Attribution Theory, which is one of the theories of social psychology, has a potential toimprove design education. There are three basic components of the theory ofattribution; one of them is locus of control which means internal or external cause ofthe student being held responsible for the success or failure. The other componentcontinuity is about temporariness and persistency. The third component is control whichthe same cause can be controlled or not. These dimensions are similar to the structureof the complex development of the expected behavior of students in design education
Sosyal Psikolojinin kuramlarından biri olan “Nedensel çıkarsama kuramı” tasarımeitimini gelitirmek için bir potansiyele sahiptir. Nedensel çıkarsama kuramının üç temelbileeninden biri olan denetim odakları, örencinin baarı veya baarısızlıını sorumlututtuu nedenin içsel veya dısal olmasıyla, dier bileen olarak süreklilik, bu nedenindeikenliiyle ve üçüncü bileen kontrol ise yine aynı nedenin kontrol edilip edilemezolduuyla ilikilidir. Bu boyutlar, tasarım eitiminde örenciden beklenen davranıgeliiminin karmaık yapısıyla benzerlik göstermektedir. Bu kuram örencilerininpsikolojilerini dikkate alması açısından tasarım eitimine ıık tutabilir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 11 |