Refah seviyesinde artışla talep yönünde değişiklikler olmuş, tüketici üretimde aktif roloynamaya başlamıştır. Literatürde tüketici katkılı üretim ve tasarımın üründe değer artışıyarattığı vurgulanmakta, bunun için uygulanan farklı modeller sunulmaktadır. Buçalışmada bu modellerden birkaçı tanıtılacak, modellerin gerekçeleri emek, mülkiyet ileaçıklanacaktır. Ekonomi rakam ve ön kabulleri bırakıp sosyolojik gerçeklereyoğunlaştığında bazen içsel çelişkileri ile baş başadır. Bu çelişkiler bireylerin sözde akılcıolmayan tercihleri neticesindedir. Ürün ile tüketicinin ilişkisi de belirli çelişkilerbarındırmaktadır. Makalede ele alınan modeller bu çelişkilere yoğunlaşmakta, çelişkilerikontrolsüzlük değil, tasarıma katkı sağlayacak zenginlikler olarak görmektedir. Katılımcıtasarım modellerinin bu tür çelişkileri nedeniyle yüksek katma değere sahip ürünlerinoluşması için faydalı olacağı düşünülmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 9 |