslerinde Karşılaştıkları Sorunların Nedensel Çıkarsama Kuramı Üzerinden Değerlendirilmesi”, Sanat ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 11, ss. 75–86, 2013, doi: 10.18603/std.67704.
ISNAD Öztürk, Nazmiye. “Tasarım Öğrencilerinin Proje Derslerinde Karşılaştıkları Sorunların Nedensel Çıkarsama Kuramı Üzerinden Değerlendirilmesi”. Sanat ve Tasarım Dergisi 1/11 (Haziran 2013), 75-86. https://doi.org/10.18603/std.67704.
JAMA Öztürk N. Tasarım Öğrencilerinin Proje Derslerinde Karşılaştıkları Sorunların Nedensel Çıkarsama Kuramı Üzerinden Değerlendirilmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2013;1:75–86.
MLA Öztürk, Nazmiye. “Tasarım Öğrencilerinin Proje Derslerinde Karşılaştıkları Sorunların Nedensel Çıkarsama Kuramı Üzerinden Değerlendirilmesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 11, 2013, ss. 75-86, doi:10.18603/std.67704.
Vancouver Öztürk N. Tasarım Öğrencilerinin Proje Derslerinde Karşılaştıkları Sorunların Nedensel Çıkarsama Kuramı Üzerinden Değerlendirilmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2013;1(11):75-86.